Tüvtürk sirat köprüsü

KARTAL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.edizce.com
Tüvtürk'ün sırat köprüsünden hatasız geçebilmek için 97 Opel Omega'mı 15 gün önce ustama götürüp tepeden tırnağa bakımlarını, ve her türlü gerekli ayarlarını yaptırdım, geçmez dediler çatlak ön camı değiştirdim, okuyamazlar dediler motorda bulunan şasi numarasını pırıl yaptırdım, en hassas şekilde far ayarım yapıldı.. Velhasıl herşeye ellendi ve sonuçta 3.000 Tl. masraf ettim. Ve bu sabah saat 07:00'de Hadımköy Tüvtürk kapısında belirdim, neyse kimseler yoktu bir saat içinde muayene bitti.
Sonuç;
Motor No: Paslı okunamadı (yuh, bulamayınca herhalde öyle yazdı)
Kısa Hüzmeli Far: Ayarı çok yüksek/düşük, yön hatalı (Nasıl olabilir ki!)
Diferasiyel: Yağ kaçakları (Ben görmedim, tabi ki ustamda)
Hafif kusurlu olarak 2011'e kadar yolumuza devem edeceğiz.
Başka birşey yok hepsi bu kadar, bu kusurlara canım sıkıldı ama ne yapalım bunada şükür.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu almanya tüv ün türkiyede uygulamasidir,aslinda iyidir... katidir ama sonucta kazalara sebep olan teknik sebepler ortadan kalkar,arabasi olan bakimini yaptirmak zorunda oluyor..düsünün freni patliyan araclarin kazaya sebebiyetleri vs. birde sorumluluklari var siz muaeneden cikin olasi bir teknik arizadan kaza yapin sigorta onlari da sorumlu tutabiliyor.
yag kacaklari cevre koruma ile ilgili...
farlara gelince onu ayarlamak onlarin görevi,neden yapmadi anlayamadim...
yön hatasi saga sola kayma dan bahsedilmis...
 

myalcin85

Kayıtlı Kullanıcı
46-Kahramanmaraş
Katılım
19 Eyl 2008
Mesajlar
372
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
2 gün önce başımdan geçeni anlatayım, ablama 2004 otomatik hyundai accent aldık ve araç 1 ay önce muayeneden kusursuz geçmiş, lpg takıldığı için muayeneye soktuk, gözlerinin önündeki motor numarasını bulamamışlar motor no bulunamadı ağır kusur yazıyordu, içerden far ayarı 3 teymiş uzun farlar ayarsız ağır kusur yazıyordu.
servise gittim 50tl ye motor numarasını tasdiklettim içerden far ayarını 0 konumuna getirdim ve muayeneden geçti, ordakilerede bir güzel çıkıştım motor no burda başkasınıda mağdur etmeyin diye. inşallah bugün plakamızı alcaz.
 

selcukakinci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,095
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
bizimde 98 model bir mitsubishi L 300 var. valla yandık bu araçla biz. 9. ayda muayenesi var. bütün çamurluklar çürük.arkada koruma demiri var. o sökülmesi gerek. motor desen, biraz geç alıyor. şanzuman 1. ve 2. vites zor geçiyor(mitsubishi L300 ün kronik sorunu). far ayarı zaten imkansız bir şey. iş arabası olunca hiç dikkat edilmiyor yani. kaportayı yaptırcaz ,far ayarı flan baktırcaz. fren flan hepsi tamam. tek kafama takılan şey var. şanzuman. tüvtürk te 1. ve 2. vitese geçişlerdeki zorluğa ok vermezler galiba. bu konuda bilgisi olan var mı? vitesler geçiyor ama biraz zor. adamlar zaten araçlara alışık değil. vitese geçmiyor deyip yollarlar gibime geliyor. yoksa birde şanzumanı yaptırmamız gerek.
 

İzmiRli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2009
Mesajlar
1,079
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
geçmiş olsun sonunda vizeden geçmişsiniz şimdi ellerinde yetki varya sonunaa kadar kullancaklar illa
 

bektas_butun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
1,543
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
bizimde 98 model bir mitsubishi L 300 var. valla yandık bu araçla biz. 9. ayda muayenesi var. bütün çamurluklar çürük.arkada koruma demiri var. o sökülmesi gerek. motor desen, biraz geç alıyor. şanzuman 1. ve 2. vites zor geçiyor(mitsubishi L300 ün kronik sorunu). far ayarı zaten imkansız bir şey. iş arabası olunca hiç dikkat edilmiyor yani. kaportayı yaptırcaz ,far ayarı flan baktırcaz. fren flan hepsi tamam. tek kafama takılan şey var. şanzuman. tüvtürk te 1. ve 2. vitese geçişlerdeki zorluğa ok vermezler galiba. bu konuda bilgisi olan var mı? vitesler geçiyor ama biraz zor. adamlar zaten araçlara alışık değil. vitese geçmiyor deyip yollarlar gibime geliyor. yoksa birde şanzumanı yaptırmamız gerek.


ekteki kusur tablosuna bi bak..
 

Ekli dosyalar

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    42.4 KB · Görüntüleme: 43

elpadre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Nis 2008
Mesajlar
4,931
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
bu tuvturk kafasına gore takılıyor yanıı :)
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
bizimde 98 model bir mitsubishi L 300 var. valla yandık bu araçla biz. 9. ayda muayenesi var. bütün çamurluklar çürük.arkada koruma demiri var. o sökülmesi gerek. motor desen, biraz geç alıyor. şanzuman 1. ve 2. vites zor geçiyor(mitsubishi L300 ün kronik sorunu). far ayarı zaten imkansız bir şey. iş arabası olunca hiç dikkat edilmiyor yani. kaportayı yaptırcaz ,far ayarı flan baktırcaz. fren flan hepsi tamam. tek kafama takılan şey var. şanzuman. tüvtürk te 1. ve 2. vitese geçişlerdeki zorluğa ok vermezler galiba. bu konuda bilgisi olan var mı? vitesler geçiyor ama biraz zor. adamlar zaten araçlara alışık değil. vitese geçmiyor deyip yollarlar gibime geliyor. yoksa birde şanzumanı yaptırmamız gerek.
bende bundan once bi 94 bide 97 l300 vardı...vites geçişini babam vites kutusundakı bı ayar cıvatası var onu bı sıktı arabanın vıtes gecıs aralıgı kısaldı ama sıkır sıkır gecıyordu :D deneyın istersenız...
 

selcukakinci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,095
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
bende bundan once bi 94 bide 97 l300 vardı...vites geçişini babam vites kutusundakı bı ayar cıvatası var onu bı sıktı arabanın vıtes gecıs aralıgı kısaldı ama sıkır sıkır gecıyordu :D deneyın istersenız...

o kutuyu iyi biliyorumda bu konuda teknik bilgim yok. çok kez aklımdan geçti oyna şunlarla diye ama:)) bu işten alayan usta bulmak lazım. ayne olay hyundai h100 de de var. bi abim öyle ayarlıyordu ama sorma. bir gün aracı ödünç aldım. kullanabildiğim vitesler 1.2 .5 :))) 3 ve 4 e geçmiyor. yani ayarı iyice bozmuştu. sonra biraz daha kurcaladı. bu sefer ayarladı fakat vitesler çok tuhaf oldu. bu nedenle oynamıyorum. tamirciler 250 tl flan tutar diyor ortalama. şanzumanı açıcaklarmış. yok bişeyler sıyırmıştır flan diyorlardı. neyse artık böyle göndercez. eğer problem çıkarsa doğru şanzuman tamirine
 
Üst