KATALYSATOR iptali_?

Chatin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2006
Mesajlar
1,685
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar araştır araştır gına geldi girdim bir exhaust cu ya dedim abi kes ! (aynen boyle )

adam 10 dakkada kesi kaynak falan dedi hazır susturucu var 50 -60 ytl ama sonradan sorun cıkarır el yapımı bol malzemeli var 80 ytl hangisi dedi..tabiki dellenmişim ya yemişim 20 sini 30 unu hangisi ise onu tak yoksa gelir parasını alırım dedim ve taktırdım.. gelelim ne oldu şimdi;

aslında alt devirlerde cekiş aynı .. ama 3000 devirden sonra cidden bir alıp götürme olayı oluyor. zaten bundan once o 3000 de alıp goturme olmadıgı icin herkes 3000 de olunca e hani niye hep olmuyor diye alt devirlerde bir yıgılma var sanıyor gibi geldi bana..

ama cok ilginctir dikkatlice bakıyorum hacı 3000 e gelene kadar boyle yeni evli gelin gibi 3000 den sonra biranda cıldırıyor sanki.. mukemmel bir duygu yani :D

gelelim arıza ışığına.. arkadaşlar o arıza ışığına dair ne efsaneler var bi bilseniz.. oksijen sensöründe oluyor diyen var akü az ise olur diyen var.. bende kat dan sonra 2 kere yandı o da bir 1 ay sonra birde bugun.. yapalı 6 ay oldu ama.. ha birde ben lpg yaptırdım ondan da olabilir bak .
 

levoli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
179
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar ben ağustos 2007 de katı iptal ettirip yerine güzel bir susturucu taktırdım arıza ışığı yanmadı (opelinizin modeline göre değişir dedi usta) muayeneden geçtim, performansta artış ve yakıt tüketiminde çok büyük değişiklikler olmadı ama 2500 dv./dk. da aldığım çekişi 2000 devir düzeylerinde almaya başladım üst devirleride yolcuların ruh sağlığı nedeniyle pek deneyemedim (yalnızkende cüzdan sağlığı nedeniyle)
sonuç: çevreye verilen zarar =keşke parça fiyatı düşük olsa yenisini taktırsak...
performans:eksoz gazı çıkışı rahatladığı için olumlu katkısı var
ses: düz boru değilde susturucu takarsak rahatsız edici düzeyde ses yok zaten bende açık hava filtresi var....
yakıt:yakıtta çok büyük bir oynama olmadı
şuana kadar da arıza lambası da dahil bir sıkıntı yaşamadım....
 

mavilerinsesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
530
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bence Ilk önce çevrenin Sağliği önemli Zaten Yapay Bi Dünyada Yaşiyorum Insanlari Zehirlemenin Anlami Yok Diye Düşünüyorum... Saygilar,
 

atacanates

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2006
Mesajlar
519
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim anlamadığım şu arkadaşlar bende söktürücem şimdi kafaya koydum. araçta çok aşırı bir egsoz sesi oluyormu arkadaşlar :)
 

borabayraktarlar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2008
Mesajlar
47
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Nette bi yazı buldum :

[FONT=&quot]Katalitik kovertör denilen parça, çok küçük delikleri olan bir tür seramik süzgeçtir.Yanmış egsoz gazları bu parçayı çok yüksek sıcaklıkalra kadar ısıtır. Motordan yanmamış olarak çıkan benzin molekülleri(hidrokarbonlar) bu sıcak parçanın içinden geçerken yanarlar. Böylece eksozdan ozon tabakasına zarar veren bu gazlar atılmamış olur. Yani benzin buharı eğer motordan yanmadan atılıyorsa b urada yakılır ve karbondioksit olarak atılır. Katalitik konvertör uygulaması çevresel bir durumdur. Ancak eğer motorunuzun hava-yakıt karışım oranı düzgün ise eksoz gazlarınızda anormal bir değişim olmaz.

Bundan önce 98 model honda 1.6 civic aracımda ben katalitik konvertörü iptal ettirdim. Daha sonraki eksoz emisyonu ölçümlerim katalitik konvertörlü araçlar için belirlenen sınırlarda çıktı.Bu konuda bir sıkıntı yaşamadım. Eğer hava-yakıt karışım ayarınız bozuksa emisyon ölçümlerinde sorun yaşarsınız. Ama bu kötü bir durum değil tam tersine iyi bir durumdur. Zira hem yakıt ekonomisi hem de motor performansı açısından sizin lehinize olacaktır. Servise yada ustanıza gidip bu ayarı normal sınırlar içine getirirsiniz. Motora normalden fazla benzin göndermek performansı artırmaz aksine düşürür.

Motorlarda hava yakıt oranı (lamda değeri olarak tanımlanır) 1' e ne kadar yakınsa o kadar iyidir. Genel olarak ideal değeri 1 yada 1 .02 dir. Bunun anlamı şudur. Eğer motorunuza 100 birim yakıt gönderiyorsanız bunu yakcak 102 birim hava gönderiyorsunuz demektir. Bu durumda kullanılmayan 2 birim hava eksozdan atılmış olacaktır. Ancak kullanmadığınız fazla 2 birim havayı da boşu boşuna ısıtmış olursunuz.Bu oran 1.05 değerine kadar emiyon sınırları içnde kalır. Ancak unutulmaması gereken fazla havanın gereksiz yere ısıtılmasıdır. Bu verimi küçük de olsa düşürür.

Gelelim bunun tersine. Karbon yandığı zaman karbondioksit oluşması gerekir. Diyelim motorunuzun içine 95 birim hava gönderiyorsunuz(lamda değerinizbu durumda 0.95 oacaktır) ama buna karşılık 100 birim benzin de gönderiyorsunuz. Bu durumda 5 birim yakıt yakılamaz. Yeterli oksijen olmadığı için yanma sonucunda karbondioksit yerine karbonmonoksit dediğimiz yanma ürünü oluşur. bu durum yakıtın en az8-10 biriminin düzgün yanmaması ve enerjisini vermeden eksozdan çıkması demektir(kışın karbüratörlü araçlarda jiklenin çekik olmasına benzer bir durum oluşur). Motor soğuk havalarda ve soğukken daha rahat çalışır ama motor ısınınca yakıt tüketiminiz yada performansınız düşer.

Aracınızın hava filtresi kirlenmiş bile olsa motora hava girişi rahat olmayacağı için motora giren hava miktarı azalır. Bu durumda yakıt hava karışımı yakıt açısından zenginleşir. Eksoz değerleriniz değişebilr. Hava filtresi pek önemli bir parça gibi görülmese de, hava filtresine para vermek yerine basınçlı hava ile tozunu almak akıllılık gibi görünse de aslında pahalı bir çözümdür. Eksoz muayenesine giderken temiz hava filtresi ile gitmek her zaman daha iyi sonuçlar doğurur)))))

Katalitik konvertörün amacı yakıtın havaya göre fazla gelmesi durumunda yakıtın yanmamış bölümün tekrar yakılması ve eksozdan atılması içindir .

Katalitik konvertörün performansa katkısının yüksek devirlerde ortaya çıktığı doğrudur. Bunun nedeni nedir? Kısaca bu konuda bilgimi sizinle paylaşmak isterim.

Hız arttıkça sürtünme direnci artar. Sürtünme hızın karesi ile artan bir doğa olayıdır. Otomobillerimizde bile durum aynıdır. 50 km ile giderken havanın aracımızda yaptığı sürtünme 1 birim ise 100 km hızda bu 2'nin karesi kadar yani 4 birim olur. 150 km hıza çıkarsak hızımız 3 kat artacağı içn sürtünme 3'ün karesi 9 kat artacaktır. Bu durumda sürtünmeyi yenmek için güç gerekir. Özellikle otomobillerde son hızı belirleyen bu sürtünme kuvveti ve dolayısıyla hava ile olan sürtünmeye harcanan güçtür. Aracınızın maksimum gücünü ve son hızını düşünürseniz bu sürtünme kayıpları çok ciddi rakamalra ulaşmaktadır.Yani son hızda neredeyse motorunuzun tüm gücü sürtünmeye harcanır.

Katalitik konvertörlerin içinden eksoz gazlarının geçtiğini düşünelim. gazların geçeceği kesit sabittir. 1000 devirdeki rölantide çalışan motoru düşünelim.Konvertörden geçen(daha doğrusu geçmeye zorlanan) gazların hızı 1 birim olsun. Bu durumda burada sürtünme kuvveti ve gücü de 1 birim olsun. Motor devriniz 3000 devir olduğu zaman bu seramik süzgeçten geçmeye zorlanan gazların hızı 3 birim olacaktır. Bu durumda rölanti devrine göre olan sürtünme kaybı 9 kat artar. Motor devriniz 5000 devir olursa hıznız rölan tiye göre 5 katı olur ve sürtünme 5 in karesi 25 birim olacaktır. 6000 devir de 6'nın karesi 36 kat olacaktır. sürtünme için harcadığınız güç ;

SÜRTüNME GÜCÜ=SÜRTÜNME KUVVETİ X HIZ olacağı için bu oranalr daha da artar.

Katalitik konvertörün iptal edilmesi durumunda etkisinin yüksek devirlerde daha iyi hissedilmesinin temel nedeni budur.

Araç üzerin de sürtünmeden kazanacağınız her bir güç size yakıt ekonomisi ve performans olarak yansıyacaktır. Araca hiçbir zararı yoktur. Aksine buradan gazların geçmesi için harcayacağınız güçten kar edersiniz. Motor rahatlar. Eksoz gazlarını daha rahat atarsınız.Ancak motorunuzun sesi biraz değişir. Bunun için o bölgeye uygun bir ara eksoz borusunun takılması iyi olur. Bunun için özel parçalar var. Klasik eksoz gibi değil borulu sistemler. Eğer motor sesinizin biraz değişmesini göze alıyorsanız katalitik konvertörün iptali hiçbir sorun yaratmaz. Ben iptal ettirdiğimde spor kullanıma doğru ortaya çıkan motor sesi baştan alıştığım sese pek benzemese de sonradan ciddi ciddi keyif kaynağı bile olmuştu. Katalitik konvertöürün iptal edilmesi durumunda farkı motor devriniz yükseldiğinde çok daha belirgin farkedersiniz.[/FONT]
 

borabayraktarlar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2008
Mesajlar
47
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Bende 2001 corsa C comford var.
Acaba bu araçta kaç tane sensör var katalizatör ün üst tarafında bir tane var alt tarfındada varmı.
 

levoli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
179
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
benim diyeceğim eksozcu kat yerine düz boru geçersem gerideki susturcuya alev gideceği için bir yıl sonra komple eksoz değişimi gerekebilir dedi onun için susturucu taktı, benim yaptıracak arkadaşlara tavsiyem budur...
 

semre06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
walla arkadaşlar benim arabada komple manifolttan itibaren 60'lık boru geçiyor ve son susturucu olarakta supersprint kullanıyorum...Araba bariz bi şekilde baya rahatladı....Egzos pulu filan alırkende hiç bi sorun olmuyor.
 

VAKVAK95

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
1,578
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
orjinalini bozmayan derim.en güzeli en doğal olanıdır bence
 

melonkolik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Şub 2008
Mesajlar
348
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arabayı aldığımda bende söktürmüştüm abart ekzoz varken proplem yoktu ama abartı sökünce arabanın önünden daha çok ekzoz sesi almaya başladı ilk kalkışlarda araba uğulduyor.performansa pek bi katkısı olmadığı kanatindeyim.ayrıca pahalı bi parça diye duymuştum.bu günlerde tekrar taktıracam
 
Üst