Astra 1.4T Rolantide Titreme ve Stop Etme

humerus06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar Vec.B geçmişimizden sonra Fiesta, Clio ve en sonunda FD6 Civic derken tekrar Opel'e geri dönüş yaptık 2012 1.4T Astra Sport ile Prins LPG sistemi var bu arada bir hafta önce aldık :)

Bir sıkıntım var arabam sabahları ilk çalıştırmada vs sıkıntısız çalışıyor ama aklıma takılan bir sorunum var çalıştırıp belli bir süre yol yaptıktan sonra ara sıra (gözlemlediğim sadece lpg'de çalışırken) kırmızı ışıkta beklerken ya da dur kalk trafikte iken vitesi boşa aldığımda bir titreme oluyor. Bu esnada devir dalgalanması oluyor biraz düşüp yükseliyor ve normale dönüyor. Sonuncusunda aynı şekilde olduktan sonra anlayamadığım bir şekilde stop etti ve canım çok sıkıldı bu olaya. Aldığımız abiyi aradım hemen ben gazı farklı yerlerden aldığımda (kendisi sürekli Opet kullanmış bir tomar yakıt fişini de verdi bu arada) veya gaz çok az kaldığı zamanlar yapıyordu ara sıra bunu dedi. Ama açıkçası yine de tedirgin olmadım desem yalan olur. Honda'ya gazı en kötü yerden de alsam ne bir günden bir güne arıza lambası yaktı ne de böyle titreme oldu :( Her neyse bugün bir Prins bayisine gidip gaz ayarına baktırayım dedim her şey normal dediler. Kimisi boğaz kelebeğini temizlet diyor kimisi 1.4T motorların LPG ile kullanımında ortaya çıkan kronik bir sorun bu diyor ki almadan LPG ile uyumunun baya bir arraştırdım ama bu şekilde bir sorun yaşayanla karşılaşmadım o yüzden kafam baya bir karıştı. Fikriniz varsa yardımcı olursanız çok sevinirim. Hepinize çok teşekkür ederim :)
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Dediğiniz sorun boğaz kelebeği kirlenmiştır balata spreyi ile temizletilmesi gerekir
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
LPG'li arabada kurum olmaz. Boğaz kelebeğinin kirlenmesi, temizleme vs. bunlardan ziyade ateşleme sistemine bakılacak.
Bujiler, lpg kalibrasyonu bunlarda bir sorun var mı kontrol edilmeli.

Benzinde de aynı sorunu yaşıyorsanız sübapları kontrol etmek lazım, motor kompresyonu ölçülüp silindilerde kaçak var mı bakılır.

Adım adım gidecek iyi bir motor ustası bulmanız lazım önce.
 

humerus06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
LPG'li arabada kurum olmaz. Boğaz kelebeğinin kirlenmesi, temizleme vs. bunlardan ziyade ateşleme sistemine bakılacak.
Bujiler, lpg kalibrasyonu bunlarda bir sorun var mı kontrol edilmeli.

Benzinde de aynı sorunu yaşıyorsanız sübapları kontrol etmek lazım, motor kompresyonu ölçülüp silindilerde kaçak var mı bakılır.

Adım adım gidecek iyi bir motor ustası bulmanız lazım önce.

Hocam benzine bu bahsettiğim sorunlar yaşanmıyor
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
kelebeğe temizlik ilk ve en ekonomik başlangıç olur. yağ buharı malesef turboya ve ordanda mecburen kelebeğe ulaşıyor.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Benzinde bu sorun olmuyorsa ki olmuyor yazmissiniz yeni gordum lpgci ayar yapmali
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
ufacık bir vakum hortumu gevşese bile dediğiniz sorunu yapar... Siz öncelikle kelebek boğazını temizletin. kelebekteki deliklerden tıkalı olanlar da olabilir.
 
Üst