Yaz lastiklerine geçerken : Tavsiyeler

rezulteo lastik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2013
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.rezulteo-lastik.com.tr
Herkese merhaba,

Hava sıcaklıklarının 7 °C’nin üstüne çıkmasıyla çoğumuz kış lastiklerinden yaz lastiklerine geçtik.. Eğer aracınızda hala kış lastikleri takılıysa, onları yaz lastikleriyle değiştirmenin zamanı çoktan geldi. Eğer lastiklerinizi çoktan değiştirdiyseniz, yaptığınız işlemlerin doğruluğunu kontrol edebilmeniz; lastiklerinizi değiştirmeye hazırlanıyorsanız, bu değişimi doğru ve sorunsuz yapabilmeniz amacıyla, işte size birkaç tavsiye:

Kış lastiklerini çıkardıktan sonra ne yapmalı ?


Lastiklerinizi, dilerseniz saklama hizmeti veren bir lastik servisine bırakabilir, dilerseniz kendiniz de saklayabilirsiniz. Lastik oteli olarak adlandırılan bu servisi birçok lastik servis noktası, araç bakım merkezi gibi yerlerde bulabilirsiniz. Eğer lastiklerinizi kendiniz saklamayı tercih ederseniz, bilmelisiniz ki lastiklerinizi yanlış sakladığınızda, lastiklerinizi bir dahaki kış kullanamayabilirsiniz. Nedenine gelince; yanlış saklanan lastiğin hamuru yaşlanır, sertleşebilirler, çatlaklar oluşabilir ve anormal aşınmalar oluşabilir.

Lastiklerinizi zamanından önce kaybetmemeniz amacıyla uymanız gereken saklama koşulları :

Öncelikle, lastiklerinizi;

- Kuru, havalandırılmış ve 10 ile 25°C arası sıcaklıkta bir mekana koymalı,
- Doğrudan güneş ışığına veya kötü hava koşullarına maruz bırakmamalı,
- Her türlü kimyasal maddeden, çözücülerden ve hidrokarbürden uzakta tutmalı,
- Janta takılı olup olmamalarına göre uygun depolama yönünde muhafaza etmelisiniz.

Jant ile saklama
Lastiklerinizi asın veya üst üste yığın ; ancak dik olarak saklamayın.

Jantsız saklama
Tam tersini yapın : Yani, lastiklerinizi dik olarak saklayın ve her 4 haftada bir döndürün. Üst üste yığmayın veya asmayın.

Yaz lastiklerinizi takarken birkaç tavsiye…


Unutmamalısınız ki lastik sökme-takma işlemi kesinlikle uzman kişi (araç, lastik bakım merkezi vs.) tarafından gerçekleştirilmeli ve ayrıca aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat edilmelidir.

- Aracınıza takılan lastikler kesinlikle araç üreticinizin belirttiği ölçülere, hız ve yük endekslerine uyumlu olmalıdır.
- Takılan lastikler yeni değilse eğer, herhangi bir aşınma olup olmadığı kontrol edilmelidir.
- Adım adım lastik montajı : Sökme, takma, balans, lastik şişirme, sibop değişimi. Ayrıca, lastik montaj ya da rotasyon yönü özelliklerine uyulmalıdır.
- Lastiklerin belirli özellikleri hesaba katılmalıdır. Örneğin ; runflat lastiğin montajı normal bir lastiğinkinden farklıdır.

  • Tek bir lastik değiştiriyorsanız : yeni lastik değiştirilen lastikle aynı desene, ebata, hız ve yük endeksine sahip olmalıdır. Ayrıca aynı dingil üzerindeki diğer lastikle olan aşınma farkı 5mm.’yi geçmemelidir.

  • İki lastik değiştiriyorsanız : yeni lastikleri her zaman arka tarafa, eskileri ise ön tarafa taktırmalısınız. Böylelikle özellikle ıslak zeminlerde ve virajlarda daha iyi bir performans ve güvenlik sağlarsınız.
- Lastiklerinizi değiştirirken aklınıza takılan soruların cevaplarını yararlı tavsiyeler içeren pratik dosyalarımızda bulabilirsiniz.

Bu yazımızın sizler için faydalı olması dileğiyle..
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
Yeni lastikleri öne eskileri arkaya takmak gerekmiyor mu önden çekişli araçlarda? Yazıda arkaya yeniler denmiş ama aracın tutuşu önden gerçekleşiyor önün sağlam olması lazım. BMW'ler için konuşuluyorsa yazıda bilmiyorum tabi :)
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Yeni lastik arkaya takılır her zaman, böylece arkadan kayma en aza indirilir ;)
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
Yeni lastik arkaya takılır her zaman, böylece arkadan kayma en aza indirilir ;)

Lastikçiler tersini yapıyor genelde bizi de böyle alıştırdılar :) Ön çabuk eskidiği için eskiyen önler geriye alınıyor çapraz olarak önlere yeniler takılıyor hep. 2 ön eskiyene kadar 1 arka eskiyor zaten genelde.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Eski lastiklerin ön taraf da ne işi var diye kendime sormadan edemiyorum. Aşınmış ön lastik ile yarılması durumunda kurtuluşun yok ama arka da yarılır ise en azından kurtulma şansın olacak. Bana yeni lastiklerin eğer araç arkadan itişli değil ise pek mantıklı gelmedi ya.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadan kayma kontrol edilebilir ancak önden kaymanın telafisi de yok, yeni lastik öne taktırırım.
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Önden çekişli bir araçta direksiyon da önlere kumanda ediyorsa arka lastikler üzerinde hiçbir kontrolünüz yoktur, bence bir daha düşünün.


edit: hatta hadi Berk beye veya bana inanmadınız, o zaman Michelin'e inanın:

http://www.michelin.co.uk/tyres/learn-share/care-guide/ten-tyre-care-tips (bknz 6 numara)
 
Son düzenleme:

ahmetokur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
2,746
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Valla bende bu zamana kadar yeni alınan lastiklerin ön çekişli arabalarda arkaya takıldığına hiç şahit olmadım. Peder bey, eniştem amcam hepsi aynı taktiği uygulayıp yenileri öne takar... Ama bunları yaparken aracın viraj kabiliyeti iyi olsun,frenleme iyi olsun diye düşündüklerini düşünmüyorum... Tek düşündükleri; ön lastikler daha çabuk yıprandığı için yeni lastikleri öne takalım...

Tabi bütçeye bağlı bir durum ancak ben her zaman 4 lastiğinde aynı anda değiştirilmesi fikrindeyim... 4 lastik yıprandıysa 4'ü kaldırıp atılmalı, vay bunu arkada kullanayım denmemeli... Çok tehlikeli işler, aracın yerle bağlantısı olan tek yer lastikler yahu...
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
o değilde bu konuyu açan arkadaş bir lastik firması değilmiydi? :) gerçi reklam yapmamış yararlı bir konuda bilgilendirme yapmış ama ne bileyim sorayım dedim :))
bide opelim.net e özel bir indirim yapsada 4 lastik alacam faydası olsa :)
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben önden çekişli arabamla viraja girince dışa doğru arkadan kaydım, drift yaparken yapılan teknik yani tam ters yöne direksiyonu kırarsınız ve arkayı toplarsınız, önden çekişli arabayla bunu yapabildiğime göre toplamak için arkadan itme şart değil bence. Geçen sene benzinliğe hızlıca bir giriş yaptım 2 saniyelik bir panik frenlemeyle önümdeki transite vurmaktan kurtulmuştum, eğer arka lastikler yeni ön lastikler kabak olsaydı o transite gömmüştüm ancak hem frenleme yapıp hem de yönümü değiştirebildiğimden kocaman bir oh çekebildim :D
 
Üst