Twinport motorlardaki port arızası - P1113

alperden

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ara 2015
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,
2004 Corsa C aracımdaki 1.4 twinport (z14xep kodlu) motor ile ilgili bi bilgi paylaşmak istedim, başka bi yerde bu problemin çözümünü göremediğim için belki aynı sıkıntıyı yaşayan arkadaşlara yardımcı olabilirim diye.

Aracı alalı yaklaşık 2 ay oldu, almadan önce götürdüğüm ustaya belirttiğim üzerinde anahtar olan arıza lambası arada bir yanıp sönüyordu,
Hata kodunu incelediğimizde şu arızayı verdiğini gördük;

P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit Low Voltage

aracın çekişi dışında bişeyi etkilemediğini öğrendikten sonra ve fiyatın da makul olmasıyla birlikte aracı satın almaya karar verdim, danıştığım usta aracın aküsünün bitik olduğunu bu arızanın bu yüzden de olabileceğini söylemişti(alakası yokmuş :) ) ancak aküden değilse bu motorlarda emme manifoltunun tamir olmadığını ve komple değişmek zorunda kalabileceğimi söyledi, onu değiştirsem bile araç ucuza geldiği için aracı satın aldım. yaklaşık 2 ay süresince bu ışıkla aracı kullanmaya devam ettim. Işık yandığında aracın twinport özelliği de-aktif oluyor dolayısıyla emme manifoltundan gelen hava azaldığı için aracın tork ve beygirinde düşüş yaşıyordum özellikle çekişin düştüğü hissedilebiliyor zaten. Yanmadığı zamanlar problem yoktu, genelde uzun yola çıktığım zaman arıza lambası sönüyordu. Ancak genel olarak aracı istanbul trafiğinde kullandığım için arıza lambası sürekli yanmaya başladı, başlangıçta sıkıntı etmediğim çekişte düşüş sinir bozmaya başlamıştı, aracı 5 farklı ustaya gösterdim (yetkili serviste dahil olmak üzere) hepsinden aldığım cevap, aracı almadan önce gösterdiğim ustanın söylediği gibi manifoltun değişmesi gerektiği, tamir olamayacağıydı. Böyle kullanmaya devam edersem motorun başka aksamına zarar verir miyim diye sordum hepsine, devam edebilirsin sadece aracın güçten düşer biraz dediler. En sonunda evimin çok yakınındaki bi opel özel servise periyodik bakım sormak için geçerken uğradım. Hazır gitmişken ona da sordum belki çıkma manifolt bulup değiştiririm diye.

Usta ne dese beğenirsiniz. Hiç değiştirmeye gerek yok ben en az 20 tane twinport motorda bu arızayı tamir ettim gel seninkinide tamir edelim. Manifolt fiyatının 5te 1ine üstelik. Ustanın yaklaşımı samimi geldi tamam dedim bıraktım arabayı 1 günlüğüne. Zaten yapamazsan hergün yanındayım evim buraya çok yakın diye de uyarımı yaptım :D

Arkadaşlar aracı aldım 1 hafta oldu yine trafiğe girdim çıktım, zorladım, alt devirlerde gaz verdim, üst devirlerde denedim. Ne yaptıysam ışık tekrar yanmadı. Ayrıca aracın çekişi eskisinden daha iyi ve hiç düşüş yaşamadım.

Amacım burada ustanın reklamını yapmak değil kimse yanlış anlamasın zaten ne ustanın yerini ne de adını bu konuya yazmıyorum(özel olarak bu arızayı yaşayan olursa ismini verebilirim) ama gerçekten çoğu usta işin kolayına kaçabiliyor yada bilgisi olmadığı için bu parça komple değişecek diyor bizde inanıp bir sürü paralar veriyoruz.

Benden söylemesi aracınızı yaptıracağınız yeri iyi araştırıp öyle bulun ve seçin. Bu benim gittiğim 6'ıncı servisti ama şanslıydım.

Forumdaki ilk mesajım, yaşadığım bi tecrübeyi aynı problemle karşılaşan arkadaşlar varsa yaşamasınlar istediğim için buraya yazmak istedim.

Herkese iyi forumlar
 

alperden

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ara 2015
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Konu güncel, yaklaşık 1000 km. oldu hala arıza ışığı yok.
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Bence böyle işten anlayan ustalarımızın ismini yerini paylaşmalıyız reklam olmamalı bu hayırseverlik olur

Sony E6603
 

edusunceli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2016
Mesajlar
115
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bende de 1112 arızası var aynı arızanın yüksek voltajı yazıyor. Sanırım tamiri aynı. Servis Manifold değişecek 3000 TL dedi. Bir sitede 1600 TL parça fiyatı. Temizlemek yada kelebek ayarı düzeltir diye umud ediyorum. Güvenilir bir usta bulabilirsek.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
twinport klapesi bozulduğu için portları tam açamıyor bu yüzden çekiş düşüklüğü oluyor
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Twinport arızasını piyasa da çözdüğünü düşünen çok kişi var ancak bu arıza iyi analiz edilmelidir . Şimdi opel port arızasını çözmek için öncelikle motor beyninden port sensörünün konum voltajına bakmayı tavsiye ediyor 0.3 olması gereken bu voltaj + 0.1 yada - 0.1 değerde olabilir tekrardan sensörün konumu vidaları gevşetilerek 0.3 ayarlanır ve lamba söndürülür . Bunu sadece 1 kez yapma hakkınız var lamba tekrar yanarsa beyaz güvercinin dediği olay başınıza gelmiş demektir bu sefer ya yeni manifold alacaksınız yada kelebeklerin plastik olan yataklarını torna da ürettirip değişeceksiniz . En uygun Yolu budur .

Birde sanayide çok bilmiş ustaların yapmış olduğu direnç bağlama ile arıza söndürme var ki evlere şenlik, bunlar feedback Hattı üzerine direnç bağlayarak aslında konumu yanlış olan kelebeklerin sanki doğru konumda gibi gözükmesini sağlıyorlar , konu sahibi arkadaş ustasının hangi yöntem ile aracını tedavi ettiğini bir öğrensin bence . Asla aracımı ustaya bırakmam bu yüzden ;)

Kolay gelsin usta Amerika'yı tekrardan keşfetmedi yani , Opelin bültenlerini okuyan takip eden her yetkili servis bunu yapıyor yani ;)
 

edusunceli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2016
Mesajlar
115
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Twinport arızasını piyasa da çözdüğünü düşünen çok kişi var ancak bu arıza iyi analiz edilmelidir . Şimdi opel port arızasını çözmek için öncelikle motor beyninden port sensörünün konum voltajına bakmayı tavsiye ediyor 0.3 olması gereken bu voltaj + 0.1 yada - 0.1 değerde olabilir tekrardan sensörün konumu vidaları gevşetilerek 0.3 ayarlanır ve lamba söndürülür . Bunu sadece 1 kez yapma hakkınız var lamba tekrar yanarsa beyaz güvercinin dediği olay başınıza gelmiş demektir bu sefer ya yeni manifold alacaksınız yada kelebeklerin plastik olan yataklarını torna da ürettirip değişeceksiniz . En uygun Yolu budur .

Birde sanayide çok bilmiş ustaların yapmış olduğu direnç bağlama ile arıza söndürme var ki evlere şenlik, bunlar feedback Hattı üzerine direnç bağlayarak aslında konumu yanlış olan kelebeklerin sanki doğru konumda gibi gözükmesini sağlıyorlar , konu sahibi arkadaş ustasının hangi yöntem ile aracını tedavi ettiğini bir öğrensin bence . Asla aracımı ustaya bırakmam bu yüzden ;)

Kolay gelsin usta Amerika'yı tekrardan keşfetmedi yani , Opelin bültenlerini okuyan takip eden her yetkili servis bunu yapıyor yani ;)

Kaptan bende o dediğin port sensörünün konum voltajı 2.7 lerde çıkıyor :/ usta ilk defa bu değeri görüyorum manifoldu değişmek lazım dedi. Ne önerirsin.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Kaptan bende o dediğin port sensörünün konum voltajı 2.7 lerde çıkıyor :/ usta ilk defa bu değeri görüyorum manifoldu değişmek lazım dedi. Ne önerirsin.



Şöyle bir tavsiyem var , öncelikle manifoldu yani twinport flencini dışarı alın , ama tesisiatı araç üzerinde bağlı kalsın . Tabii akü vs yi bağlamak zor olacak ama bir şekilde araca elektrik verin amaç burada sensörmü arızalı yoksa flenç üzerinde ki boşluktan dolayı yanlış değer mi gösteriyor .

Eğer sensör arızalı ise ki maalesef %99 sensör gidik gibi, piyasada tek satılmıyor o lanet , komple manifold ile geliyor . Çıkma manifold bakmak en güzeli olur . Açmışken kelebek yatakları da tekrar üretilip çakılır ve evladiyelik olur .

Direnç bağlanarak 0.3 çekiliyor ama dediğim gibi kelebeklerin çalışmasında sorun giderilmiyor o şekilde ama yine de bir tercih ...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

edusunceli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2016
Mesajlar
115
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şöyle bir tavsiyem var , öncelikle manifoldu yani twinport flencini dışarı alın , ama tesisiatı araç üzerinde bağlı kalsın . Tabii akü vs yi bağlamak zor olacak ama bir şekilde araca elektrik verin amaç burada sensörmü arızalı yoksa flenç üzerinde ki boşluktan dolayı yanlış değer mi gösteriyor .

Eğer sensör arızalı ise ki maalesef %99 sensör gidik gibi, piyasada tek satılmıyor o lanet , komple manifold ile geliyor . Çıkma manifold bakmak en güzeli olur . Açmışken kelebek yatakları da tekrar üretilip çakılır ve evladiyelik olur .

Direnç bağlanarak 0.3 çekiliyor ama dediğim gibi kelebeklerin çalışmasında sorun giderilmiyor o şekilde ama yine de bir tercih ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Çok güzel diyorsun ama bunu yapacak usta yok malesef. Komple değişelim 3000 TL diyorlar. Geçen konuşmuştuk İstanbul'a geldiğinde vakit ayırabilirsen görüşelim diye.
Yönlendirebileceğin birileri var mı.
 
Üst