Trigger değiştikten sonra prosedür ?

mehmetavci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
230
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Herkese kazasız belasız günler dilerim arkadaşlar. Serviste takım olarak değiştiğim Trigger'in ayarı nedeniyle sorun yaşıyorum. Bunu danışmak istedim. İlkbaharda Opel Servisinde Trigger setini değiştirdim. Yaz ayına geldiğimizde yine forumumuzda "Arabam dizel gibi sesli çalışıyor" başlığını açmıştım hatırlayanlar olursa.

-Servise bu sorun için gittiğimde motoru dinleyen arkadaş Trigger gevşemiş dedi ve garanti kapsamında gergi kasnağını değişti önce.

-Aradan 1 hafta geçmişti ki tekrar ses çıkmaya başladı. Normalde sürüş ve rolanti sırasında civciv sesi gibi TİZ bir ssi çıkması gerekirken tır tır tır şeklinde dizel motor sesi gelmeye devam etti.Özellikle motor ısınınca oluyor bu. Soğukken sorun yok. Bayramda polisler kontrol için durdurduğunda bu araç dizel mi diye sormuşlardı, o derece! Servise götürdüm tekrar ve "Abi gergi ayarını yaptık" dediler, eyvallah dedim. Motor yine tınmıyor bile. Son arayan müşteri temsilcisine şimdiye kadar hiç sorunum yoktu ama dört oldu geliyorum, bi parça değiştidik, aracım ayar tutmuyor diye içerledim.

-Son gidişimdeki ayarlarından sonra bu sefer özellikle düşük devirlerde gaza ayağımı sabit bassam bile araçta titreme olmaya başladı. Gazı kendi kendine ver çek ver çek yaparak çok hızlı bir şekilde, tekleme hissini uyandırıyor. Bu 3-5 saniye oluyor ama aceminin kalkışı gibi birşey oluyor. Bu da sanırım gergiden. Son seferinde çıktı bu çünkü :( Ses devam ediyor, artı olarak düşük devirlerde titreme var. Değiştirdiğime bin pişmanım...Şimdi de aracın bu hali başıam iş çıkaracak diye korkuyorum. Trigger şakaya gelmez. Elazığdayım Malatya servisine gidecek duruma geldim diyebilirim. Bizim ustalar Malatyaya giden yöre halkıan kızarlar ama yorum sizin.

(!) Bu şekilde gergi için 4 kere servise gittim. Parça serviste set olarak değiştirildi. Merak ettiğim şu:

1) Bu işin bir tekniği var mı ? Servisteki arkadaşlar genç, acaba bir el mahareti gerekiyor da bu nedenle mi yapamıyorlar ? Bildiğim kadarıyla çizgilerle, çentiklerle bir ayarı var bunun.

2) Trigger seti değiştiğinde bir komşumdan belli kilometre sonra bir ayar yapılması gerektiğini duydum. Bu sente ayarı dediğimiz şey mi ? Bizim ustaların gerdirme dedikleri hadise yani ? Trigger değiştikten sorna prosedür nedir bunu merak ediyorum mümkünse anlatır mısınız arkadaşlar, ne yapmamız lazım.

Değiştirmeden önce hiç böyle birşey yoktu. Servis değiştirin dedi, değiştirdik, şimdi huzursuzum. Yardımlarınızı rica ediyorum. Teşekkür eder, kazasız günler dilerim.

Benim araçta sizin ki gibi şikayetler vardı.Bende zincir-gergi ve paletleri değiştirdim. Fakat sizin bahsettiğiniz şikayetler bende de aynen devam ediyor . Birkaç ustaya danıştım. Zincir değişiminden sonra SENTE VE SUBAP ayarları yapılması gerekiyormuş.
 

mehmetavci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
230
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sübapların açılış kapanışlarına göre zamanlar oluşur, bunların belli avansları vardır. eaa(egzos açılma avansı) gibi...

eğer aracın hava filtresi temiz, ateşleme avansı düzgün çalışır durumda sübap ayarı bozuksa yapılmalıdır..

bozuk ayar nasıl anlaşılır, motor çalışırken şık şık sesi gelir...eğer sıkı ise devreli- sürekli titreyerek çalışır...hır hırı hırı hırı hır gibi..

o çıkan hır sesinden bile kaçının bozuk olduğunu anlamak mümkündür.

-Sübap sıkıysa neden titrer;

sente durumunda sübapların tam kapalı olması gerekirken ayarın sıkı olmasından dolayı açılan sübap silindiri az miktar boşaltır ve titreme oluşur...veya gevşek olması zamanında açılması gereken sübap aradaki boşluk nedeniyle geç açılır ve yine yetersiz çıkış ve giriş oluşur ses ve titreme oluşur...

sente nedir? emme ve egzos sübaplarının kapalı olduğu duruma denir...yani sıkıştırma ve ateşleme zamanında tam kapalı olması gerekir, bu duruma sente denir...

sübap bindirmesi? egzos subabının tam kapatmaya yakın emmenin açmasına denir. bunun nedeni egzosun vakumu ile bir miktar fazla hava yakıt çekmektir....

ALINTIDIR.
 

start19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Trigerle beraber devirdaimde değişmesi gerekebilir veya malzeme yan sanayi olabilr.
 

tansugurler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.egeopel.com
merhaba değiştiren ustaya git ordan bana telefon aç nasıl ayar yapmış soralım bakalım yanlış ise düzeltelim biz bir defa takıyoruz bi daha ayar gerekmez
 

mehmetavci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
230
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ayar yapmadı Tansu usta.. Trigeri değiştirirken dişlilerin üzerine bazı işaretler koydu , birşeyler sıkıştırdı ayarını sabitledim falan dedi ama ben tam olarak anlamadım. Ama subap ve sente ayarını yeniden yapmadığını düşünüyorum . Onun için bu ayarları yeniden yaptıracağım. Teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

tansugurler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.egeopel.com
Ayar yapmadı Tansu usta.. Trigeri değiştirirken dişlilerin üzerine bazı işaretler koydu , birşeyler sıkıştırdı ayarını sabitledim falan dedi ama ben tam olarak anlamadım. Ama subap ve sente ayarını yeniden yapmadığını düşünüyorum . Onun için bu ayarları yeniden yaptıracağım. Teşekkür ederim.
değiştirirken ayar yapması gerekiyor zaten ayar yapmasa kopar veya çalışmaz motor ben fikrimi yazdım
 

start19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aynı sorunları bende yaşadım yok gerdirdiler yok gevşettiler,sonunda gergi bilyesi diye birşey değiştirdiler.Ben bu triger takma işinin o kadar da maharet gerektiren bir iş olmadığını düşünüyorum,işini bilen usta rahatça takar,ama benim düşüncem büyük ihtimalle parçalar sorunlu,ne taktıklarını bilmiyoruz konya malımı çin malımı yoksa özel servis nasıl diğer servisin yarı fiyatından daha az fiyata satıyor.
 

mehmetavci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
230
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
değiştirirken ayar yapması gerekiyor zaten ayar yapmasa kopar veya çalışmaz motor ben fikrimi yazdım

Tansu Usta bu gün sübap ayarlarını kontrol etmesi ve gerekirse yeniden yapması için ustaya gittim. Usta bana '' Bu araçlarda sübap ayarı olmaz , sübap itecekleri, sübap açıklıklarını otomatik ayarlarlar.İteceklerde bozukluk olursa sübap açılma ve kapanma ayarları bozulur.ses yapar ayrıca sente ayarı diye birşey yoktur.Aracın sentesi için az-çok-gevşek-sıkı vb. kavramlar kullanılmaz. Sente ayarı sabittir araç sente de olmazsa çalışmaz zaten dedi. .(Eskiden sentil denilen aletle sübap açıklıkları ayarlanırdı kafam karıştı :confused: ustalık zor işmiş )
 

dedektif

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2008
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba triger çok hassas bir konu bir kaç defa değişimini izledim. bir defasında takılan kayışın 1 dişi eksik diye aynen sizin anlattığınız sorunla karşılaştık. takılan parçalarınçıkan parçalarla aynı olduğunu teyid edin ayrıca markası da aynı olmalı. eğer sorun bu değilse kesinlikle kayışı motoru tam senteye getirmeden takmışlardır. bunun tespiti için yeniden sökülüp takılması lazım. bence o şekilde kullanmayın. çıkan parçalarla takılanları karşılaştırın ve sorun çıkartırlarsa mahkemeye gideceğinizi söyleyin. geçmiş olsun.
 
Üst