Yeni otomobillerde rodaj

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
silindir çeperindeki o mikoskopik tepeleri ilk 500 km de yiyemezseniz aracınız yağ yakar bu kadar basit....
çünkü yiyemediğiniz o tepeler arası boşluğa yağ kalın filim yapar..
olması gerekenden daha fazla yağ yakarsınız olabileceğinden daha az kompresyon tutarsınız.

cylwalldj5.gif


film tabası bir kere oluşunca hayatta segman yerine sonradan oturmaz... kapak açılacak yeni segmanlar takılacak ve silindirler honlanacak(yağ filim tabakası alınacak)

ayrıca motor içinde oluşan çapak ve fabrikasyon artıklarının büyük kısmının ilk 20 dakikalık çalışmada döküldüğünü biliyormusunuz ? bu demektirki eğer fabrika rodajlıyorsa yağını derhal değiştirmeli..

durum böyleyken neden ilk yağımı 15.000 km de değiştireceğim !? yağ filitresine o çapaklar ulaşana kadar motorun içinde dolaşmayacakmı ?

sorun cevap alamazsınız !

efendim bunlar rodajlı derler.. hayır efendim ne münasebet mekanik var oldukça rodaj devam eder...

o ilk 20 dk fabrikada montaj sonrası testte çalıştırılıyor zaten,
resimlerde de 2. resim ideal şartı 3. resim ise parlamış silindir yüzeyini gösteriyor.3. resimdeki gibi bir motorunuz varsa yağlama tam gerçekleşmez ve rektifiyecinin yolunu tutmanız gerekir.

ama honlama yağ filmi kaldırma değil doğrudan silindir çapından talaş kaldıralarak çapı genişletmektir.

honlama aşamalarında önce çukurlar açılır sonra kalan tepeler temizlenir tabi üretimde tam pistonun çalışacağı yol üstündeki tepeler %100 temizlenemeyeceği için bazı küçük noktalar da çalışma esnasında rodajla temizlenir ve motor uygun kıvama gelir.

mekanik var oldukça devam eder dediğiniz rodaj motorun aşınmasıdır... eğer dümdüz cidarlı bir silindir ile uzun süre dolaşırsak zayıf yağlamadan ötürü aşınma çok daha çabuk gerçekleşecek,segmanlar kaçak yapmaya başlayacak ve o performansı kaybedeceğiz.
 

Kunteper Canavarı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
5,146
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
işim gereği Türkiye deki ve avrupadaki bir çok otomobil firmasını ziyaret ettim hatta ferrarinin kapısından döndüm çünkü içeri giriş için izin çıkmadı.

en son Hyundai nin fabrikasında bu olayı konuşmuştuk yeni üretilen motorlarda silindirler en stabil parlaklıkta ve olabildiğince pürüzsüz üretilebiliyormuş buda bize çok daha az kilometrelerde rodaj yapma imkanı tanıyormuş genelde otomobil firmaları içerisinde motor kısım mühendis ve işçileri bu şekilde bilgi veriyor.

yani evet rodaj süresi beklenmeli ve ona göre hareket edilmeli fakat bu eski araçlarda olduğu gibi uzun kilometreler değil.
 

AhmetH

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
676
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
kusura bakmayın
 
Son düzenleme:

Kunteper Canavarı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
5,146
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
maalesef bu bilgide yanlış :(


opeli litrelerce yağ yakan ve mahkemelik olmuş biri var ankarada..

ayrıca yeni peugeot 207 sinde sıkıntı yaşayan biliyorum....


ben gayet bilgi ağırlıklı yazı yazdım.

hala kulaktan dolma duyumlarla gitmeyelim lütfen.:eek:


Soru sorun araştırın. En basiti fabrikada ilk çalıştırmasında konan yağ

bize gelene kadar değiştiriliyormu ?


teknoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin rodaj devam edecektir..

ve rodaj sakin sakin sürmek değildir. bunu anlatamamam gayet üzüyor beni :(

muhakkakki haklı olduğun kısımlar vardır fakat ben sordum motoru toplayan adam ve başında duran mühendis cevap verdi yani onların söylediği ile senin söylediğin şeyler benim açımdan aynı kategoride ve senin tabirinle ikiside kulaktan dolma.

senin için tekrar gittiğimde honda tofaş hyundai bunlardan birine yağ olayınıda sorarım.
 

whiteman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2007
Mesajlar
1,002
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
rodajda aracı fazla dur kalk yapmadan gaza köklemeden ve sert kullanmadan kullanılmalı diye biliyordum gerekçeside mekanik aksamların birbirine alışması diye belirtilirdi
ahmet sen tamamen tersini söyledin senin dediğinde doğru olabilir çünkü halk arasında yanlış bilinen çok şey var
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
bende motor bloğu imalatı yapan bir firmada,motor blok hattı sorumlusu olarak çalıştım 4 yıl :D
o 3. resimdeki gibi dümdüz bir silindir yüzeyi istenmez.
belli ölçüde içeriye doğru çukurlar istenir yüzey profilinde
bunun amacı da yağ zerreciklerini belirli miktarda turarak yağ filmi oluşturmak.
ama birlikte çalışan bütün metal aksamların belli bir süre birbirini aşındırarak en uygun ölçüleri kendileri sağlamaları gerekir,dişli aksamlarda da böyledir,
ama teorik olarak düşünürsek rodaj bir talaş kaldırma işlemi olduğundan en uygun devirlerin bu fikirle bulunulması gerekir bence. çünkü talaş kaldırma işleminde yüzeylerin birbiri üzerindeki hızı kaldırılacak talaş miktarı + malzeme serliklerine göre çok fazla değişir.
düşük devirde de yüksek devirde de optimum değeri yakalamak veya kaçırmak mümkün,
bu yüzden işin üreticisinin verdiği yorumlara uymak gerektiğini düşünüyorum.
ama yüksek devirlere girerek optimum rodaj teoride doğru,tabi segmana zarar verebilecek derecede kötü honlanmış bir motor değilse :D
 

dnanor

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2007
Mesajlar
1,321
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
şimdi kafam çok karıştı benim ya.yakında sıfır araç alacam ve nasıl kullanacam bilemiyorum.
eskiden yanlış hatırlamıyorsam rodaj döneminde aracın vites geçişlerini %25 dha yüksek devrilerde yapın derlerdi.
kimileri ise artık yeni nesişllerde gerek yok deniyor.
ee ben araç aldığımnda ne yapacam....
 
Üst