Vecta A hakkında sorularım...

serhat.erten

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2014
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Merhabalar. Aracı 2 gün önce aldık. Daha önce hiç lpgli araç kullanmamıştım hep dizeldi ama hoşuma gitti. Böyle bir arabaya alışkın değilim ve daha yeni yeni ısınıyoruz birbirimize . :) Benden çok çok tecrübeli arkadaşlarımın burada olduğunu tahmin ediyorum ve buna güvenerek aracımı tanımak adına bir kaç sorum olacak sizlere yardımcı olursanız çok mutlu olacağım.. :)

1) En çok kafama takılan konu. Araçla güzelce geziyoruz eyvallah. Gaz ayarı yoktu tekleme yapıyordu o sorun halloldu ancak aracı stop ederken kontağı kapattığımda araba bildiğiniz sallanıyo sanki gaza bassam tekrar çalışcakmış gibi. Bunu neden yapar acaba götürüp göstereyim diyorum ancak aklımda bir fikirle gitmek daha çok işime gelir açıkçası.Araçta sıralı değil düz sistem LPG var ve benzinde çalışmıyor nedense.

2) Araştırdığım kadarıyla bu kasalarda hava filtresi patlatma olayı varmış. Ve benim aracımında hava filtresinin sağı solu ince ince kırık. Çok zorlayınca olduğunu duydum ancak şöyle bir mantık yürüttüm. Ben bu kutu fıltreyi sökü yerine açık hava filtresi taksam bu dertten kurtulamaz mıyım ? Ayrıca ilk sorumdaki sıkıntı bu hava filtresinden de oluyor olabilir diye bir düşünceye kapıldım.

3) Araçla gidiyoruz yolda sıkıntı yok ancak ufak bir rampa çıkınca falan hemen fan açıyor. Sizce bu normal mi ve motor çok ısınıyor gibi geliyor bana halbuki hararet göstergesi gayet normal seviyelerde.

4) Araç bildiğim kadarıyla tek nokta enjeksiyonlu ancak benim aracım elektirk kesmiyor bu normal mi sizce ? gazda gezdiğim için olabilir mi dediğim gibi araç benzinde çalışmıyor.

5) ve son sorum. Araç için rutin kontroller nedir bunlarda yani ne sıklıkla nelere bakmam gerekiyor

Cevaplarsanız çok memnun olurum. Saygılar...
 

ayhan06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2013
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
merhabalar arkadaşım,
benim aracımda 94 model vectra 2.0i gls

bende yeni bir a kasa kullanıcısı olarak bildiklerimi paylaşayım...
1- kontak kapatmama sorununu bende yaşadım bir kaç kez benim aracımda özellikle araç sıcakken yani fan üst üste birkaç kez çalıştıktan hemen sonra stop edersem araç 1-2 saniye daha çalışmaya devam ediyor nedeni bana göre kontakla ilgili ama en kısa süre içerisinde ustama gidip bunu öğreneceğim ve burda paylaşacağım. benzinle çalışmama sorunu muhtemelen benzin pompasındandır diye düşünüyorum. araç eski tip lpgli olduğu için araca benzin almak ve ara sıra benzinle çalıştırmak çoğu insanın aklına gelmiyor ve bu yüzden benzin pompası bozuluyor.

2- benim aracımda da hava filtre kutusu yok tamamen parçalanmış aldığım arkadaş ise debimetreyi de sökerek direk açık hava filtresi takmış araca yaklaşık 1,5-2 aydır aracı bu şekilde kullanıyorum hiç bir sorun yok. yakıtından çekişinden çok memnunum sadece araç soğukken biraz sarsıntılı çalışıyor gibi ama ısınınca hiç bir sorun yok.

3-hararet olayından bende muzdaribim :) hararet göstergesi normal seviyelerde demişsin kaç derecede fan açıyor kaç dereceye kadar düşürüyor yazmamışsın? bunları bilmemiz lazım belki hararet müşürü, belki termostat, belki de hararet göstergesi bozuktur.
bana da motor çok ısınıyor gibi geliyor ama kime göstersem normal diyor. opel sıcağı sever diyorlar ama bu bana hiç normal gelmiyor benim aracımda 96-97 civarında fan açıyor 93-95 civarlarına kadar düşürüyor çok kısa bir süre sonra tekrar açıyor.

benden bu kadar :)

birde sorunları çözdükten sonra, yine burdan çözüm yollarını anlatırsan çok sevinirim. belki bir başkasına daha yardımın olur...
 

halilakel

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
2,145
Tepki puanı
3
Puanları
38
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Merhabalar. Aracı 2 gün önce aldık. Daha önce hiç lpgli araç kullanmamıştım hep dizeldi ama hoşuma gitti. Böyle bir arabaya alışkın değilim ve daha yeni yeni ısınıyoruz birbirimize . :) Benden çok çok tecrübeli arkadaşlarımın burada olduğunu tahmin ediyorum ve buna güvenerek aracımı tanımak adına bir kaç sorum olacak sizlere yardımcı olursanız çok mutlu olacağım.. :)

1) En çok kafama takılan konu. Araçla güzelce geziyoruz eyvallah. Gaz ayarı yoktu tekleme yapıyordu o sorun halloldu ancak aracı stop ederken kontağı kapattığımda araba bildiğiniz sallanıyo sanki gaza bassam tekrar çalışcakmış gibi. Bunu neden yapar acaba götürüp göstereyim diyorum ancak aklımda bir fikirle gitmek daha çok işime gelir açıkçası.Araçta sıralı değil düz sistem LPG var ve benzinde çalışmıyor nedense.

2) Araştırdığım kadarıyla bu kasalarda hava filtresi patlatma olayı varmış. Ve benim aracımında hava filtresinin sağı solu ince ince kırık. Çok zorlayınca olduğunu duydum ancak şöyle bir mantık yürüttüm. Ben bu kutu fıltreyi sökü yerine açık hava filtresi taksam bu dertten kurtulamaz mıyım ? Ayrıca ilk sorumdaki sıkıntı bu hava filtresinden de oluyor olabilir diye bir düşünceye kapıldım.

3) Araçla gidiyoruz yolda sıkıntı yok ancak ufak bir rampa çıkınca falan hemen fan açıyor. Sizce bu normal mi ve motor çok ısınıyor gibi geliyor bana halbuki hararet göstergesi gayet normal seviyelerde.

4) Araç bildiğim kadarıyla tek nokta enjeksiyonlu ancak benim aracım elektirk kesmiyor bu normal mi sizce ? gazda gezdiğim için olabilir mi dediğim gibi araç benzinde çalışmıyor.

5) ve son sorum. Araç için rutin kontroller nedir bunlarda yani ne sıklıkla nelere bakmam gerekiyor

Cevaplarsanız çok memnun olurum. Saygılar...

1.Aracınız ters çalışma yapıyor, distiribütörün içini temizletin ve aracın gaz ayarını daha hassas yaptırın gerekirse 4 gaz analiz cihazına eksoz çıkışından bağlayıp ,çıkan değerlere göre gaz ayarı yaptırın

2.Hava filitresinin patlama sebebi ateşleme sistemidir; buji ve buji kablolarınız sağlam ve distiribütörünüz temiz olursa,patlatma yapmaz,açık filitre de kullanılabilir tabii,debimetreyi iptal edenlerde var,ancak bence orjinalini bozmaya gerek yok, bu arada aracınızı herzaman ilk çalıştırmada benzinle çelıştırıp ,yaklaşık 3000 devir civarında otomatik olarak gaza geçecek şekilde ayarlattırırsanız ,patlatma sorunu azalmış olur...

3. Yaklaşık 95 derecelerde fan açar, su eksiltme yoksa bence sorun yoktur.

4.Aracınız çok nokta enjeksiyonlu ,elektrik kesmiyor derken neyi kastettiğinizi anlayamadım ,ancak benzin pompanızı sağlama alıp; lpgde iptal olacak şekilde bir ters röle taktırıp,aracın benzin seviyesini çeyrek deponun altına düşürmezseniz aracınız benzinde de çalışır ve bence benzinde çalışması şart..

5.Rutin olarak 10000 km de bir 10w 40 motor yağı ve filitrelerini değiştirip ,gaz ayarını kontrol ettirmelisiniz, aracın durumuna göre de fren sistemi ve ön takım kontrolü yapılabilir, 60000 km de bir de triger değişimi yapılmalı..
 

serhat.erten

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2014
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
1.Aracınız ters çalışma yapıyor, distiribütörün içini temizletin ve aracın gaz ayarını daha hassas yaptırın gerekirse 4 gaz analiz cihazına eksoz çıkışından bağlayıp ,çıkan değerlere göre gaz ayarı yaptırın

2.Hava filitresinin patlama sebebi ateşleme sistemidir; buji ve buji kablolarınız sağlam ve distiribütörünüz temiz olursa,patlatma yapmaz,açık filitre de kullanılabilir tabii,debimetreyi iptal edenlerde var,ancak bence orjinalini bozmaya gerek yok, bu arada aracınızı herzaman ilk çalıştırmada benzinle çelıştırıp ,yaklaşık 3000 devir civarında otomatik olarak gaza geçecek şekilde ayarlattırırsanız ,patlatma sorunu azalmış olur...

3. Yaklaşık 95 derecelerde fan açar, su eksiltme yoksa bence sorun yoktur.

4.Aracınız çok nokta enjeksiyonlu ,elektrik kesmiyor derken neyi kastettiğinizi anlayamadım ,ancak benzin pompanızı sağlama alıp; lpgde iptal olacak şekilde bir ters röle taktırıp,aracın benzin seviyesini çeyrek deponun altına düşürmezseniz aracınız benzinde de çalışır ve bence benzinde çalışması şart..

5.Rutin olarak 10000 km de bir 10w 40 motor yağı ve filitrelerini değiştirip ,gaz ayarını kontrol ettirmelisiniz, aracın durumuna göre de fren sistemi ve ön takım kontrolü yapılabilir, 60000 km de bir de triger değişimi yapılmalı..


-yoldan gelip 1-2 bekleyince normal stop etmeye başladı bunu keşfettim :)
-Gaz ayarını yeni yaptırdım zaten onu yapan arkadaş patlattı ilk önce.Elektirik kesmiyordan kastımda bu işte arkadaş hesapta elektirik kestirecekmiş zorladı 7 bin devirden sonraya geçti nerdeyse ibre öyle kaldı kesiciye girmedı ve pat diye bir ses geldi.
-Ben bu benzinde çalışma olayını hala anlayamadım çok teşekkür ederim gayet açıklayıcı yazmışşsınız ancak lpgli arabalara karşı gram bilgim yok ( lpg-benzin hakkında )
-Fan konusunda asıl sorun bu bence 95 de değil 80 de açıp 80 derecenin altına düşürüyor..
-Debimetre iptalinin bana ne zararı olur ki yani ben o patlama olayından sonra basmaya korkar oldum da :)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 23:57 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 23:56 ----------

Araciniz 1.8 ise karburatorlu,2.0 ise cok noktadan enjeksiyonlu.

2.0 bana tek nokta enjeksiyon demişlerdi
 
Son düzenleme:

Vectra92

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
318
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
-yoldan gelip 1-2 bekleyince normal stop etmeye başladı bunu keşfettim :)
-Gaz ayarını yeni yaptırdım zaten onu yapan arkadaş patlattı ilk önce.Elektirik kesmiyordan kastımda bu işte arkadaş hesapta elektirik kestirecekmiş zorladı 7 bin devirden sonraya geçti nerdeyse ibre öyle kaldı kesiciye girmedı ve pat diye bir ses geldi.
-Ben bu benzinde çalışma olayını hala anlayamadım çok teşekkür ederim gayet açıklayıcı yazmışşsınız ancak lpgli arabalara karşı gram bilgim yok ( lpg-benzin hakkında )
-Fan konusunda asıl sorun bu bence 95 de değil 80 de açıp 80 derecenin altına düşürüyor..
-Debimetre iptalinin bana ne zararı olur ki yani ben o patlama olayından sonra basmaya korkar oldum da :)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 23:57 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 23:56 ----------



2.0 bana tek nokta enjeksiyon demişlerdi

2.0 çok nokta enjeksiyonlu.
 

nightknight

Kayıtlı Kullanıcı
28-Giresun
Katılım
18 Ağu 2010
Mesajlar
769
Tepki puanı
18
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
2.0 çok nokta enjeksiyonlu.
Mein Bey,emin misiniz çok nokta enjeksiyonlu olduğuna?lakin benim aracımda 2.0 ve tek nokta enjeksiyonlu biliyorum.16 valve olanları çok nokta enjeksiyonlu diye kalmış aklımda:confused:
 

halilakel

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
2,145
Tepki puanı
3
Puanları
38
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Mein Bey,emin misiniz çok nokta enjeksiyonlu olduğuna?lakin benim aracımda 2.0 ve tek nokta enjeksiyonlu biliyorum.16 valve olanları çok nokta enjeksiyonlu diye kalmış aklımda:confused:

ülkemizde üretilen vectra a lar 1.8 8 valve karbüratörlü, 2.0 8 valve çok nokta enjeksiyonludur; sadece gt ler 16 valve dir
 
Üst