İzmirli arkadaşlara çok önemli uyarı....

burak_1987

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
733
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
karşıyaka - bornova tünellerinden pazartesi günü geçiş yaptım. 70km/h olarak gösteriyordu. bornovadan karşıyakaya doğru giderken tünel girişinde çalışma vardı tünelin içindeki kaldırımların üzerine ışıklandırma veya kedi gözü koyuyolardı onun için inmiş olabileceğini düşündüm orada da 70e indiyse hız vay izmir trafiğinin haline. bugün buca da 10.30ta sınavım vardı 11de sınavdan çıktım bindim arabaya özellikle ankara caddesinden geçmek için yeşildere yolundan döndüm bornovaya dediğiniz gibi 70 km hız ile gittim arkamdan gelenler baya kulaklarımı çınlattılar:) ama radar aracını göremedim o saatte kamyonlar bile solladılar beni o kadar gaza geldim:D beni bir kamyon nasıl geçer diye ayağım gaza çok gitti ama radar cezası yememek adına kendimi
frenledim
 

murattarum

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Ben aslen ankaralıyım 22 yaşına kadar keçiörende bulundum sonrası malum üniversite ve izmirde yaşamaya devam,konuya gelirsek izmir kadar kurallara uyan bir il görmedim ailemi görmek için ankaraya her gittiğimde sinir küpü oluyorum,saygı zaten yok tek bir örnek vereyim,Ankarada kırmızı ışıkta bekleyen bir tek ben oluyorum bu yüzden bazı arkadaşlara katılamıycam İzmirin hakkı yenmez
 

volkansan

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
1 Mar 2007
Mesajlar
567
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ben aslen ankaralıyım 22 yaşına kadar keçiörende bulundum sonrası malum üniversite ve izmirde yaşamaya devam,konuya gelirsek izmir kadar kurallara uyan bir il görmedim ailemi görmek için ankaraya her gittiğimde sinir küpü oluyorum,saygı zaten yok tek bir örnek vereyim,Ankarada kırmızı ışıkta bekleyen bir tek ben oluyorum bu yüzden bazı arkadaşlara katılamıycam İzmirin hakkı yenmez
size aynen katılıyorum. bende ankara'ya gittiğimde sinir küpü oluyorum.
 

ekremcan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eyl 2007
Mesajlar
103
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şimdi internetten sorguladım ceza görünmüyo, yakalanmış ta daha işlenmemiş olabilir miyim acaba ya içimi korku sardı şimdi o gezici hyundaiden. Her gün o yolu kullanıyorum :(
 

sapphire

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
2,007
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Lise ve Üniversiteyi İzmir'de okuduğumdan dolayı ayrıca ailevi nedenler ve iş sebebiyle çok sık İzmir'e gidip geliyorum.Bahsedilen yollarda(Özellikle Altınyol ve 3 yıl sürekli oturduğum Ankara asfaltı üzeri Egem ile E.Ü Hastanesi ayrımı arasında)inanılmaz kazalarla ve kural ihlalleri ile karşılaştım.Altınyol'da Bayraklı civarında,Özkanlarda ve Çeşme-İzmir otoyolunda yola atlayan yayalar,iki damla yağan yağmurda Turyağ civarında spin atan arabalar,Altınyol'da sol şeritte büro sandalyesi,meyva kasası gibi olayları gördüm.Uygulama ilk başladığı anda 70 km/saat sınırı belki herkese düşük gibi gelecek ama insanlar zamanla buna alışıp uymaya başladığı zaman çok iyi sonuç vereceğine inanıyorum.
 

gdonmez77

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
izmir'in yerlisiyim. Üniversite sebebiyle 5 yılım Ankara da geçti. İş icabı istanbul a sık sık gidiyorum. Bazen kendimin bazen kiralık araçlarla 3 büyük ilde de biçok kişiden daha fazla yol yapmışımdır. Toplam 13 yıllık ehliyetimle yurt içi ve dışında toplam 5 ceza yedim, ama bunların hiçbiri kaza sebebiyle değildi. 3 tanesi radar, (sırasıyla 1997 afyon civarı 135 km/s meşhur düzlükte; 1998 bilkent yolu 105 km/s shell in karşısındaki in cin top oynayan arazide; 2008 de 87 km/s hızla izmir pınarbaşında 4 şeritli çevreyolunda) 1 tane düsseldorf ta hamburg plakalı araçla pazar günü boş sokakta park cezası, 1 tanede ankara da izmir plakalı araçla park cezası.

Bunca yıl hiç büyük kaza yapmadım, çok şükür hiç bir yayaya da çarpmadım. Ama dikkatimi çeken nokta şuki: yediğim tüm cezalar pusu cezasıydı.

Almanya da 3 sene yaşadım ve şunu iyi biliyorum, araba sayısına oranlandığında kaza yapma oranları TR den daha az. Bu süre boyunca Almanya nın tamamını gezdim ve hız sınırı olmayan bölümlerde otoyolda 260 km/s hızın tadına vardım. Sonra TR ye geldim ve otoyollarda uçsuz bucaksız yollarda 130 km/s hızla giderken beni sollayan plakası yukarı kaldırılmış (okunamayan) motosikletleri gördüm. Aynı motosikletlerin 300 km/s hızla 63 plakalı tırların dorsesine saplandığını da gördüm.
Biraz uzadı ama, kusura bakmayın. TR de herşey göstermelik yapılıyor. Eğer bu iş hızı sınırlamakla olsaydı Almanya da (dünyanın en iyi otoyol ağına sahiptir) otoyollarda TR deki gibi 130 km hız sınırı olurdu. Oysa adamlar ölçmüş biçmiş sadece bağlantı noktalarında yolun yoğunluğuna göre hızı sınırlıyorlar. bu bölgelerde de hiç kimsenin gözünün yaşına bakmadan cezayı yazıyorlar.
TR de ise yolun en sıkışık olduğu ve yolun düzene en ihtiyaç duyduğu dönemde kontrol yapılacağına, saat 9 dan sonra ekipler poğaçasını alıp yola tezgahı kuruyor, ve o günkü kotasını doldurmaya çalışıyor. dikkat edin öğlen molası sırasında kimse ceza yemez. ya da pazar günü kimseye park cezası yazılmaz. Oysa ben özellikle belirttim, almanya da yediğim tek ceza park cezasıydı, o da pazar günü nasılsa memurlar çalışmaz diyerek aracımı bırakmamdan dolayıydı. Ama adamlar akıllı, trafik pazar günü de aktığına göre pazar günüde denetime çıkıyorlar, ve benim 45 dakikalığına bıraktığım yerde yazıp gitmişlerdi. Diğer yandan TR de nasıl park cezası yenir??? Ankara da izmir plakalı araç aranır ve bulunur, sonra bu yabancı plakalı araç ufak tefekse çekilir, büyükse yazılır, ama önündeki arkasındaki hemşeriler yarım saat boyunca megafonla uyarılır, şayet duymazlarsa yazılır.
Bu ülkenin her işinde olduğu gibi trafik kuralları da fossssss. Benim 87 km hızla radara girdiğim pınarbaşı çevre yolunda herkes frene asılıyor. Şu anda ordaki ekibin işleri kesat, hatta belki kaldırmışlardır bile. Eğer bu sınırlamalar gerçekten işe yarasa, ya da yaratılsa bu ülkede kaza sayısı düşer, trafikte küfür etmeden gidebiliriz. Ama ben 13 senedir pek bi fark göremedim. Aynı tas aynı hamam.
 

baturalpalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şimdi internetten sorguladım ceza görünmüyo, yakalanmış ta daha işlenmemiş olabilir miyim acaba ya içimi korku sardı şimdi o gezici hyundaiden. Her gün o yolu kullanıyorum :(
evet olabilir. benim 29 aralıkta yediğim radar cezasıda işlenmemiş çünkü...
 

baturalpalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ankara- İzmir trafiği karşılaştırmasında bir tespit yapmak istiyorum. Sanırım bir anlam karmaşası var. Şunu farkettim ki aslında Ankaralı arkadaşlarımızın demek istediği; Ankaranın trafiğinin düzenli olduğu. Aslında bu doğru. Ama bu doğruluk sürücülerin kural ihlali yapmamalarından kaynaklanmıyor. Melih G.nin Ankaranın her yerini alt ve üst geçitlerle donatmasından ve Ankaranın sonradan başkent ünvanı kazanmasından dolayı daha yeni ve planlı bir şekilde büyümesinden dolayı yollarınında geniş caddeler bırakalırak tasarlanmasından kaynaklanıyor.İzmir ise eski tarihinden dolayı daracık sokaklarına mecburen bağlı kalınarak oluşturulan planlamasından ve kondulaşmasından (başka bir deyişle çarpık yapılaşmasından) dolayı dar sokaklara ve otoparksız apartmanlara sahip oldu.Buda sokaklara ve hatta kaldırımlara park eden araçlara ve trafiğin sıkışmasına sebep oldu. Bu açıdan bakarsak İzmir Ankaradan daha düzensiz bir trafiğe sahiptir. Ama sürücü ihlalleri konusundan bakarsak ki benim baktığım budur, kesinlikle İzmir en düzgün şehirdir diyebilirim. (34 plakalı şirket araçlarının estirdiği terörü katmazsak).
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
baturalp tekrar güzel bir özet yazmış, bizlerin de söylediği buydu tabi ki...

tüm türkiyeyi gezdim, yurtdışında da bulundum, ankara da 4 yıl yaşadım ayrıca... tamamen bu şekilde...


izmir'in yol yapılanması da tabi ki eski yapıların olduğu yerlerde malesef geleceği görerek inşaa edilmemesinden dolayı baturalp in de dediği gibi .
kaşak yapıları ve çevre yolu bağlantıları gerçekten çok güzel tasarıma sahip izmirde..
 
Son düzenleme:

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Ankara- İzmir trafiği karşılaştırmasında bir tespit yapmak istiyorum. Sanırım bir anlam karmaşası var. Şunu farkettim ki aslında Ankaralı arkadaşlarımızın demek istediği; Ankaranın trafiğinin düzenli olduğu. Aslında bu doğru. Ama bu doğruluk sürücülerin kural ihlali yapmamalarından kaynaklanmıyor. Melih G.nin Ankaranın her yerini alt ve üst geçitlerle donatmasından ve Ankaranın sonradan başkent ünvanı kazanmasından dolayı daha yeni ve planlı bir şekilde büyümesinden dolayı yollarınında geniş caddeler bırakalırak tasarlanmasından kaynaklanıyor.İzmir ise eski tarihinden dolayı daracık sokaklarına mecburen bağlı kalınarak oluşturulan planlamasından ve kondulaşmasından (başka bir deyişle çarpık yapılaşmasından) dolayı dar sokaklara ve otoparksız apartmanlara sahip oldu.Buda sokaklara ve hatta kaldırımlara park eden araçlara ve trafiğin sıkışmasına sebep oldu. Bu açıdan bakarsak İzmir Ankaradan daha düzensiz bir trafiğe sahiptir. Ama sürücü ihlalleri konusundan bakarsak ki benim baktığım budur, kesinlikle İzmir en düzgün şehirdir diyebilirim. (34 plakalı şirket araçlarının estirdiği terörü katmazsak).
Dediğin gibi asıl sorunun kaynağı buradan başlıyor. Yeni yapılara otopark zorunluluğu getirilmeli, mümkünse bitişik nizam yapılaşmaya (deprem bölgesi olduğundan) artık izin verilmemeli. Ankara'nın en büyük sorunu siyaset ve politikadan kaynaklanıyor. Bir lider trafiği çıkınca yolların trafiğe kapatılması çok yanlış. Bir miting yapılıyor ana arterler trafiğe kapatılıyor. Malun Ankara'da resmi daire enflasyonu var. Memurların mesai başlama ve bitim saatlerinde trafiğe çok sayıda araç çıkıyor. İzmir'in bu tür yoğunlukları olmadığı için daha iyi olması gerekir. Şirket araçları konusunda haklısın. Çok sayıda şirket aracı var. İstanbul'un yoğun trafiğinde yapamadıklarını burada yapıyorlar. Benim en korktuğum diğer bir sorun iki tekerlikliler. Her an için sağında solunda birden bire bitiyorlar. (Aynı sorun Ankara için de geçerli)
 
Üst