Easytronic için bilgi istiyorum

kego

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2006
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Easytronic

Herkese selamlar,

Yeniden bir opel sahibi olarak (eskisi 95 Vectra-A GT idi) Corsa CDTi Easytronic kullanmaktayım. Aracı yeni aldım ve düz vites kullanıcısı olarak easytronic'e alışma aşamasındayım. Aslında daha tam alıştığım da söylenemez, sol ayağım zaman zaman frene basma eğilimi gösteriyor...

Bu konuda beni en zorlayan durum ise yokuş. Sitenin park yeri kapısı tam yokuş ve ayrıca hafif de dönüş var. İşte en çok burada düz vites olsa iyiydi diyorum, el freni, fren hepsiye boğuşarak içeri girmekten başka yer olmazsa meyilli bir yerde bıraktığım da oluyor...

Ben kullanım kitapçığı ve servisten öğrendiğim kadarıyla easytronic ile yaptıklarım şu şekil: Kırmızı ışıkta, duraklamalarda vs. vites N'de bekliyorum, bozuk ya da dik yokuşlu yollarda A'dan manuele geçiyorum ve normal yola gelinceye kadar manuel gidiyorum. Parkta da sürekli R'de park ediyorum. Ancak el freni tam sonuna kadar çekilmezse durmuyor araç; servis buna normal dedi gerçi ama önceden bu kadar el freni kullanma alışkanlığı olmadığı için huylanmıyor da değilim...

Bu easy konusunda kullanım tüyoları nedir arkadaşlar? Ne yapılırsa en doğru olur ve balata uzun ömürlü gider? Sizlerin bu konudaki yorumlarınızı ve deneyimlerinizi öğrenmekten mutluluk duyacağım...

İyi ve kazasız sürüşler...
 

kego

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2006
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Aradım da önceki forumlarda farklı başlıklar altında farkı şekilde ele alınmış, hani derli toplu ve özellikle kullanıma dönük ipuçları olursa daha iyi olur diye düşündüm...
 

ELEGANCE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
803
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
bende astra easytronic kullanmaktayım iki yıldır. Ve kırmızı ışık gibi duruşlarda N'e almanın bende sağlıklı olduğu kanısındayım. Park ederken R'de bırakmanın (arabanın burnu yokuş aşağı değilse) bir faydası olacağını düşünmüyorum... Ben tıpkı manuel araba gibi 1de bırakıyorum yada boşta ve elfreni... Baskı balatayı uzun ömürlü kullanabilmek için BENCE kırmızı ışıkta N'de beklemek, ve spor konumunu mümkün olduğunca az kullanmak ve vites geçişlerinin mümkün olduğunca debriyajı az kullanarak olmasını sağlamaktan başka yapılacak bir şey yok... Hayırlı olsun
 

haydarman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2006
Mesajlar
87
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kısa süreli easytronic manuel değişimi

arkadaşlar, ben kısa süreliğine easytronic viteste otomatikten manuele alıp daha sonra tekrar otomatiğe alıyorum, bunu dik yokuşlarda sürekli ve sık yapıyorum, yoksa yokuşta vites değiştirmiyor, düzlüğe çıkınca tekrar otomatiğe alıyorum. acaba bu durum şanzımanda bi problem yaratırmı? bilen ve kullanan arkadaşlar yardım lütfen...
 

ELEGANCE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
803
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
easytronic öyle garip bir viteski (bende kullanıyorum) iş şansa bağlı... Sorun çıkarmadan 1 kere servise gitmeden dayananıda var. Servisten çıkmayanıda var... Ben ilk 1 yıl defalarca servisin yolunu tuttum ama ikinci yıl bire kere bile gitmeme gerek olmadı.

A'dan M'e geçmek sonra tekrar A'ya geçmekse herhangi bir sorun yaratmaz.
 

haydarman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2006
Mesajlar
87
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
teşekkür ederim, inşallahbi sorun çıkarmaz, ben tam otomatikten bi farkı olmadığını sanıp almıştım.
 

turko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
78
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ben de easytronic kullanıyorum.Bu soru ilk zamanlar benimde tereddüt ettiğim bir durumdu ama kullanan arkadaşlar herhangi bir sorun olmayacağını söylediler.Yetkili serviste aynı şeyi söyledi.Ben de manuel-otomatik karışık kullanıyorum seyir halinde,onunla ilgili herhangi bir sorun yaşamadım şimdilik...
 
Üst