Yüzyılın Geri Çağırması

akifguzen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
825
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hic aforoz edemicem adamlari , helal olsun ki geri cagiriyorlar , opelde ne geri cagirma var nede bisey , adamlar fabrikanin hatali urettigi direksiyon pompalarini yillarca duzeltme yapmadan araclara taktilar ve ne geri cagirdilar nede parca degisimi , millet dunyanin parasini verdi ama sonra ogrenildi ki direksiyon kutularina eksik yag basilmis , corsa d lerin bircogu 1.2-1.4 (euro 5) tirilti sesiyle dolasiyor bir allahin kuluda cagirmiyor servise efenim biz bi eseklik ettik 10 bin km de ses cikarmaya baslayan devirdaim pompasi koymusuz diyen yok , kornaya basarsin teyip acilir , far acarsin teyip calismaz , sifir arabada fren pedali siser ... ama hersey normaldir opel Turkiyede , cünkü hersey kullanici hatasi... Yaptiklari bir hatayi duzeltiyor olmalari bence takdir edilmeli..

Tirilti sesi mi? O ses devir daim den mi geliyor? Bende öyle bir ses var. Bir dönem kalorifer peteğinden sanmıştım hatta bir şeyler sıkıştırınca bir süreliğine sesi duymaz olmuştum ama ses geri geldi..:D Gaza basınca artıyor. Bazen hiç yapmıyor. Bir iki sefer ustaya götiriyim dedim ama her götiriyim dediğimde ses kesildi...:D
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tirilti sesi mi? O ses devir daim den mi geliyor? Bende öyle bir ses var. Bir dönem kalorifer peteğinden sanmıştım hatta bir şeyler sıkıştırınca bir süreliğine sesi duymaz olmuştum ama ses geri geldi..:D Gaza basınca artıyor. Bazen hiç yapmıyor. Bir iki sefer ustaya götiriyim dedim ama her götiriyim dediğimde ses kesildi...:D
O ses kullanicisi biraz kil olan her A12-A14 corsada yaklasik 10 bin km sonra cikmaya basliyor , ne kadar degistirsenizde 10 bin km icinde o ses tekrar cikmaya basliyor :) Allah razi olsun bu kronik diyince dovmekten beter ediyorlar , zaten biri kabul etse disimi kiracagim...
 

akifguzen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
825
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
O zaman dert etmeme gerek yok yani. Motor A14XER ;)

Bu teybi icat edenden Allah razı olsun. Hafif ses verdin mi me dert kalıyor ne tasa ;)
 

osman duman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Tem 2013
Mesajlar
613
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
bizim firmalar üretse, "kardeşim ölürsen ölürsün allahın takdiri, araba kullanmanın fıtratında var ölmek" der üstüne yatarlar. 35 milyon arac x en az 2 hava yastıgı desen
70 milyon 500-1000 tl civarında fiyat desek 70.000.000.000 tl eder buda yaklaşık
35 milyar $ eder . Ben mi hatalı hesap yaptım. ??????
 

akifguzen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
825
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
35 değilde 25 milyar küsür yapar o hesaba göre ama üretici için o biçtiğiniz maliyet çok daha düşüktür. Gerçi ne kadar düşük olursa olsun. Sonuçta çok ciddi bir para söz konusu.

Toyota teyplerinde kronik bir sorun vardı. Açma kapama ve ses ayar butonu içerde kalıyordu. Bu aslında kronik sorunda ziyate toyota tarafından yapılan bir uygulama. Kaza esnasında panelde çıkıntı olmaması için butonun içindeki sonlandırıcılar kırılıp buton içeride kalıyor. En azından öyle tasarlanmış. Biz biraz sert bastığımız için (sanki butona sert basınca daha iyi algılıyor) çabuk kırılıyor. Neyse araç garantide iken sıkıntı yok garantiden değişiyor ama garanti bitince 150TL servis fiyatıydı. Müşteriden ne kadar alınıyor bilmiyorum. Fakat aslında bu işlem kronik bir sorun olduğundan her halükarda ücretsiz olması gereken bir durum. Sonuçta tasarımla alakalı ve o parçanın kırılacağı zaten biliniyor ve o şekildeapılıyor. Satarken müşteriye söylemiyorsun böyle olabileceğini ama işte maliyet meseleleri. :)
 

osman duman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Tem 2013
Mesajlar
613
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
sonucta 25 de olsa 35 de olsa MILYAR $dan bahsediyoruz milyon degil. Turkiyede en buyuk firmaları toplasak ne eder acaba, öz sermayeleri ?

tüpraş 7.6 milyar$
petrol ofisi 5.2 milyar $
telekom 2,7 milyar $
arçelik 2,6 milyar $
turkcell 2,5 milyar$
enka inşaat 2 milyar $
-----------------------
zarar miktarı bu 6 firmanın toplamına bedel varın siz düşünün

mesela TATA Group'un sermayesi 100 milyar $ bunun %25 inin gittigini dusunun. Bir firma icin coook ciddi bir sorun
 
Son düzenleme:

arif06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
1,290
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bizde de bazı serilerde cim modülü ve direksiyon kutusu için çağrılması gerekirdi.
 
Üst