spoiler

avcı87

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
507
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Hepiniz kafanıza göre kanat kol bacak takıyosunuz ama bu yaptıklarınız gerçekten işe yarıyormu,önden çekişli araçlarda neden DTM ve benzeri spoylerler işe yaramaz bi anlatın bakalım?
Cevap=
Önden çekişli aracın arkasına kanat olmaz!Bunu yapmakta saçmalıktır. Önden çekişli aracın ön kısmına maşpiyel tampon yanlarına ise Flap konmalıdır.
Yanlarada uzun maşpiyel konduğu takdirde arkasına alt kısmınada Difüzör konmalıdır işte bu araç yolda çivi gibi durur.
Arkadan itişliyede aynı parçalar konmalı sadece ek olarak arkadaya Spoyler konmalıdır ama bu spoyler tavanından akan rüzgarı arka kaputa düşürmeden direk yukardan tahliye edebilecek boyutlarda olmalıdır. Downforce arttıkca sürat düşer ama tutunma fazlalaşır.
Bir cismi yere ne kadar bastırırsanız o kadar zor kaydırırsınız.
İşte bu kuraldan yola çıkarak diyebiliriz ki bir arabanın arkası yere ne kadar çok basılırsa, o kadar zor kayar. Arka kanat takılması olayı, özellikle yüksek hızlarda yol tutuşunu arttırmak için yapılan bir uygulamadır. Arabanın yardığı hava, arkaya taktığınız, biraz öne doğru yatırılmış kanata çarparak bir kuvvet uygular ve arabanın arkası yere doğru bastırılır. Bu arka kanatların açısı çok önemlidir. Ne düz olmalıdır, ne de fazla eğik.
Piyasadaki arka kanatlardan Renault 21'lerde görebileceğiniz çite gibi dümdüz olanları görüntüden başka bir işe yaramazlar fazlasıyla. Ancak bir Subaru Impreza'ya baktığınızda, hem kanadın büyüklüğü hem de biraz öne doğru eğilmiş yapısı, arabanın arkası üzerinde büyük bir kuvvet uygular ve arka tekerleklerin tutuşunu büyük oranda arttırır. Bu da sizin kullanımınıza ister otobanda yüksek hızlarda olsun, ister virajlarda olsun, daha doğrusal, stabil bir sürüş sağlar.
Arka kanat uygulamasında dikkat edilmesi gereken noktalar:
Araca arka kanat takıldığı zaman yüksek hızlarda oluşacak baskıdan ve arabanın arkasının yere daha çok bastırılacağından dolayı, tekerlekler üzerine normalden daha fazla basınç gelecektir. Tekerleklerin bu basınca karşı koyabilmek için normal değerinden biraz daha fazla şişirilmesi gerekmektedir. Kesin bir şey söyleyememekle birlikte ben olsam, kanadın boyutuna ve etkisine göre arka tekerlekleri fabrika verilerinden 1 ya da 2 psi daha fazla şişirirdim.
Avantajı, dezavantajı
Avantajı az önce de bahsettiğimiz gibi yol tutuşunu iyileştirmesidir. Dezavantajı ise yakıt tüketimini bir miktar arttırmasıdır. Ama bu önemsenecek boyutlarda değildir.
Ön Tampon-Altı Rüzgarlık Uygulaması
Normalde bir araba giderken, önündeki havayı yararak ilerler. Yardığı havanın büyük bir bölümü arabanın üstünden diğer miktarı da arabanın altından ve yanlarından geçerler. Yarılan havanın, arabanın altından geçen kısmı, arabaya alttan bir miktar kuvvet uygulayarak aracı az da olsa yerden kaldırır. Bunun karşılığında da aracın üstünden geçen hava arabayı yere bastırır. Ama biz daha iyi bir yol tutuş istiyorsak, arabanın altından geçen hava miktarını azaltabiliriz. Bunun için ön tamponun altına yaklaşık 5cm yüksekliğinde ek bir parça takılabilir. Bu takılan parça arabanın yardığı havanın, aracın altına girmesine bir miktar engel olur, bu sayede de yol tutuş bir miktar iyileşir.
Özellikle yüksek hızlarda arabayı kontrol etmekte zorlanıyorsanız, arabayı düz bir çizgide tutamıyorsanız, araba sanki hafifmiş ve sağlam bir şekilde gitmiyormuş gibinize geliyorsa, ön kanat uygulaması sizin sorununuza çare olabilir.
Sonuç
Özellikle motor modifiyesi görmüş ve motor gücü arttırılmış araçlarda, ön ve arka rüzgarlık uygulamaları son derece gereklidir. Motor gücü artmasına rağmen, halen hafif olan araç, yüksek hızlarda dengesizlik, kontrol zorluğu çekebilir. Mesela 120bg. olan bir P106GTI'ısiz 150-160 bg yaptıysanız bu araba uçma eğilimi gösterebilir.bunun için ön ve arka kanatlar son derece faydalıdır.
Araçların Kanatları Spoilerlar
Spoiler denince bir çok kişinin aklına Ankara trafiğinde araçların yüzde 90'ında dekoratif amaçla bulunan sonradan monte edilen plastik parçaları gelir. Peki spoiler gerçekten dekor mu? Yoksa araba üzerinde bir işlevi var mı?
Araçların ağırlığı hızları yükselttikçe azalır. 30 km hızla giden araç ile 130 km hızla giden bir aracın ağırlıkları çok farklı olur. Araç hızlandıkça hafifler. Hafifledikçe de kontrolü zorlaşır. Bu noktada spoilerlar devreye girer.
Araçlarda ön ve arka olmak üzere iki tür spoiler bulunabilir. Araç, önünde bulunan havayı yararak ilerler. Eğer aracın arkasında doğru dizayn edilmiş bir spoiler varsa hava spoilera çarparak aracın arkasını yere bastırır.
Bu da aracın ağırlığını; dolaylı olarak da yüksek süratteki yol tutuş kabiliyetini arttırır. Eğer aracın arkasında bulunan spoiler iyi dizayn edilmemişse aracın yol tutuşunu son derece olumsuz etkiler. Aslında spoilerları uçakların kanatlarına benzetebiliriz. Kanatlar uçakları havaya kaldırır, spoiler ise aracın havalanmasını önler. Uçakların 200 km'den sonra havalandığını ve Porsche Turbo'nun 300 km son sürati olduğunu düşünürseniz bazı arabaların spoilera olan ihtiyacının ne kadar çok olduğunu daha kolay anlarsınız.
Eğer aracınızda fabrika çıkışı bir spoiler mevcutsa ekstra olarak bir şey yapmanıza gerek yok. Ama sonradan aracın arkasına spoiler taktırdıysanız arka lastiklerinizin havalarına dikkat etmeniz gerekir. Spoiler takıldıktan sonra yüksek hızlarda arabanın arkası yere basılacağından arka lastiklere normalden daha fazla baskı gelecektir. Arka lastikleri fabrika değerinden biraz daha fazla şişirerek bunun önüne geçebilirsiniz.
Araç havayı yarıp ilerlerken bir miktar hava da aracın altından geçer. Bu hava akımı aracı yukarı doğru kaldırır; yani hafifletir. Otomobil üreticileri bunu düşünerek ön spoilerları üretmiştir. Ön spoilerlar aracın altından geçen havayı büyük ölçüde keser ve aracın yol tutuşuna katkıda bulunurlar.
Spoilerlar doğru uygulandıkları taktirde araçların yol tutuşlarını güçlendirirler. Fakat yanlış uygulamalar aracın yol tutuşunun bozulmasına, daha fazla benzin tüketimine neden olabilir. Genellikle otomobillerini modifiye edip güçlerini yükselten kişiler yol tutuşlarını iyileştirmek için spoiler kullanırlar.

alıntıdır: egetuning.com
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
paylasım ıcın sagol guzel bı paylasım sonuna kadar okudum ancak bu işler cok basıt ışler degıl birde zaten bu işler muhendıslık işler aracın alt yapısı, altına aldıgı hava aracı ne kadar kaldırıyor usttekı hava ne kadar basıyor araclar zaten ona göre uretılır suspansıyonları, helezyonların sertlıklerı ona göre yapılır!
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
astrammm' Alıntı:
paylasım ıcın sagol guzel bı paylasım sonuna kadar okudum ancak bu işler cok basıt ışler degıl birde zaten bu işler muhendıslık işler aracın alt yapısı, altına aldıgı hava aracı ne kadar kaldırıyor usttekı hava ne kadar basıyor araclar zaten ona göre uretılır suspansıyonları, helezyonların sertlıklerı ona göre yapılır!


aynen katılıyorum fabrika verilerine göre de zaten kadranı 260 olan bi araç için max. hızı 200-220 filan yazılıyo siz bu aracın motorunda oynama yaptıysanız paralel olarak karoserde de oynama yapmanız gerekir güzel ve önemli bi paylaşım teşekkürler
 

ilhaann

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2006
Mesajlar
303
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
paylaşım için sağol. eline sağlık:good:

s5000542bo4.jpg
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Güzel paylaşım gercekten.Eger aracınıza Spoiler uygulaması yapmaya karar verirseniz, takacagınız spoiler , gercekten sizin aracınıza göre tasarlanmış, gerekli mühendislik hesapları yapılmış olmalıdır.Yoksa sadece estetik olarak güzel görünen, kocaman bir spoiler tehlikeli sonuçlar dogurabilir.
 

avcı87

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
507
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
afiyet olsun :D
 

bj6766

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2006
Mesajlar
980
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
şu da var ama bu tip modifikasyon aracın altına hava girişini önler komple body kit her zaman yüksek hızda aracın savrulmasını önler
 

halcon_negro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2006
Mesajlar
396
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.iremsilver.com
Güzel bilgiler.teşk.
 
Üst