Yeni otomobillerde rodaj

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Metal ısındığı zaman daha fazla genleşir ve buda sürtünmeyi dahada artırır.Rodaj süresi sonunda ısınıp genleşme miktarı metalin bir nevi pişmiş olmasından dolayı daha azdır.Isıl işlem diye birşey olmadığı düşüncene sadece nezaket nedeniyle saygı duyarım ama katılamam.
 

gokalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2006
Mesajlar
8,950
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ilk 2000 km fazla yüksek devirle kullanmayın diyorlar zaten.
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
Gelelim motora...

0.03 değil 0.030 lu değerler, daha bir hane var... o derece tolerans var yani :D

********
Not: Bu bilgileri ustalar bilmez


Yazdığın 2 sayıda birbiriyle aynı...0.03 = 0.030

He 0.30 demek istedim dersen biz 0.30 da rektefiye yapıyoruz, Motor bitmiş oluyor yani....

BMW nin bu 0.03 lük boşluk değeri doğrudur..

%98 i yanlış demişsin alıntıda anlatılanların %50 sini aynen anlatmışsın..

Bazı ustalar bilmez deseydin keşke..Ben 16 yaşımda konu hakkında anlattıklarından daha fazlasını biliyordum..Ki şu an çok daha fazlasını biliyorum..

Alışan yüzeyler fazla ısınmaz demişsin..Sanırım piston kafasının ve 1. kompresyon segmanının maruz kaldığı 800-900 derece ısıdan bihabersin..
Hatta 1100 dereceye ulaştığında içeriye eksoz gazı alır ve 900 derecelere soğutarak NOx oluşumunun önüne geçer motor..

Respect in ısıl işlemden kastı malzemenin sertlik durumunun değişmesi değildir..Sadece malzeme zamanla ısınıp soğdukça genleşme katsayısı düşer..Buda ideal bir alışma için bir an önce stabil hale gelmesi gereken değerlerden biridir..

Yeni makinaya basılmaz kardeşim yok ötesi..1000 km kız gibi kullancan arabayı ondan sonra gaz pedalının üzerinde dans et istersen..Biz yeni yaptığımız motoru 1 gün rolantide çalıştırıyoruz..Ondan sonra müşteri nasıl kullanırsa kullansın..
 

Erkut 205

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
87
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.205team.com
piston dışa genleşicek tabi sekmanda silindir kapağınında iç yüzeyi içe,ısıl işlem bence normal çünki,manifold bize kızarırken,subaplar bile kızıl çalışırken,bırakın rodajı alışmış motorda bile aşırı üst devirde ve hemen birden gazdan çekme gibi keskin hareketler risklidir.Bu konuda RESPECT'e katılıyorum.Araçta kesinlikle rodaj çok öenmlidir.Bunu ilerki yıllarda daha çok farkına varıcaksınız.Rodajsız kullanılmış bi araç ile daha itinalı bu tarz teknik konulara özen gösterilerek kullanılmış bi araç 100,00 kmde farkını mutlak görüceksinizdir.Yoksa niye forged pistonlar kullanılıyor.Çelik piston daha geç ısınır ve bu tarz olaylardan daha az etkilenir motorun ömrüde bi okadar verimli kalabilir.:alkis:
 

AhmetH

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
676
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
kusura bakmayın..
 
Son düzenleme:

emp:)

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2007
Mesajlar
535
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
AhmetH'nin dediği rodaj uygulaması yapılan 206 1.6 16v nin gidişi hakkındaki olayı eski sahibide yeni sahibide doğruluyor.Yeni sahibi dynoya çıkarsa ve dyno çıktısı buraya eklenirse sadece lafta kalmadığı anlaşılacaktır.
 

AhmetH

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
676
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Tüm motor ustaları rodajın mineral yağ ve basarak geçirileceğini bilir..


Madem motorunuz rodajlı rodaj diye bişey yok..

sorun yağınız fabrikadan değiştirilmişmi... yoksa hala rodajdan kalanmı !!

Motor silk vb ürünleri asla yeni araca kullanmayın...
 
Son düzenleme:
Üst