LPG Sistemi Hakkında ( Hadi bi el atalım )

Heavenguardian

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar öncelikle.
Bugün forumda gezerken taa ileriki sayfalarda LPG konusu gözüme çarptı. Ben bu LPG işini hala çözemedim ve aklımdaki soruları size yönlendirirsem bir sonuca varılacağı kanısına vardım;
1. Genel manada LPG'nin motora zarar verip vermeyeceği tartışılmış. Sonrasında ise zarar vermediği kanısına varılmış ama şartlı bi şekilde. Denmiş ki bakımları daha sık yapılmalı. Bu da gazın patlama yoğunluğu ile motor üst kapağına zarar vermesi hakkında.
Soru: E madem gazın patlaması taa motor üst kapağına zarar verecek kadar güçlü nasıl oluyor da arkadaşlar yokuşlarda aracın çekişten düştüğünü söyleyebiliyor? Ayrıca sadece motora değil LPG'nin zararı. Benim bir önceki LPG'li aracımın bobin ve enjektörlerini bitirmişti, aracım hep tekliyordu.
2. Montaj tabi ki önemli ve bunun da altı çizilmiş. Peki montaj deyip duruyoruz. Kim yapıyor bu en iyi montajı ( Özellikle Ankara ve Antalya'da... Ben en çok bu iki şehir ilgilendiriyor ) Yazın ki oradan yaptıralım.
4. En uygun, en kaliteli marka hangisidir. Opel yetkili servisinde Landi Renzo takıyor. Landi Renzo Bosh Marka enjektör kullanıyor ve 8000 devre kadar bu enjektörler gaz enjekte edebiliyormuş. Bunun dışında Hollanda markası Prins öneriliyor. Tabi bir de italyan devleri olan BRC ve Lovato var... Sizce hangisi...
4. Astra H marka aracımın Yedek lastik yerine taktırmak istiyorum, daha sonradan problem olur mu sizce. Lastik patlayınca içine basılan bi tüp varmış, bilginiz var mı? Nereden temin edilir ve kaç paradır?

Kısacası özellikle LPG'li araç kullanan arkadaşlardan cevap bekliyorum. Nacizhane fikirlerinizi sunarsanız çok mesut olacağım. İyi forumlar... :rolleyes:
 

Heavenguardian

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ayrıca tüp takılınca aracın tork'u mu düşüyor ki çekişten azalıyor. Oysa ki araca 5 beygir daha koyuyor diyorlar...
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sorduğun soruların çoğunun cevapları var forumda ama ben gene de yardımcı olmaya çalışayım sana..
1-lpgnin yanma sıcaklığı daha fazladır ama çıkardığı enerji daha azdır... benzinle aynı enerjiyi ortaya çıkarmak için hacim olarak %20 daha fazla kullanmak gerekir... bunun için lpgde arabanız benzinde yaktığından %20 daha fazla yakar litre olarak...
2-montajı düzgün yapan bir sürü usta ve servis vardır... eğer brc taktırırsanız 2a mühendislik her sorunda size destek oluyor... bende atiker var ben ankarada üstün otogaza taktırdım... içanadolu distribütörü onlar... montajları da düzgün kalibrasyonu yapan oradaki arkadaşda çok bilgili...prins vs de takıyorlar...
3-en uygun ve kaliteli marka size göre değişir... saydıklarınızdan prins en kalitelisidir... fiyat olarak biraz pahalıdır tabi... prins taktırmazsanız bence brc taktırın... brcnin de servisi ve 2a mühendisliğin bayilerini heryerde kolayca bulabilirsiniz... eğer fiyatın 400-500 lira fazla olması önemli değil derseniz bence prins taktırın... ama ne marka olursa olsun önemli olan montaj ve kalibrasyondur...
4-stepne yerine taktırırsanız problem olmaz... sölediğiniz lastik tamiratı yapan spreyler var... patlayan lastiğe sibobundan sıkıp aracı hareket ettiriyorsunuz lastiği şişiriyor... yaklaşık 70-80km yapabiliyorsunuz bu halde...ama tabi bunun amacı sizi en yakın lastikçiye götürmesi... ama eğer lastiğiniz patlamak yerine yarılırsa bu hiçbir işinize yaramaz... ama şehiriçinde kullanıyorsanız genelde sorun olmaz... şehirdışına çıkarkende stepnenisi bagaja koyarsınız...

lpg takınca ekonomik olsun diye fakirde ayarlanır... yani araç az lpg ile çalışır böle oluncada güç üretemez... düzgün bir ayarla aradaki farkı siz anlayamazsınız... eğer çok abartmadan zengine ayarlanırsa bir miktar güç bile kazanabilirsiniz ama öle birşeye gerek olduğunu sanmıyorum tasarruf amacıyla biniyor herkes arabaya... fakir karışım ayrıca motorun fazla ısınmasına neden olur bundan özellikle kaçınmak gerekir...
 

Chatin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2006
Mesajlar
1,685
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
can ın dedikleri doğru %20 rakamı yaklaşık rakam aslında önemli olan patlamada verilen kalori. yani gaz kötü ise yani oktanı düşük ise daha fazla gaz lazım aynı miktarda kaloriyi elde etmek için. ve ankarada aynı gazı 2 faklı yerden 40 kuruş farklı alabiliyorsunuz. maliyet hesabı yaparken bunları göz önüne almanız lazım.

aracınız astra h ve 1.4 yani hem ağır hemde motor hacmi kücük. yani performans yerine en ekonomik seçenekleri tercih etmelisiniz. bunun yolu atikerden geçer. 990 liraya 10 taksit yapılıyorsa hala gayet iyi bir seçenek. ben de can gibi atiker kullanıyorum ve gayet memnunum. ayarlarını kendiniz bile yapabilirsiniz ama kullanılan enjektörler prins de kullanılan kein enjektörler kadar kaliteli olmadığı için max 3-4 deneme ile en iyi ayara ulaşmanız gayet yerinde olacaktır.

bunun yanında hala devam ediyor mu bilmiyorum ama opel yetkili servislerinde landi-renzo markalı lpg çevrim kitini de taktırabilirsiniz. bu marka gm den onay almış diye biliyorum. ama kullanılan enjektörler bosch olmadıkça atiker den pek bi farkı olmayacaktır. sorun soruşturun.

montaja gelince can ın dediği gibi montaj büyük öneme sahip .. benim de memnuniyetim üstün oto da taktırmış olmamdan olabilir. enjektörlerden emme manifolduna uzanan yakıt borularının mümkün olduğunca kısa ve yalıtılmış olması mühim.. tabi eşit uzunlukta olması da.. milisaniye farklar bile uzun vadede vuruntuya yada avansa neden olabilir. bu konuda üstün oto iyi bir işçilik çıkarıyor. satış sonrası servisleri ve garanti süreçleri de gayet iyi. ben bu süreci yaşayıp bitirdim ve gayet memnunum. yine montajda dikkat edilecek husus lpg göstergesinin takıldığı yer. onuda sizin seçeceğiniz bir yere takılmasına dikkat edin.

simit depo durumunda ise 45 lt lik bir simit depo iyi basınclı bir yakıt pompasından 43 lt gaz alabiliyor. onun dışında normal basınçlı bir pompadan genelde 35-36 lt arası yakıt ikmali yapılır. genelde şehir içi kullanırsanız 320-350 km gibi bir km sizin sayaç normaliniz olabilir. ona göre bir kıstas alabilirsiniz. stepne olmaması durumu ise size kaskonuzun olup olmadığı sorusunu sormamı gerektirir. ben ne takım çantası taşırım ne de stepne köpüğü. en ufak sorunumda 7/24 hizmet veren kaskomu ararım.ücretiz çekicim 20 dakika içinde gelir. onun dışında bir teknik sorunum olursa direk aracı opel garaj a çektiririm her sorunumda orada düzelir. bu kadar basit.

başka bir sorunuz olursa elimizden geldiğince cevaplarız
 

Mel-a-ku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
3,983
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende prıns var mukemmel. 2100 tl verdım. gozum kapalı. helal olsun. 10 sene daha bınerım bu arabaya.
 

Chatin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2006
Mesajlar
1,685
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
bende prıns var mukemmel. 2100 tl verdım. gozum kapalı. helal olsun. 10 sene daha bınerım bu arabaya.

hah işte bu cümle önemli atiker ile prins arasında 1200 lira fark var diyelim. 10 yıl kullandığınızda her yıl 120 lira daha fazla vermiş olacaksınız. yani ayda 10 lira fazla vermiş olacaksınız prins kullanmak icin. e ayda neye 10 lira vermiyorsunuz ki diye sormak lazım eğer bu arabayı ve bu lpg çevrimini 10 kullanmayı planladıysanız. ama ne zaman satacağım belli olmaz hem ucuz hem de sorunsuz bir çevrim isterim derseniz ben yine konuyu açan kişiye atiker öneririm. ama bu gibi uzun vadelerde prins daha mantıklı gibi tabi hazırda bir ödenek olması şart.

bu arada konu sahibinin 1 nolu sorusuna istinaden lpg li araçta olan yanma kuru yanma. yani gaz direk hava emiş manifoldunun girişine yakın yerinden delinerek verilen yakıt giriş valfinden girerek yanma odasına giriyor ve orada yanıyor. şimdi olayın bilimsel yönünü anlatmam için entalpi nedir adhezyon nedir kohezyon nedir akışkanlar mekaniği malzeme bilimi gibi konuları bilmek lazım ama genel bir açıklama yapacak olursam lpg nin bu kuru yanım mantığı beraberinde birçok sorunu getirebilir. bu yüzden cidden dikkatli bir kullanıcı olmak şart. aracınız lpg ile daha çok zorlanır ve benzinin bir nevi yaptığı yağlamayı yapamaz. bu yüzden kurum bağlama bile olmaz yanma sonrası ki kurum aslında bir noktaya kadar istenen birşeydir. bunun yanında benzin kendi başına bir soğutucu görevi bile görür. ama lpg de bu yoktur. ki genelde üst kapakta sorun olur evet. yağ yakmaya başladınız mı hele baya yakarsınız. çekişin düşme nedeni işte yine lpg nin gerekli kaloriyi tam verememesidir. ama bu fark yeni çıkan sıralı sistemlerde % 3.5-6 arasında değişmekte. yapılan testlerde bunu gösteriyor. ama işte bu güç farkını sizin anlamanız bile zor. eğer çekiş dediğimiz bizim hissettiğimiz güc ise çekiş düşmez. yani normal çekiş düşer ama biz bunu dediğim gibi algılayamayız bile.

bir de enjektörlerin bozulmasından bahsetmişsiniz. genelde insan vucudundan esinlenerek yapılan bu makinaları anlamak icin insana ve doğaya bakınız. su geçmeyen bir nehir nasıl kurur kan akmayan bir damar nasıl kurursa benzin geçmeyen bir enjektör de kurur. bu yüzden aracın hem ilk başlangıcı hemde son yanması benzin ile olmalı hatta ileriyi düşünmek adına normal yolda bile arada sırada benzin açılıp bir süre açık kalıp kapanmalıdır. eve gelmeye son 3-4 dakika kala benzinle gidin mesela.inanın çok faydasını görürsünüz.
 
Son düzenleme:

turkerrr

Kayıtlı Kullanıcı
52-Ordu
Katılım
23 Kas 2007
Mesajlar
2,393
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
lastik patlayınca içine sıkılan tamir köpüğü mü desem ne desem bilmiyorum da lastikçiler ondan pek hoşlanmıyorlar sanırım onlara biraz sıkıntı yaratıyor lastiği janttan ayırırken... bu konuyu eğer bulabilirseniz ince stepneyle çözebilirsiniz...



lpg nin motora verdiği zararın sorumlusu arkadaşlarında yazdığı gibi daha yüksek sıcaklık oluşturması diye biliyorum...


lpg de beygir gücü pek değişmez ama tork düşer diyorlar ne kadar doğru bilemem...

birde ayarını iyi yaptırmak gerekli yoksa çok yakabiliyor...
 

uurmanigidi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2006
Mesajlar
572
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
lastik patlayınca içine sıkılan tamir köpüğü mü desem ne desem bilmiyorum da lastikçiler ondan pek hoşlanmıyorlar sanırım onlara biraz sıkıntı yaratıyor lastiği janttan ayırırken... bu konuyu eğer bulabilirseniz ince stepneyle çözebilirsiniz...



lpg nin motora verdiği zararın sorumlusu arkadaşlarında yazdığı gibi daha yüksek sıcaklık oluşturması diye biliyorum...


lpg de beygir gücü pek değişmez ama tork düşer diyorlar ne kadar doğru bilemem...

birde ayarını iyi yaptırmak gerekli yoksa çok yakabiliyor...

cünki lastigin içini güzel yine temizlemek lazım buda işlerine pek gelmiyor :D
 

bimmer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
2,656
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Merhabalar öncelikle.
Bugün forumda gezerken taa ileriki sayfalarda LPG konusu gözüme çarptı. Ben bu LPG işini hala çözemedim ve aklımdaki soruları size yönlendirirsem bir sonuca varılacağı kanısına vardım;
1. Genel manada LPG'nin motora zarar verip vermeyeceği tartışılmış. Sonrasında ise zarar vermediği kanısına varılmış ama şartlı bi şekilde. Denmiş ki bakımları daha sık yapılmalı. Bu da gazın patlama yoğunluğu ile motor üst kapağına zarar vermesi hakkında.
Soru: E madem gazın patlaması taa motor üst kapağına zarar verecek kadar güçlü nasıl oluyor da arkadaşlar yokuşlarda aracın çekişten düştüğünü söyleyebiliyor? Ayrıca sadece motora değil LPG'nin zararı. Benim bir önceki LPG'li aracımın bobin ve enjektörlerini bitirmişti, aracım hep tekliyordu.
2. Montaj tabi ki önemli ve bunun da altı çizilmiş. Peki montaj deyip duruyoruz. Kim yapıyor bu en iyi montajı ( Özellikle Ankara ve Antalya'da... Ben en çok bu iki şehir ilgilendiriyor ) Yazın ki oradan yaptıralım.
4. En uygun, en kaliteli marka hangisidir. Opel yetkili servisinde Landi Renzo takıyor. Landi Renzo Bosh Marka enjektör kullanıyor ve 8000 devre kadar bu enjektörler gaz enjekte edebiliyormuş. Bunun dışında Hollanda markası Prins öneriliyor. Tabi bir de italyan devleri olan BRC ve Lovato var... Sizce hangisi...
4. Astra H marka aracımın Yedek lastik yerine taktırmak istiyorum, daha sonradan problem olur mu sizce. Lastik patlayınca içine basılan bi tüp varmış, bilginiz var mı? Nereden temin edilir ve kaç paradır?

Kısacası özellikle LPG'li araç kullanan arkadaşlardan cevap bekliyorum. Nacizhane fikirlerinizi sunarsanız çok mesut olacağım. İyi forumlar... :rolleyes:


bi depoyla 1000km gittiğini söylemiştin. ne yapacaksın lpg yi??
 

gOkO

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2009
Mesajlar
1,286
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim aracım 2000 motor ve benzini adeta içiyordu.Yaklaşık 1200 km benzinde kullandım.Özellikle şehir içinde beni cidden üzüyordu sarfiyatı.ancak lpg taktırdıktan sonra yakıt %40 hatta uzun yolda %45 lere varan düşüş gösterdi.Benim taktırdığım kit brc ve Tokat Niksar yetkili servisinde takıldı.İşçilik ve bakım konusunda çok iyiler.Özellikle montaj o kadar temiz yapıldı ki diğer araçlardaki darmadağınık kablolardan eser yok.Yaklaşık 9000 km dir kullanıyorum ve yaşadığım tek sorun motor üst kapağı çıkartılırken hortumlardan birnin bükülmesi sonucu performans düşüşü olmuştu.Onu da serviste çözdüler.Bakımlarını yaptırıp düzgün bir şekilde kullandıktan sonra lpg nin zararlı olmayacağını düşünüyorum.Zira eski arabam r9 fairwaya 150000 km lpg ile bindim ve hiçbir sorun yaşamadım.Üstelik o karbüratörlü ve düz sistemdi.Ayrıca taksiciler 500000 km biniyorlar ve sorun yaşamıyorlar.

Diğer bir konu da araca lpg monte edildikten sonra ortaya çıkan sorunlar olduğu.Tam tersine araçtaki hafif sorunlar lpg takılınca kendini belli ediyor bu da lpg nin suçu gibi görülüyor ancak çoğu zaman öyle değil.Ben hiçbir problem olmadığı halde buji, buji kablolarını değiştirip, yeni bobin takıp test ettim içim rahat etsin diye.Bobinde sorun çıkmadı ve eskisini taktık.Ancak bujiler özellikle lpg de çok hafif bir sallama yapıyordu.Kablolarla birlikte değiştim.Ayrıca 4 kere arıza ışığı yaktıran krank mili devir sensörünüde değiştim.Çünkü bunlar uzun vadede yine arıza verebilir diye düşündüm.

Uzun lafın kısası kaliteli bir kit ve işinin ehli bir usta ile uygulatacağınız lpg işlemi sonrası 1.4 aracınızın yakıtının çok düştüğünü ve 1 yolda kendini amorti ettiğini göreceksiniz...
 
Üst