100 bin bakımı için tavsiyeleriniz

Dizel için hangi motor yağı

  • Castrol

  • Gm

  • Mobil1


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.

Burgaz39

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2018
Mesajlar
115
Tepki puanı
8
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. Aracımı yeni aldım. 2014 Opel astra j kasa 1.6 dizel 136 beygir. 100 bin bakımı yaklaştı ne önerirsiniz? Motor yağı 0/40 uygunmudur? Mobil 1 düşünüyorum. Filtre markası gm mi bosch mu olmalı? Triger değişmeli mi ? Bilgisi tecrübesi olanlar Lütfen yardımcı olsun.
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Şunlardan biri olabilir:

Motul X-clean EFE 5w30
Liquimoly Toptec 4100 5w40
Mobil1 ESP 0w40 (Yeşil Kutu)

Triger için henüz erken. Servis periyotlarında bile 120bin km'de değişir ki bu zaten ihtiyat içerir.
Filtrelerde fiyat farkı çok olmayacaksa ikisi arasında GM tercih ederdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burgaz39

Murat

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
2,287
Tepki puanı
1,942
Puanları
113
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Foruma hoşgeldiniz yağ konusunda mobil filtre ise bosch gm ile çok fark yok arasında size kalmış orijinal olsun diyorsanız gm kullanabilirsiniz trıger ustalar bakıp size değişim zamanını söyleyeceklerdir aşınmaya göre
 

Burgaz39

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2018
Mesajlar
115
Tepki puanı
8
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şunlardan biri olabilir:

Motul X-clean EFE 5w30
Liquimoly Toptec 4100 5w40
Mobil1 ESP 0w40 (Yeşil Kutu)

Triger için henüz erken. Servis periyotlarında bile 120bin km'de değişir ki bu zaten ihtiyat içerir.
Filtrelerde fiyat farkı çok olmayacaksa ikisi arasında GM tercih ederdim.
Çok teşekkür ederim. Birde dsp yada dsf diye bi kavram varmış bunun hakkında bilginiz var mı

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

Foruma hoşgeldiniz yağ konusunda mobil filtre ise bosch gm ile çok fark yok arasında size kalmış orijinal olsun diyorsanız gm kullanabilirsiniz trıger ustalar bakıp size değişim zamanını söyleyeceklerdir aşınmaya göre
Hoş bulduk iyi ki gelmişim buraya ;) hızlı geri donusleriniz için teşekkür ederim. Internette yağ ve filtre için satılan setler uygun ve güvenilir midir tavsiye edermisiniz yoksa özel servise mi emanet etmeliyiz aracımızı (pek güvenmiyorum bu konuda bu yüzden bakım esnasında aracın başında durmak istiyorum)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Murat

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,446
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bende uzun süredir castrol kullandım ama bir çok yorumlarda özellikle opel için Motulu öneriyorlar..Bir deneyelim diyorum(5-30 olanını)..130-140 bine kadar zincir değişimi gerekli değil ama bir kontrol edilmeli tabi...Ama dediğim gibi 100 binde şart değil...Filtreler arasında çok fark yoksa ikiside uygundur..Ama bosch daha uygunsa onu öneririm...
Hava-polen-Yağ filtreleri ve Motor yağı değişmeli..Fren balataları Bujiler antifiriz kontrol edilmeli..
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat ve Burgaz39

Burgaz39

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2018
Mesajlar
115
Tepki puanı
8
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Foruma hoşgeldiniz yağ konusunda mobil filtre ise bosch gm ile çok fark yok arasında size kalmış orijinal olsun diyorsanız gm kullanabilirsiniz trıger ustalar bakıp size değişim zamanını söyleyeceklerdir aşınmaya göre
Hoş bulduk iyi ki gelmişim buraya ;) hızlı geri donusleriniz için teşekkür ederim. Internette yağ ve filtre için satılan setler uygun ve güvenilir midir tavsiye edermisiniz yoksa özel servise mi emanet etmeliyiz aracımızı
Bende uzun süredir castrol kullandım ama bir çok yorumlarda özellikle opel için Motulu öneriyorlar..Bir deneyelim diyorum(5-30 olanını)..130-140 bine kadar zincir değişimi gerekli değil ama bir kontrol edilmeli tabi...Ama dediğim gibi 100 binde şart değil...Filtreler arasında çok fark yoksa ikiside uygundur..Ama bosch daha uygunsa onu öneririm...
Hava-polen-Yağ filtreleri ve Motor yağı değişmeli..Fren balataları Bujiler antifiriz kontrol edilmeli..
Motor yağı inceliği nasıl tercih ediliyor neye göre değişiyor bu rakamlar 0-40 10-40 5-30 bunun bi standartı yok mu ?
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,446
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Hoş bulduk iyi ki gelmişim buraya ;) hızlı geri donusleriniz için teşekkür ederim. Internette yağ ve filtre için satılan setler uygun ve güvenilir midir tavsiye edermisiniz yoksa özel servise mi emanet etmeliyiz aracımızı

Motor yağı inceliği nasıl tercih ediliyor neye göre değişiyor bu rakamlar 0-40 10-40 5-30 bunun bi standartı yok mu ?
Alıntıdır ;Buyrun Arkadaş burada çok güzel açıklmış..Uzun uzun yazmaya gerek yok :)
İlk Sayının ve W Harfinin Anlamı: Otomobillerimizde kullandığımız yağlar dört mevsimlik yağ olarak geçmektedir.

İlk sayının ardından gelen W kış anlamına gelen W (winter'ın kısaltması) gelir.

İlk sayı (örneğimizdeki 5) yağın soğuktaki akışkanlığını tanımlar. Yani düşük sıcaklıklar altındaki yağın akışkanlığını temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar akışkan ve ince olacaktır.

İkinci Sayının Anlamı: W'den sonra gelen ikinci sayı, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ akışkanlığını temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın ve az akışkan olacaktır.

5W40 ile 5W30 Yağın Karşılaştırması: Yukarıdaki bilgilere göre karşılaştıracak olsak 5W40 yağ, 5W30 yağ ile soğuk havalardaki akışkanlık performansında aynı olacakken sıcak havalarda 5W30 yağa göre daha yüksek derecelere kadar akışkanlığını koruyabilecektir. Aynı şekilde 0W20 yağ da 5W30 yağa göre daha ince olacaktır.

Piyasada genelde ince yağların daha iyi olduğu söylentisi dolaşır bu yanlıştır. Yüksek performanslı birçok araç da 10W60 gibi kalın bir yağ kullanılmaktadır. Piyasadaki en iyi yağın arabanız için uygun viskozitedeki yağ olduğunu unutmayın. Motoru yıpranmış ve 10 yaşına yaklaşmış bir araca 10W40 yağ kullanılması gerekebilirken yeni model partikül filtreli dizel bir araca partiküllü 5W30 motor yağı kullanılası güzel bir örnek olabilir.
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Dsp ya da dsf derken neyi kastettiginizi anlayamadım?

Diğer soruya gelince:
5w30 basitçe >

5 kış şartlarındaki viskoziteyi, yani akmazligi, yani kıvamı ve yoğunluğu, yani yağın kalınlığını, yani yağın numarasını ifade eder [emoji3]

30 da yaz şartlarındaki viskoziteyi, yani yağın ısındıkça gerekli olan inceliği/kalınlığını koruma özelliğini gösterir.

10 numara yağlar fazla kalın, soğuk motorda geç ısınan ve aşınmayı artıran bir yapıya sahip.

5 numaralar ideal ama sürekli kısa mesafe kullananlar, motor daha ısınmadan varacağı yere ulaşanlar için 0 daha iyi.

Bahsettiğim yağları kullanabilirsiniz

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Burgaz39

Burgaz39

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2018
Mesajlar
115
Tepki puanı
8
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Alıntıdır ;Buyrun Arkadaş burada çok güzel açıklmış..Uzun uzun yazmaya gerek yok :)
İlk Sayının ve W Harfinin Anlamı: Otomobillerimizde kullandığımız yağlar dört mevsimlik yağ olarak geçmektedir.

İlk sayının ardından gelen W kış anlamına gelen W (winter'ın kısaltması) gelir.

İlk sayı (örneğimizdeki 5) yağın soğuktaki akışkanlığını tanımlar. Yani düşük sıcaklıklar altındaki yağın akışkanlığını temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar akışkan ve ince olacaktır.

İkinci Sayının Anlamı: W'den sonra gelen ikinci sayı, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ akışkanlığını temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın ve az akışkan olacaktır.

5W40 ile 5W30 Yağın Karşılaştırması: Yukarıdaki bilgilere göre karşılaştıracak olsak 5W40 yağ, 5W30 yağ ile soğuk havalardaki akışkanlık performansında aynı olacakken sıcak havalarda 5W30 yağa göre daha yüksek derecelere kadar akışkanlığını koruyabilecektir. Aynı şekilde 0W20 yağ da 5W30 yağa göre daha ince olacaktır.

Piyasada genelde ince yağların daha iyi olduğu söylentisi dolaşır bu yanlıştır. Yüksek performanslı birçok araç da 10W60 gibi kalın bir yağ kullanılmaktadır. Piyasadaki en iyi yağın arabanız için uygun viskozitedeki yağ olduğunu unutmayın. Motoru yıpranmış ve 10 yaşına yaklaşmış bir araca 10W40 yağ kullanılması gerekebilirken yeni model partikül filtreli dizel bir araca partiküllü 5W30 motor yağı kullanılası güzel bir örnek olabilir.
Teknik bilgiler için teşekkürler. Fakat yine de hangi yağı kullanmam gerektiğini tam olarak çözemedim!!! Trakyada kışlar çok soğuk yazlar çok sıcak olur. Aracım 2014 astra 1.6 dizel 136 beygir 100 bin kmde. 0-40 mı daha iyi bir tercih olur 5-30 mu ?

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

Dsp ya da dsf derken neyi kastettiginizi anlayamadım?

Diğer soruya gelince:
5w30 basitçe >

5 kış şartlarındaki viskoziteyi, yani akmazligi, yani kıvamı ve yoğunluğu, yani yağın kalınlığını, yani yağın numarasını ifade eder [emoji3]

30 da yaz şartlarındaki viskoziteyi, yani yağın ısındıkça gerekli olan inceliği/kalınlığını koruma özelliğini gösterir.

10 numara yağlar fazla kalın, soğuk motorda geç ısınan ve aşınmayı artıran bir yapıya sahip.

5 numaralar ideal ama sürekli kısa mesafe kullananlar, motor daha ısınmadan varacağı yere ulaşanlar için 0 daha iyi.

Bahsettiğim yağları kullanabilirsiniz

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Afedersin. DPF imiş dizel partikül filtre demekmiş açılımı. Ne işe yarar bunu bilmem :) bundan sonrası sizde ;)
 
Son düzenleme:

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
@Burgaz39 hocam.

Yazdığım 3 yağdan birini kullanabilirsiniz.

Eğer sürekli çok kısa mesafe kullanıyorsanız, yani motor ısınmadan hedefe varıyorsaniz Mobil1 ESP 0w40 (yeşil) değilse diğer iki yağı kullanabilirsiniz.

Yazdığım yağlar DPF için özel tasarlanmış yağlar zaten. Aracınızın 2014 değil de 2010-2011 olsaydı başka yağ tavsiye edecektim [emoji3]

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Burgaz39
Üst