bu siteyi gördünüz mü?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
C

cptdeniz

Bilgi Girilmemiş
bence bu tarz olay yasayanların kızgın olması gayet dogal boyle bır olayın sızın basınıza geldıgını dusunun (inşallah olmaz ama ) sız nasıl davranırdınız.

daha gecenlerde iş arkadasımın basına gelen olayı anlatayım
arkadas o km 2007 model 207 alıyo 33 mılyarı tiko bastırıyo neyse 10 gun sonra arabanın ustune kus pıslıyo ve tavanda 5-6 yerde boya gozle gorunur sekılde kabarıyoo. oyle boyle dıgıl ama kel kel cıkıyo arabanın sacı. servis kus pıslıgı garantı kapsamında degıl dıyo tabıkı mahkeme basvurusu bılır kısı ıncelemesı sonrası kullanıcı hatası dıyoo.
bızım elemanda daha 10 gun once aldıgı arabanın her yerıne "bu araçtan memnun değılım sakın almayın" yazıları asıyo ama ne fayda olan olmus bı kere
 

woha

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
duran araba

yeşilköyde ara sokakta duran vectra -c ye arka tekerine bmw 320 çarpıyor
ve tamponda ve çamurlukta bi hasar yok sadece arka jant egrilmiş oldugu halde aracın yan hava yastıkları açılmış
 

gokalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2006
Mesajlar
8,950
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arabada okadar wahim bi hasar yok bu adam başka amaçlarla açıoyor bu siteyi
 

TheOne

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
1,150
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.serkanuser.com
weSti555' Alıntı:
arkadaşlar ZGE38 haklı.. opel'de emniyet kemeri takılı olmadan hava yastığı açılmaz... ibrahim arkadaşımızın opel bilgisi baya üst seviyededir... onun bilgilerini hiçe sayıp eleştri yapmayın bence...

ayrıca bu konu opel'in açılmayan hava yastıkları hakkında açıldı...

Hakancım askere yolladık seni cevap hakkın yok şu an kusura bakma ama yazmadan edemeyeceğim;

Foruma yarar sağlıyomuş gibi gözüküp aslında zarar veren, foruma ticari gözle bakan, uyması gereken kurallara uymayarak, kurallara uyan arkadaşlarımızı aptal yerine koyan ve forumdan ihraç edilen birinden söz edilmesini istemiyorum. Opel bilgisinin iyi olması O' na ekstra ayrıcalıklar tanımaz ki buradaki 10 kişiden 7' sinin Opel bilgisi zaten üst seviyede...

Kim olursa olsun forumdan ihraç edilen birinin, iyi veya kötü farketmeksizin, eski sözlerinden alıntı yapılmasının veya düşüncelerine yer verilmemesinin gerektiğine inanıyorum. Anlayışın için teşekkür ediyorum şimdiden... ZATEN SÖZÜM DİREKT SANA DEĞİL!!!

Off yapılmadan konuya dönülmesini rica ederim.
 

yezocan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
5,339
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
weSti555' Alıntı:
arkadaşlar ZGE38 haklı.. opel'de emniyet kemeri takılı olmadan hava yastığı açılmaz... ibrahim arkadaşımızın opel bilgisi baya üst seviyededir... onun bilgilerini hiçe sayıp eleştri yapmayın bence...

ayrıca bu konu opel'in açılmayan hava yastıkları hakkında açıldı...

Benim arabamın koltuklarının altında ağırlığı algılayan sensörler var. Emniyet kemerinin takılı olmasına gerek yok. Bu bazı modeller için gereklidir ama hepsi için değil. Hatta bazı Opellerde sağ koltuktaki ağırlıktan oturan kişinin bir yetişkin değil çocuk yada bebek olduğunu bile algılayıp emniyet kemeri takılı olsa bile airbagi açmayan modeller var. İbrahim arkadaşın sırf bilgisini değil konuşma stilinide hiçe sayıp eleştirebileceğimi düşünüyorum.
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
 
Son düzenleme:

arifba

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
1,527
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
yezocan' Alıntı:
İbrahim arkadaşın sırf bilgisini değil konuşma stilinide hiçe sayıp eleştirebileceğimi düşünüyorum.
+1
 

JOCCO

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
1,607
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
weSti555' Alıntı:
arkadaşlar ZGE38 haklı.. opel'de emniyet kemeri takılı olmadan hava yastığı açılmaz... ibrahim arkadaşımızın opel bilgisi baya üst seviyededir... onun bilgilerini hiçe sayıp eleştri yapmayın bence...

ayrıca bu konu opel'in açılmayan hava yastıkları hakkında açıldı...

Hakan, belirli doğrular vardır zaten. İbrahim'in Opel bilgisi'nin ne seviyede olduğunu bilemiyorum ama onun bilgilerini hiçe sayıp eleştiri yapma hakkı buradaki bütün üyelerde var. Çünkü burası bir forum ve herkes doğru veya yanlış bildiğini forumda paylaşabilir. Yanlışı düzeltilir, doğrusu kabullenilir...

Neyse, giden gitti. Kimsenin arkasından konuşmayalım... ;)
 

yezocan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
5,339
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
JOCCO' Alıntı:
Hakan, belirli doğrular vardır zaten. İbrahim'in Opel bilgisi'nin ne seviyede olduğunu bilemiyorum ama onun bilgilerini hiçe sayıp eleştiri yapma hakkı buradaki bütün üyelerde var. Çünkü burası bir forum ve herkes doğru veya yanlış bildiğini forumda paylaşabilir. Yanlışı düzeltilir, doğrusu kabullenilir...

Neyse, giden gitti. Kimsenin arkasından konuşmayalım... ;)


+999999999.................
 

musluk85

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
67
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
alıntıdır:::

SRP Airbag Nedir ?

SRP : System for Restraint and Protection Yani "Sınırlama ve Koruma Sistemi".

Airbag (Havayastığı) ’in bir diğer ismi. Bu "SRP" adı ilk nesil havayastıklarında kullanılmıştır. Daha sonra "SRP 2" adında ikinci nesil ortaya çıkmıştır. Bu 2 ismi arka arkaya kullanan firmalardan biri "Renault" dur. Bu iki nesil arasında çok büyük farklar yoktur. Sadece havayastıklarını kontrol eden sistemlerde ufak yapısal değişiklikler vardır. Çalışma prensipleri aynıdır.

SRS Airbag Nedir ?

SRS : Supplementary Restraint System Yani "İlave Sınırlama Sistemi".

Bu da havayastığının diğer isimlerinden biridir. Bu ismin kullanılmasının "asıl" sebebi, sürücülere "Havayastığı, emniyet kemerine ek olarak geliştirilmiş bir güvenlik donanımıdır" kelimesini sürekli olarak hatırlatmaktır. Çünkü hepimizin bildiği gibi (özellikle Türk zekası bu konuda ileri seviyededir) havayastığı olan araçlarda bazı "akıllı" kullanıcılar, sırf havayastığı uyarı ışığı sönsün, rahatsız etmesin diyerek, emniyet kemerini takmakta ancak emniyet kemeri kendi üzerinden değil, koltuk üzerinden geçmektedir (!) yani sürücü emniyet kemeri takılmış koltuğa oturmaktadır (!)

Unutulmaması gereken şudur :

Günümüz araçlarında şu koruma sistemleri mevcuttur :

1. Emniyet Kemeri

2. Emniyet kemeri gergi kontrol sistemi

3. Havayastığı

Bu 3 donanım "AYNI ANDA ÇALIŞMAK ve KORUMAK ÜZERE" tasarlanmıştır. Yani birini devre dışı bıraktığınızda "koruma" faktörü ortadan kalkar.

Emniyet kemeri gergi kontrol sistemi nedir ?

Bunun da adının "suyu" çıkarılmıştır. Ancak piyasada genel olarak kullanılan adı "piroteknik emniyet kemeri" dir. (pyrotechnic yazan üreticiler de mevcut - allah başımızdan eksik etmesin !) Bu sistem, emniyet kemerinizi taktığınız yuvayı tutan bir hareketli halat, bu halatın ucunda bulunan piston ve pistonun içinde hareket edeceği bir tüpten oluşur. Tüp içinde gazla harekete geçen bir tertibat vardır. Bu tertibat, "havayastığı ile eş zamanlı" olarak, kaza anında direksiyona ya da konsola doğru yaklaşan yolcuyu, kemer sıklığını ayarlayarak koltuğa doğru çeker. Yani sizi koltuğa sıkı sıkı yapıştırır. Bu geri çekme, havayastığının işlevini ve koruma düzeyini biraz daha artırır.

Peki SRP ve SRS arasındaki fark nedir ?

Aslında fark SRP ve SRS arasında değil. SRS ismine geçiş, Havayastıkları ve Gergi kontrollü emniyet kemerlerinin kombine kullanılmaya başladığı döneme rastlar. Aynı zamanda SRS sistemi, "ikili açılma düzeyine / zamanına sahip" havayastıklarının kullanılmaya başladığı döneme rastlar.

İkili açılma düzeyine / zamanına sahip havayastığı nedir ?

Bu tip havayastıkları, "çarpma sırasında oluşan enerjiye göre" ve "kademeli" olarak şişer. Yani ufak darbelerde havayastığı daha az ve daha yumuşak şişer. Şiddetli darbelerde ise tam boyutta şişer ve diğer boyuta göre biraz daha serttir (daha doğrusu yolcunun baş hareketini daha iyi emecek şekile gelir) Aynı zamanda bu havayastıkları, duruma göre kademeli olarak da şişebilir. Yani çarpma durumunda, yumuşaktan biraz daha sert yüzeye doğru kademeli olarak şişer. Ancak karıştırılmaması gereken nokta bu "kademeli" sistem "SRS" değildir. Bu adı üzerinde başlı başına "kademeli açılan havayastığı sistemidir". Karıştırılmaması gereken nokta budur.

Sonuç olarak;

SRP ve SRS, havayastıklarının "dönemlere" göre aldıkları isimdir. Aralarında "teknolojik yapı farkı yoktur". Zaten teknolojik yapı farkı olan sistemler "ayrıca belirtilir". Yani kademeli sistem ise, üretici bunu "açıkca" yazar. Kademeli sistemin SRS ile ya da SRP ile bağlantısı yoktur.

LÜTFEN HAVAYASTIĞINA GÜVENEREK, EMNİYET KEMERİNİZİ İHMAL ETMEYİN


Bi yerde buldum ve koydum..Kısaca yeni nesil araçlarda emniyet kemeri takılmazsa airbag de açılmıyor.İyi de oluyor...bunları niye tartışıyoruz ki.Şehiriçinde de olsa emniyet kemerini takalım..insan hayatı basit değil ama bi emniyet kemeri takmak kadar kolay kurtuluyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst