vectra a amortisör

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
adszjt4.jpg




dün amortisörlerimi değiştirdim ama bağlantı yerlerindeki boşluk kafama takıldı.
amortisörlerin içinden çıkan somun inceydi onu üste taktılar.
takozla kapak arasına daha etli bir somun taktılar.

bugün tekrar gittim somunları alt üst yaptırmak için ama montajın doğru olduğunu, söylediğim şekilde yapılırsa çukurlarda vuracağını söylediler.
" bu modellerde böyle oluyor " :D cevabını bir kez daha duymuş oldum:(

sizce nasıl olması gerekir o kısmın boşluk normal mi yoksa tam olarak sıkmasımı gerekiyor??

sıkması gerekiyorsa iş başa düşecek yine 10 - 24 anahtarı alıp alt üst yapacağım somunları.

tam olarak bilmediğim için acaba doğrumu söylediler deyip ellemedim şimdilik ama içim rahat etmedi..

ne yapmalıyım sizce...?
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Klasik iş bilmeyen usta savunması. Amortisörün yerine oturmadığı gün gibi aşikar.
 

sempatic75

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2007
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
arkadaşım bendede 1994 gls var ben,m ön amortisörlerimde öyle arası açık duruyo bende demekki bu modeller bu şekil diye kimseye göstermedim
 

getrag84

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bizim arkadaşta 93 gls var otm. vites biraz alakasız olacak ama motorda bir titreşim var zaman aman artıyor her gittiği servis bu modeller böyle diyor:mad:sizin araçta da varmı böyle bir titreşim ? kronik olduğuna inanmıyorum da onun için soruyorum
 

halilakel

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
2,145
Tepki puanı
3
Puanları
38
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
o boşluk yerin ve tekerin konumuna göre değişiyor olabilir; bende de vectra a vardı; ters düz yapmayı düşündüğünüz somun eğer bu en üstteki somunsa o somunu sökmek için amortisörü mengeneye alıp helezon yayını amortisör çektirmesiyle sıkıştırmak gerekir...
1000995bm6.jpg
 

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
en üstte olanı sökmek için gerekmiyor. mengene onun bi altında olanı sökünce gerekir ama aracın üstünde takılı olduğu için arabanın ağırlığından dolayı mengeneyede gerek kalmadan halledilebilir.eğer çok gerekli olursa ön taraftan birisi bastırır yayları esnetir bende değiştiririm.

hiç ellemesemde olur aslında 4 amortisörü değiştirince çok şey farketti.80 le girdiğim acaba çıkabilirmiyim diye düşündüğm virajda 130 la gayet rahat bir şekilde çizgiden sapmadan gidebiliyorum ama adamlar kule gergisi filan takıyorlar o kısım oynamasın diye..bizimkinde olan 5 6 mm lik boşluğu adamlar doğru diye savunuyorlar:(
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
benim araçtada aynı boşluk var aldığımdan beri ve bugüne kadar en az 5 kez sökülüp takıldı yanlış olduğunu söyleyen duymadım ayrıca benim aracımdan hariç bildiğim 2 tane daha var onlarında aynıydı. bence olması gereken şekli bu.
 

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşım bendede 1994 gls var ben,m ön amortisörlerimde öyle arası açık duruyo bende demekki bu modeller bu şekil diye kimseye göstermedim

işte..! bu modeller böylemi değilmi ustalardan birisi net bir cevap yazarsa rahatlayacağım:)

bizim arkadaşta 93 gls var otm. vites biraz alakasız olacak ama motorda bir titreşim var zaman aman artıyor her gittiği servis bu modeller böyle diyor:mad:sizin araçta da varmı böyle bir titreşim ? kronik olduğuna inanmıyorum da onun için soruyorum

titreşim derken öntakımla ilgili ise vardı.. virajlarda patinaja düşünce direksiyonda aşırı titreme oluyordu.

after&before yapsam daha iyi olur galiba..
önceden:
yol tutuşunda berbattı
direksiyon sağa dönüşte az sola dönüşlerde hiç toplamıyordu
direksiyon tam düz konumda sola çevirmeye çalışınca takılma yapıyordu
özellikle rampa çıkarken belli olan virajlarda gaza basınca patinaja düşünce direksiyondaki aşırı titremeler
hızlanınca balans sorunu varmış gibi direksiyon titremesi
çukurlara girince gelen tak tuk sesler

değişimden sonra gözleyebildiklerim:
değişimin hemen sonrasında direksiyonu çevirdiğimde takılma devam ediyordu.bugün akşam ise o da kaybolmuştu.alışma durumumu vardı artık bilmiyorum.
çukurlara girince sadece torpido bagaj ve kapı ceplerinde olan ıvır zıvırdan kaynaklı ses:D
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Eyvah benim araba sorunlu, en iyisi satıp kurtulayım.:)
 
Üst