sfi gsi ve ecotec gsi

armageddon

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ara 2008
Mesajlar
85
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Paylaşım süper ama fabrikanın verdiği verilere bir dipnot:

max hız:

SFİ 255'i görmezse utancından bir daha kimsenin arkasından gidemez :)
 

vectra cosworth

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2008
Mesajlar
741
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
abi neden banladınız adam prof ya. lazım böle insanlar çok sağlam yazılar yazmış hay eline sağlık be.

gerçi vardır yöneticilerin bi bildikleri...

bi alıntı işte...bilmediğim neler varmış vay bee


Opel tarihinde mantada ascona da rekord ta kullanılmış olan motorun adına CIH denirdi bu motor döküm kapaklı kısa stroklu bir motordu bu motor ömrünü en son 1988 de üretilen manta üzerinde tamamladı.
Bu motorun yerini almak üzere Fritz İndra denen ve aynı zamanda motor mühendisliğinde doktor lakabı ile anılan bir dizayner önderliğinde yeni motor için bir çalışmalara başlandı ve bu motora C20XE kod adı verildi eski CIH motorunun stroğu 69.8 mm olduğu ve dolayısıyla kısa stroklu olduğu için manta zamanında rallilerde tork sorunu yaşandığından bu motor yerine daha iyi tork verecek bir dizayn üzerinde uğraşıldı ve benim bildiğim kadarıyla dünyada ilk defa opel tarafından fiziki olarak en verimli yanma odası formu olarak kare yanma odası formu Fritz İndra tarafından tasarlandı bu motor Opel tarafından gerçekten üzerine çok düşülerek üretilmiş ve üretildiği tarihte benzeri diğer firmalarda olmayan üstün bir motordu. standart olarak 1988 de kadett üzerinde kullanıldığında 168 HP ürettiği yıllarda eşi benzeri yoktu. sodyum alaşım süpaplar ve yine özel alaşım krank mili kullanılmıştı ki bu bugün bile birçok performans otomobilinde bunlar yoktur. Fritz İndra tarafından geliştirilen kare yanma odalı bu motor bloğuna Cosworth ve Kolbenschmit tarafından bir üst kapak tasarlandı ve bu kapak aynı zamanda Lotus tarafından da desteklendi.
Fakat Opelin bu motoru daha çok avrupada satmak zorunda olduğundan 168 HP yi euro gaz emisyonlarına uydurmak için 156 ya ve hemen devamında yine egzost gaz normu nedeniyle bir de katalitik konvertör takarak 150 HP ye düşürüldü. Bu tarihte opel bunu yapmaya aslında mecbur değildi çünkü diğer markalar henüz bu gaz normlarını karşılayacak model geliştirmemişlerdi Opel avrupada bir ilk olarak Tüm modellerini daha normların zorunluluk tarihinden çok önce euro emisyon normlarına uydurmuş olan ilk firma oldu (BMW ve Mercedes ve VW henüz bu emisyon değerlerini karşılayamıyorlardı)
Şunu unutmayalım ki işte bu tarihte aslında 150 HP olan ve gaz normunu karşılayan bu motorun ayarında güç üretebilen bir motor yoktu dolayısyla rakipler ise işte hep bu motora karşı motorlar ürettiler Honda, Peugeot, Citroen, hep 150 HP 198 newtonu geçmeye çalıştılar ve sonunda peugeot 306 GTI ile, Citroen Xsara ile Honda TypeR ile bu kare yanma odası formunu opelden sonra opeli takip ederek ürettiler ve Opelin gücüne yıllar sonra ulaşabildiler Hatta citroen opelden taklit etmiş olduğu 86X86 bore strok motor ile daha sonraları dünya ralli şampiyonluğunu bile kazandı. Bu başarıyı Aslında Opel citroenden daha önce ve rahat kazanabilirdi ama kazanmadı çünkü mantanın homologasyonunun ani bir kararla kaldırılmasından beri dünya rallilerini protesto ettiği için 1986 yılından beri rallilere girmemektedir. ( Bu Opel madem o kadar iyi de neden hiç WRC başarısı yok diyen diğer markacılara bir fikir olur umarım )
Opel in SFI ına 2000 cc olamasa bile 1.6 ile ilk cevap Honda dan geldi 160 HP vtec olarak ama hiç kimse opelin 150 HP sinin özellikle euro normuna uymak için kısılmış olduğunu aslında 168 HP olduğunu düşünmedi oysa Honda nın o tarihte euro normuna uymak gibi bir sıkıntısı yoktu üstelik beygir güçleri için hiç bir zaman DIN normu yerine SAE net normu olarak verdiği beygir güçlerinin aslında DIN e göre en azından %5 eksik olduğunu da kimse dikkat etmedi. Beygir güçlerinin abartı yüksek olmasına rağmen torkunun olmaması da ürettiği yüksek beygir gücünün gölgesinde kaldığından tork eksikliği de kağıt üzerinde fazla dikkat çekmedi.
Peugeot ve Citroen ise daha sonra 167 HP veren atmosferikler ürettiler ama opelin de kısılmadan önceki 1988 deki asıl gücü 168 HP idi ve o haliyle torku da kendisinden neredeyse 10 yıl sonra üretilmiş olan citroen den de pug 306 GTI dan da yüksekti.
Şimdi neden ecotec çıktı sorusuna gelelim
Aslında Opel tüm motorlarını ecotec yaparak yeniden düzenlenen avrupa emisyon şartlarını da ilk defa yine tüm modelleri ile karşılayan firma olmayı hedeflediği için SFI ı bitirdi yerine Ecotec i çıkardı aslında SFI ı 1998 sonuna kadar üretebilirdi ama üretmedi tüm modellerini 1997 yılında Ecotec yapmıştı bile ;)
Ecotec çoğunun bildiği gibi ekonomi veya ekoloji anlamına gelmez ecotec demek emmison control technology nin baş harflerinden oluşur yani sadece emisyonu karşılamak içinüretilmiştir. Eco motorlar SFI kadar iyi malzemeden de üretilmemiştir çünkü nasıl olsa SFI kadar güç üretmek amacıyla düşünülmemişlerdir o normlara uymak demek en fazla 136 HP demektir işte Ecotec budur kompresyon oranı bile emisyon kontrolünü sağlamak amacıyla yükseltilmiştir güç için değildir ;)
SFI motorunun üzerine gerçek yeniliği aslında sadece honda getirmiştir o da TypeR dır yenilik ise Vtec özelliğidir tir ama Honda bile TypeR ı ürettiği ve 86X86 kare yanma odasına döndüğü gün bile SFI ın ölçülerini taklit etmiş durumda olduğu unutulmamalıdır. ( Bir süre 86X86 yapmayacağım diye S2000 makinesi ile inat etmiştir ama tutmayacağını görmüş olmalı ki TypeR ile 86X86 nın gücünü mecburen kabul etmiş durumdadır :) )
Kısacası bugün bizim artık eskidi dediğimiz SFI motorunda aslında sadece variable cam ( VTEC özelliği) dışında günümüz teknolojisinde var olan her şey bugün hala vardır. ve üstüne üstelik pistonlarda olsun süpaplarda olsun krankta olsun kullanılan malzeme teknoloji kalitesi bugünün performan otomobillerinin bile % 90 ında yoktur. Turbo uygulamalarında çok aşırı yüklenmelerde işte bu malzemenin kalitesi ve kare yanma odası formunun verimi yüzünden hala başa çıkılamamaktadır.
Opelin daha sonra ürettiği Opel GT de kullandığı motor ise apayrı bir tekniği kullanır ve dünyada şu anda bilinen en güçlü direct injection gasoline turbo motordur ve Opelin SFI dan sonra ürettiği ve sodyum alaşım süpaplar ve aynı özellikte krank kullandığı ilk motor olma özelliğini taşır.
Fakat bu motorunda sistemi farklı olma nedeniyle alıp fazla modifiye yapılacak bir tarafı şimdilik yoktur en fazla 370 HP vermektedir. ( şimdilik mekanik olarak sadece fabrika tarafından gücü arttırılabilen bir dizayna sahip olması nedeniyle en fazla çip olarak açılıp 370 HP ye ulaşmaktadır. )
 
Son düzenleme:

ivelinmartinov

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Haz 2007
Mesajlar
113
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Evt guncel olsun bende 1 senedir duşunuyorum ecotec motora kompressor kooyarsak ne cikar diye merak ediyorum bulgaristandan cikma bulursam bi tane alicam klimayi sokup yerine takicam bakalim ne olur yaparsan illa yazarim foruma :D
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Ben size kişisel fikrimi söyleyeyim isterseniz...

Bu konuda geçmişte olmuş olan birkaç konuyuda bilmek gerekli diye düşünüyorum.

Opel tarihinde mantada ascona da rekord ta kullanılmış olan motorun adına CIH denirdi bu motor döküm kapaklı kısa stroklu bir motordu bu motor ömrünü en son 1988 de üretilen manta üzerinde tamamladı.
Bu motorun yerini almak üzere Fritz İndra denen ve aynı zamanda motor mühendisliğinde doktor lakabı ile anılan bir dizayner önderliğinde yeni motor için bir çalışmalara başlandı ve bu motora C20XE kod adı verildi eski CIH motorunun stroğu 69.8 mm olduğu ve dolayısıyla kısa stroklu olduğu için manta zamanında rallilerde tork sorunu yaşandığından bu motor yerine daha iyi tork verecek bir dizayn üzerinde uğraşıldı ve benim bildiğim kadarıyla dünyada ilk defa opel tarafından fiziki olarak en verimli yanma odası formu olarak kare yanma odası formu Fritz İndra tarafından tasarlandı bu motor Opel tarafından gerçekten üzerine çok düşülerek üretilmiş ve üretildiği tarihte benzeri diğer firmalarda olmayan üstün bir motordu. standart olarak 1988 de kadett üzerinde kullanıldığında 168 HP ürettiği yıllarda eşi benzeri yoktu. sodyum alaşım süpaplar ve yine özel alaşım krank mili kullanılmıştı ki bu bugün bile birçok performans otomobilinde bunlar yoktur. Fritz İndra tarafından geliştirilen kare yanma odalı bu motor bloğuna Cosworth ve Kolbenschmit tarafından bir üst kapak tasarlandı ve bu kapak aynı zamanda Lotus tarafından da desteklendi.
Fakat Opelin bu motoru daha çok avrupada satmak zorunda olduğundan 168 HP yi euro gaz emisyonlarına uydurmak için 156 ya ve hemen devamında yine egzost gaz normu nedeniyle bir de katalitik konvertör takarak 150 HP ye düşürüldü. Bu tarihte opel bunu yapmaya aslında mecbur değildi çünkü diğer markalar henüz bu gaz normlarını karşılayacak model geliştirmemişlerdi Opel avrupada bir ilk olarak Tüm modellerini daha normların zorunluluk tarihinden çok önce euro emisyon normlarına uydurmuş olan ilk firma oldu (BMW ve Mercedes ve VW henüz bu emisyon değerlerini karşılayamıyorlardı)
Şunu unutmayalım ki işte bu tarihte aslında 150 HP olan ve gaz normunu karşılayan bu motorun ayarında güç üretebilen bir motor yoktu dolayısyla rakipler ise işte hep bu motora karşı motorlar ürettiler Honda, Peugeot, Citroen, hep 150 HP 198 newtonu geçmeye çalıştılar ve sonunda peugeot 306 GTI ile, Citroen Xsara ile Honda TypeR ile bu kare yanma odası formunu opelden sonra opeli takip ederek ürettiler ve Opelin gücüne yıllar sonra ulaşabildiler Hatta citroen opelden taklit etmiş olduğu 86X86 bore strok motor ile daha sonraları dünya ralli şampiyonluğunu bile kazandı. Bu başarıyı Aslında Opel citroenden daha önce ve rahat kazanabilirdi ama kazanmadı çünkü mantanın homologasyonunun ani bir kararla kaldırılmasından beri dünya rallilerini protesto ettiği için 1986 yılından beri rallilere girmemektedir. ( Bu Opel madem o kadar iyi de neden hiç WRC başarısı yok diyen diğer markacılara bir fikir olur umarım )
Opel in SFI ına 2000 cc olamasa bile 1.6 ile ilk cevap Honda dan geldi 160 HP vtec olarak ama hiç kimse opelin 150 HP sinin özellikle euro normuna uymak için kısılmış olduğunu aslında 168 HP olduğunu düşünmedi oysa Honda nın o tarihte euro normuna uymak gibi bir sıkıntısı yoktu üstelik beygir güçleri için hiç bir zaman DIN normu yerine SAE net normu olarak verdiği beygir güçlerinin aslında DIN e göre en azından %5 eksik olduğunu da kimse dikkat etmedi. Beygir güçlerinin abartı yüksek olmasına rağmen torkunun olmaması da ürettiği yüksek beygir gücünün gölgesinde kaldığından tork eksikliği de kağıt üzerinde fazla dikkat çekmedi.
Peugeot ve Citroen ise daha sonra 167 HP veren atmosferikler ürettiler ama opelin de kısılmadan önceki 1988 deki asıl gücü 168 HP idi ve o haliyle torku da kendisinden neredeyse 10 yıl sonra üretilmiş olan citroen den de pug 306 GTI dan da yüksekti.
Şimdi neden ecotec çıktı sorusuna gelelim
Aslında Opel tüm motorlarını ecotec yaparak yeniden düzenlenen avrupa emisyon şartlarını da ilk defa yine tüm modelleri ile karşılayan firma olmayı hedeflediği için SFI ı bitirdi yerine Ecotec i çıkardı aslında SFI ı 1998 sonuna kadar üretebilirdi ama üretmedi tüm modellerini 1997 yılında Ecotec yapmıştı bile ;)
Ecotec çoğunun bildiği gibi ekonomi veya ekoloji anlamına gelmez ecotec demek emmison control technology nin baş harflerinden oluşur yani sadece emisyonu karşılamak içinüretilmiştir. Eco motorlar SFI kadar iyi malzemeden de üretilmemiştir çünkü nasıl olsa SFI kadar güç üretmek amacıyla düşünülmemişlerdir o normlara uymak demek en fazla 136 HP demektir işte Ecotec budur kompresyon oranı bile emisyon kontrolünü sağlamak amacıyla yükseltilmiştir güç için değildir ;)
SFI motorunun üzerine gerçek yeniliği aslında sadece honda getirmiştir o da TypeR dır yenilik ise Vtec özelliğidir tir ama Honda bile TypeR ı ürettiği ve 86X86 kare yanma odasına döndüğü gün bile SFI ın ölçülerini taklit etmiş durumda olduğu unutulmamalıdır. ( Bir süre 86X86 yapmayacağım diye S2000 makinesi ile inat etmiştir ama tutmayacağını görmüş olmalı ki TypeR ile 86X86 nın gücünü mecburen kabul etmiş durumdadır :) )
Kısacası bugün bizim artık eskidi dediğimiz SFI motorunda aslında sadece variable cam ( VTEC özelliği) dışında günümüz teknolojisinde var olan her şey bugün hala vardır. ve üstüne üstelik pistonlarda olsun süpaplarda olsun krankta olsun kullanılan malzeme teknoloji kalitesi bugünün performan otomobillerinin bile % 90 ında yoktur. Turbo uygulamalarında çok aşırı yüklenmelerde işte bu malzemenin kalitesi ve kare yanma odası formunun verimi yüzünden hala başa çıkılamamaktadır.
Opelin daha sonra ürettiği Opel GT de kullandığı motor ise apayrı bir tekniği kullanır ve dünyada şu anda bilinen en güçlü direct injection gasoline turbo motordur ve Opelin SFI dan sonra ürettiği ve sodyum alaşım süpaplar ve aynı özellikte krank kullandığı ilk motor olma özelliğini taşır.
Fakat bu motorunda sistemi farklı olma nedeniyle alıp fazla modifiye yapılacak bir tarafı şimdilik yoktur en fazla 370 HP vermektedir. ( şimdilik mekanik olarak sadece fabrika tarafından gücü arttırılabilen bir dizayna sahip olması nedeniyle en fazla çip olarak açılıp 370 HP ye ulaşmaktadır. )

Bu arkadaşın kim olduğunu bilen var mı ?
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Valla sabaha kadar üşenmeyip yazılarını okudum bu adamın sıkı opel severlikle ilgisi yok resmen profesör :).... Özellikle turbo motorlar üzerine eğitim almış çoğu mühendislerinin bile bilemeyebileceği kadar teorik bilgiler vermiş... Özellikle S2000 motorlarının piston çaplarından kaynaklanan kompresyon kaybı yüzünden turboya uymayacağı gibi tamamen mühendislik bilgileri var... Yine XET4 nikli arkadaşta öyle bilgili birisine benziyor ve ikiside uzaklaştırılmış. Yazık olmuş kaybetmemek lazım böyle adamları neden banlandılar acaba ?

Yağcı olamaz sanmıyorum makine mühendisi falan olmalı ;)
 
Son düzenleme:

VeNoM_35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2007
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Valla sabaha kadar üşenmeyip yazılarını okudum bu adamın sıkı opel severlikle ilgisi yok resmen profesör :).... Özellikle turbo motorlar üzerine eğitim almış çoğu mühendislerinin bile bilemeyebileceği kadar teorik bilgiler vermiş... Özellikle S2000 motorlarının piston çaplarından kaynaklanan kompresyon kaybı yüzünden turboya uymayacağı gibi tamamen mühendislik bilgileri var... Yine XET4 nikli arkadaşta öyle bilgili birisine benziyor ve ikiside uzaklaştırılmış. Yazık olmuş kaybetmemek lazım böyle adamları neden banlandılar acaba ?

Yağcı olamaz sanmıyorum makine mühendisi falan olmalı ;)

s2k turbo için gayet uygundur, arada yanlış bilgilendirme olmasın. bonestock ne güçler alıyorlar..
 

umut__

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2010
Mesajlar
187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
2 tane turbo 3 tane supercharger s2k kullanan arkadaşım var en ufak bir sorun yaşamadılar yaşıcaklarını da düşünmüyorum,bu alete sc veya turbo yapmıcan da hangi araca yapcaksın.
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Yalnız o turboda harikalar yaratan S2000 ler 2000 değil 2200 cc ve o hale getirene kadar göbeğin çatlıyor ben S2000 ile yaklaşık beş yıl uğraştım ve ancak bu arkadaşın yazdıklarını o kadar zaman sonra anlayabildim tamamen doğru yazmış Turboya s2000 değil typer uyumlu çünkü s2000 de belli bir gücün üstüne çıkmaya kalkarsan çok sorun yaşıyorsun piston tepelerini küçültüyorsun hala kompresyon istediğin kadar düşmüyor belli bir güçten sonra strok sorunu çıkarıyor piston çapını büyütüp volumetrik etkiyi azaltmaya kalkıyorsun hiç uğraşılmaz Typer varken
 
Üst