Yüksek Devir

hope

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
382
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar öncelikle hepinizin bayramını ve yeni yılını kutlarım.Merak ettiğim bişey var arabayı uzun süre (150-200 km) yüksek devirde (4500-5000) kullanmak motora bir zarar verir mi?Teşekkür ederim.
 

dewilking08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,792
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
200km 5000dewir mi.astra classicte mi????200km biraz yüksek 150km normal bence...
 

hope

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
382
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
150-200 km mesafe anlamında söyledim yanlış anlaşılmasın ,hız değil.
 

kutluhan23

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
1,614
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bişey olmaz bence abi araba opel sağlamdır heralde ben otobanda genelde 200 km den fazla da yolu daha yüksek devirde kullanıyorum her yaz ankara istanbul arası bişe olmadı şimdiye kadar insalla bişe olmaz
 

ekselans0001

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
783
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
zarar olarak şöyle bi şey söylenebilir motorun 5000 devirde gidersen motorun hemen zarar görmez ama zaman içinde çıkacak sorunlar normalden biraz daha erken çıkar mesela 250,000 km de motor isticek olursa sen hep yüksek devirde kullandığından 200.000 km de belki de daha önce motor yenilemen gerekir... devamlı yüksek devirde kullanbmak arabann yağ eksiltmesine neden olur... Ama yerine göre 5000 hatta 6000 devir yapılabilir... anlıcağın kısa süreli yüksek devirdde kulanmak sorun olmaz.. bir kereliğe mahsus gittiğin 200 km lik yolda hep yüksek devirde kullanmakta zarar vermez.. ama alışkanlık haline getirrsen kötü.....

bir de neden böyle bi şeye gerek duyuyorsun ki..?
 

hope

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
382
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aslında ben çok süratli kullanmıyorum arabamı ,otobanda diğer sürücüler çok hızlı gidiyorlar mesela 1300 motorlu bi araç 140-150 yle gidiyor araçlarına zarar veriyormu diye merak ettim.
 

kurt_35li

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
1,359
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
siboplar etkilene bilir üst kapak contasını yakabilirsin motor cabuk yıpranır cok benzin yakarsın gerek yok
 

VSS-1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eki 2006
Mesajlar
117
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Zarar senin devirdaimdeki baslayan kırmızı devirden sonra baslar. Dedigin kilometreleri kırmızı olarak isaretlenmis devirlerde yaparsan (ortalama 5800 den sonra baslıyor) ancak o zaman bir problem görüyorum, o da egzanterik mili orijinalsa, eger o da "spor" olarak degistiyse, kırmızı devirin icindede gidilebilinir - 60lı yıllarda Honda firması S800 araba modelinde ancak 8500 deviri gectigi zaman motora zarar gelir diye, o devirden sonra kırmızı isaretini koydu: http://www.kfz-tech.de/Programme/GGBild.htm?Bilder_Kfz-Technik_Oldtimer_HondaS80010.jpg
Senin dedig ufak motorlu arabaların otobanda yüksek devir degilde, yüksek sürat yapmaları bunun gibi detaylarada baglaman lazım: Diferensiyal dislilerin degistirilisi: ufak turda yavas, yani hantal - yüksek turda yüksek sürat, birde ufak yanaklı lastikler: ufak turda hızlı ve seri atak mesela 13lü jantların üstünde - yüksek yanaklı ve büyük lastikler (17lik jantlar), alt devirde hantal, yüksek devirde 13lü jantlı bir arabanın motoru kırmızı noktaya geldiginde, aynı model arabanın 17lik jantlarla aynı süratte, daha kırmızı noktaya daha bir hayli vakti oldugunu göreceksin.
4500-5000 devir ancak motor sogukken bir zarar verir - hatta kafa aluminyumsa, aksi takdirde, motor ısınmısken ve o turlarda gezen bir motorun icindeki yag pompası alt devirde ulasamadıgı motorun her yerine yüksek basıncla yag pompalıyor - motorun her yerine yüksek bar'da yag heryerine yayılıyor, onun icin en zararlı sey arabayı ısıtmak icin rölentide calıstırılmasıdır, yada yüksek devirde bayır asagı rölentiye gecmektir, anında yag pompasının devri düsüp ciddi sekilde yag lambasının yanmasına yol acabilir ve birdenbire kesilen yag basıncının motora zarar vermesine saglar - ve yüksek devirde pistonkafaları alt devirde gibi kafa atmazlar...
 

VSS-1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eki 2006
Mesajlar
117
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kurt_35li' Alıntı:
siboplar etkilene bilir üst kapak contasını yakabilirsin motor cabuk yıpranır
...Motorfirması kırmızı olarak isaretlenen devirdaim saatindeki turu gecilirse, o zaman motorun herseyine zarar verilir diye devirdaimdeki isareti koymus - ama oda kilometrelerce gidilirse, günlük olarak sollamalarda eger mecbur kalırsan, yani vites degistirmeye vakit yoksa, zararı yoktur, herzaman yapmadıgın icin - tabii motorun bakımı tamsa, yani su, yag, buji, elektrik akımı...
 

kurt_35li

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
1,359
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
VSS-1' Alıntı:
...Motorfirması kırmızı olarak isaretlenen devirdaim saatindeki turu gecilirse, o zaman motorun herseyine zarar verilir diye devirdaimdeki isareti koymus - ama oda kilometrelerce gidilirse, günlük olarak sollamalarda eger mecbur kalırsan, yani vites degistirmeye vakit yoksa, zararı yoktur, herzaman yapmadıgın icin - tabii motorun bakımı tamsa, yani su, yag, buji, elektrik akımı...
tesekkur
 
Üst