Astra da yağ bakım zamanı sorunsalı

u.uçar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
766
Tepki puanı
159
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben 10.000km olmadan mutlaka değiştiriyorum. Castrol 5-30 edge kullanıyorum. ülkemizde 15.000 km kullanılabilecek kadar kaliteli yağ satıldığınada inanmıyorum. Göstergede ne yazarsa yazsın aldırış etmem. Km'yi not ederim 8-9 bin aralığında mutlaka tüm filtre grubunu ve yağı değiştiririm.

Tabii o da bir tercih ama eğer orijinal malzeme ve filitreler kullanıyorsanız, yetkili servis vaktinden/kitapçığından önce değiştirilen malzemeler, gereksiz masraftır.
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
motor ömrü özellikle yağ ve hava filtresinden geçer. bu ikisini 5 binde değiştirirsek ve motorun kullanımına dikkat edersek idda ediyorum motorlarımız bir milyonu görür..
 

u.uçar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
766
Tepki puanı
159
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
motor ömrü özellikle yağ ve hava filtresinden geçer. bu ikisini 5 binde değiştirirsek ve motorun kullanımına dikkat edersek idda ediyorum motorlarımız bir milyonu görür..

Önceki aracımda turbo dizeldi. 0 km olarak aldım ve 275.000 km de sattım 13 yıl sonunda. Ve daima orjinal sarf malzeleri kullandım. Ve kitapçığında yazdığı gibi/yetkili servisin dediği gibi 15.000 km de bir periyodik bakımını yaptım. (yani beş-on binde değil.) Herhangi bir sorun olmadığı gibi motor %90 nın üzerinde çıktı satarken. Yani orjinal malzemeler kullanırsanız erken km lerde değiştirmeye gerek yok derim. Çünkü bu daha masraflı olur.
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Önceki aracımda turbo dizeldi. 0 km olarak aldım ve 275.000 km de sattım 13 yıl sonunda. Ve daima orjinal sarf malzeleri kullandım. Ve kitapçığında yazdığı gibi/yetkili servisin dediği gibi 15.000 km de bir periyodik bakımını yaptım. (yani beş-on binde değil.) Herhangi bir sorun olmadığı gibi motor %90 nın üzerinde çıktı satarken. Yani orjinal malzemeler kullanırsanız erken km lerde değiştirmeye gerek yok derim. Çünkü bu daha masraflı olur.
Hocam 250-300 bin km motorlar için günümüzde artık normal görülüyor. size de katılıyorum ama yüksek km yapmış özellikle taksicilerle konuyu görüşüp bu işin sırrını sorduğunuzda ben hemen hemen hepsinden bu cevabı almıştım. 5 binde bir yağ ve hava filtresi değişimi.. Tabi Avrupa da astra h ların bakım aralığı 30 binde bir. ama Opel özellikle ülkemizde ki yakıta ve yol şartlarına güvenmiyor..
 

u.uçar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
766
Tepki puanı
159
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam 250-300 bin km motorlar için günümüzde artık normal görülüyor. size de katılıyorum ama yüksek km yapmış özellikle taksicilerle konuyu görüşüp bu işin sırrını sorduğunuzda ben hemen hemen hepsinden bu cevabı almıştım. 5 binde bir yağ ve hava filtresi değişimi.. Tabi Avrupa da astra h ların bakım aralığı 30 binde bir. ama Opel özellikle ülkemizde ki yakıta ve yol şartlarına güvenmiyor..

Peki, sordunuz mu o taksicilere 5 binde bir değiştirdikleri hava, yağ, yakıt vs. filtreleri orjinalleri ile mi yoksa, bosch vs markalı olarak bildikleri /uzakdoğu malı/2.kaite vs. gibi piyasa malı malzemeler ile mi değiştirmişler...
 

Murat

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
2,286
Tepki puanı
1,941
Puanları
113
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Hocam 250-300 bin km motorlar için günümüzde artık normal görülüyor. size de katılıyorum ama yüksek km yapmış özellikle taksicilerle konuyu görüşüp bu işin sırrını sorduğunuzda ben hemen hemen hepsinden bu cevabı almıştım. 5 binde bir yağ ve hava filtresi değişimi.. Tabi Avrupa da astra h ların bakım aralığı 30 binde bir. ama Opel özellikle ülkemizde ki yakıta ve yol şartlarına güvenmiyor..
Hocam inanın 300000 km gelene kadar en 2 veya 3 kere motor yapılıyor taksilere 24 saat çalışıyor araçlar ufuk abinin dediği gibi orijinal filtre ve bilinir marka yağ kullanırsak ömrü uzun olur aracın
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Peki, sordunuz mu o taksicilere 5 binde bir değiştirdikleri hava, yağ, yakıt vs. filtreleri orjinalleri ile mi yoksa, bosch vs markalı olarak bildikleri /uzakdoğu malı/2.kaite vs. gibi piyasa malı malzemeler ile mi değiştirmişler...
Hocam bende grande punto vardı ve hava filtresini sürekli ben değiştirirdim. Aynı motoru kullanıyor özellikle fiatlar ve hava filtresi değişiminde sensör yok. Fil , opar yada bosch kullanılıyor ağırlıklı olarak. orijinal kullandıklarını pek düşünmüyorum ama özellikle ülkemizde ki yan sanayii nin başarılı olduğunu düşünüyorum. Yağ konusunda motorunu düşünen zaten basit yağ koymaz.. taksiler 700-800 binler hatta 1 milyonu görenler var motora rutin bakım dışında anahtar vurmadan yapanlar var. Şahsen ben de taksicilere bu konuda katılıyorum. Zaten dizel araçlarda bakım çok önemli ve yağ kalitesi olsun motora temiz hava girişi olsun çok önemli. Onlar da bu basit ama önemli kuralı uyguluyor.
 

u.uçar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
766
Tepki puanı
159
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam bende grande punto vardı ve hava filtresini sürekli ben değiştirirdim. Aynı motoru kullanıyor özellikle fiatlar ve hava filtresi değişiminde sensör yok. Fil , opar yada bosch kullanılıyor ağırlıklı olarak. orijinal kullandıklarını pek düşünmüyorum ama özellikle ülkemizde ki yan sanayii nin başarılı olduğunu düşünüyorum. Yağ konusunda motorunu düşünen zaten basit yağ koymaz.. taksiler 700-800 binler hatta 1 milyonu görenler var motora rutin bakım dışında anahtar vurmadan yapanlar var. Şahsen ben de taksicilere bu konuda katılıyorum. Zaten dizel araçlarda bakım çok önemli ve yağ kalitesi olsun motora temiz hava girişi olsun çok önemli. Onlar da bu basit ama önemli kuralı uyguluyor.

Yani yan sanayi kullanalım, orjinale gerek yok, her 5 bin de bir değiştirelim filtreleri ve 1.000.000 km sorunsuz motor turbo yapılmadan kullanalım mı diyorsunuz, garantiniz var mı?
kaç yıl ve kaç bin km turbo araç kullandınız bu güne kadar?
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Yani yan sanayi kullanalım, orjinale gerek yok, her 5 bin de bir değiştirelim filtreleri ve 1.000.000 km sorunsuz motor turbo yapılmadan kullanalım mı diyorsunuz, garantiniz var mı?
kaç yıl ve kaç bin km turbo araç kullandınız bu güne kadar?
Hocam ben her araç için nasıl garanti edebilirim bu durumu? Bunu ben en iyisiyim diyen usta bile yapamaz. ama ben bu forumda özellikle multijet /ecotec dizel motorlar için konuşuyorum. Motor yapmadan kullananları gördüm ve konuştum diyorum yoksa nasıl garanti edebilirim ki? Kendimi bildim bileli araçların içindeyim. Turbo benzinli - dizel hemen hemen her tür araç kullandım. Ticarisinden bineğine. Drag araçlarından aile araçlarına. Burada önemli olan bu değil ki. Benim düşüncem ve bilgilerim araçların özellikle dizellerin bakımı yağ ve hava filtresi başta olmak üzere çok önemli. bunlar ne kadar sık kontrol edilir ve bakımı aksatılmazsa motor ömrü uzar. Turbo , trigier zinciri gibi motor ekipmanlarının tabii ki ömrü var ve bunlar değişebilir. özellikle turbo larda aracı stop etmeden beklenmeli ve turbonun boşaltması sağlanmalı . Dizeller devirli kullanılmalı. bu gibi durumlarda turbonun da ömrünü uzatmanız mümkün. Yaşınıza nazaran eminim ki tecrübeniz bizden fazladır ama benim de tecrübelerim araştırmalarım bana bunları söylüyor. Kaldı ki yukarıda söylediğim markalar TSE damgalı Fiat ın orjinal opar ı kadar kaliteli. hatta bazı fiat sever arkadaşlar özellikle opar değil fil marka hava filtresi kullandıklarını şahsen biliyorum.Olayı neden tartışma şekline çekmeye çalışıyorsunuz anlam veremedim. Forumda beni başka sitelerden tanıyan arkadaşlar da boşa konuşmayacağımı yada sallama yapmayacağımı iyi bilir.. Tecrübelerim,araştırmalarım bana bu yorumları yaptırıyor..
 

u.uçar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
766
Tepki puanı
159
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam ben her araç için nasıl garanti edebilirim bu durumu? Bunu ben en iyisiyim diyen usta bile yapamaz. ama ben bu forumda özellikle multijet /ecotec dizel motorlar için konuşuyorum. Motor yapmadan kullananları gördüm ve konuştum diyorum yoksa nasıl garanti edebilirim ki? Kendimi bildim bileli araçların içindeyim. Turbo benzinli - dizel hemen hemen her tür araç kullandım. Ticarisinden bineğine. Drag araçlarından aile araçlarına. Burada önemli olan bu değil ki. Benim düşüncem ve bilgilerim araçların özellikle dizellerin bakımı yağ ve hava filtresi başta olmak üzere çok önemli. bunlar ne kadar sık kontrol edilir ve bakımı aksatılmazsa motor ömrü uzar. Turbo , trigier zinciri gibi motor ekipmanlarının tabii ki ömrü var ve bunlar değişebilir. özellikle turbo larda aracı stop etmeden beklenmeli ve turbonun boşaltması sağlanmalı . Dizeller devirli kullanılmalı. bu gibi durumlarda turbonun da ömrünü uzatmanız mümkün. Yaşınıza nazaran eminim ki tecrübeniz bizden fazladır ama benim de tecrübelerim araştırmalarım bana bunları söylüyor. Kaldı ki yukarıda söylediğim markalar TSE damgalı Fiat ın orjinal opar ı kadar kaliteli. hatta bazı fiat sever arkadaşlar özellikle opar değil fil marka hava filtresi kullandıklarını şahsen biliyorum.Olayı neden tartışma şekline çekmeye çalışıyorsunuz anlam veremedim. Forumda beni başka sitelerden tanıyan arkadaşlar da boşa konuşmayacağımı yada sallama yapmayacağımı iyi bilir.. Tecrübelerim,araştırmalarım bana bu yorumları yaptırıyor..

Peki, sizin bildiğiniz size, benimki bana kalsın diyelim, okuyanlarda , kendince yorum yapsın konuyu kapatalım....
 
Üst