Opel Ampera Resmen Yakalandı.

By MuStY

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
70
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
cam tavan catlar idre eder ama ndn hondaya benzetmek istemişler anlamadım??
 

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
ya 100 km yolu ben 10 saatte trafikte alıyorsam ne olacak?
muhtemelen o saatte 100 km hızla 2.5 litredir
Trafikte durduğu yerde elektrik harcamadığı için sorun yok :good:eek: sırada benzin motoru aktif bile olsa aküyü şarj eder, yine sorun yok
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bunlar güzel girişimler ama verimli değil alternatif deği bbc de tanıtımını izledim tanıtan adamlar dedi öyle ahım şahım yeni bir teknoloji değil bildiğimiz elektrikli araç tek farkı bazı hybridlerde elektrikli motor devreden çıkıp belli bir süratten sonra benzinli motor devreye girerken bunun içinde motor yok yani içindeki benzinli motor motor olarak tasarlanmamış jenaratör görevi görüyor sadece yüksek hızlarda motrou şarj ediyor yani aynı kapıya çıkıyor..

kullanışlımı arabayı tatımı yapan bbc muhabiri bile ki adam araba experti çok meşhur bir adam adını unuttum adam bile dedi kesinlikle kullanışsız işde opelde büyük firma olduğunu göstermek için yapmış böyle bir araç dedi..

elektrikli motor 93 den beri üretiliyor renault pegeout toyota honda bu işde lider firmalar ama yıllardır ürettikleri hiç bir araç tutmuyor tutmazda çünkü elektirkli araçlar hayla verimsiz ben hatırlıyorum mesela 93 yılında renault elektrikli clio üretiyordu hatta bri belgesel izlemişdim fransız posta teşkilatı elektrikli pegeout 106 kullanıyormuş yılda 95 falandı.. ama yıllardır tutmuyor işde tutmazda burda vow harika mükemmel diyen insanlar bile almazlar..

zaten akıl karı bir şey olsa mercees bmw audi şimdiye kadar piyasaya çokdan sürerdi elektrikli araçlarını
gelecek hidrojende artık bu kesinleşdi bütün markalar bmw mercedes de buna dahil hydrogene uyarlı özel motorlarını hazır etmiş durumdalar..

gerçi normal benzinli motrolarda hidrogende çalışıyor ama herhalde orjinalden hidrogenli motor daha iyidir.. gelecek hidrojende artık bunu bütün büyük araba firma ceo ları söylüyor hidrojen kolay elde edilebilir temiz bir enerji yakıtı su dan elde ediliyor havayı kirlettmiyor egzosunuzdan sıfır kir li yakıt artığı çıkıyor eegzosunuzdan su çıkıyor tertemiz.

türkiyede birisi özel sektör bir hidrojen tesisi kursa üretimine başlasa benzinliklerden millet nasıl şimdi benzin lpg alıyor öyle hidrojen alıcak kesin bri çok firmada hidrojen kitleri getirtir benzinli araçlar için bu kaçınılmaz son dünyanın pek çok ülkesi artık hidrojene geçiyor sadece bu geçişi ani yapmak istemiyorlar ağır ağır yumuşak yumuşak yapıcaklar.

bu elektrikli araçlarda fantezi araçlar olarak tarihin tozlu raflarına karışıcak..
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
hakan, makina mühendisliği bitirme tezim taşıtlarda yakıt hücresi kullanımı idi.. yani fuellcell. ya da senin bahsettiğin gibi hidrojen teknoloji diyelim halk arasında bilinen adı ile.. malesef o kadar kolay değil bu teknoloji, büyük riskleri var ve onay verilmesi için aşılması gereken engeller var malesef halen, bunun dışında hidrojen istasyonları gibi hammadde sağlayan tesislerin kurulması da uzun zaman alacak çalışmalar, tabi olmayacak değil.. 2020 yılında yaygın olarak kullanımda olacağız bu teknolojiyi dünya genelinde. yakıt olarak suyun elektrolizinin tersi olarak tabir edilen bu yöntem ile H2O (su) ile birleştirilen H atomu ayrıştırılarak H2 ve 02 olarak açığa çıkmakta..açığa çıkan H2 molekülünün ise özel bir membrana gönderilmesi ve elektron ile protonlarına ayrıştırılması, devamında ise proton (+) membran içinden yoluna devam ederken elektron (-) bu membrandan geçememektedir. bu sebeple ayrıştırılan (-) elektronun elektrik motoruna gönderilmesi ve elektrik enerjisi üretmesi söz konusu olmaktadır. motora enerji veren elektron, membran içinden yol alan proton ile birleşirken ilk başta ayrıştırılan O2 ile birleşerek tepkime sonucunda H2O oluşturmaktadır.. yani su.. tabi kayıplar söz konusudur ama sıfır co2 sıfır emisyon..
burada en büyük sorun ilk tepkimenin oluşturulması için gereken H2 nin depolanması. oldukça soğuk derecelerde sıvı halde hidrojen depolamak yüksek bar değerlerine sahip tanklar ile mevcut olabilir. ya da buna alternatif olarak h3 şeklinde depolanıp tepkime için gerekli h2 için yine h2+h şeklinde ayrıştırılmasına dayanan bir diğer model..
detaylara girmeden açıklama yaparsak sistem bu.. :D ve oldukça güzel bir model olan bu buluş 1800 lü yıllarda bulundu, ve şuan sistemin patenti amerikada sanırım GM e ait. yalnız bundan emin değilim. tezi tekrar gözden geçirmem gerek :D bu da demek oluyor ki petrol rezervlerinin sahibi olan amerika petrol tükense de yine pazar payı yüksek olan otomotiv sektörünün kalbi olarak yoluna devam edecek.
 

viper&viper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,303
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Tasarım olarak honda olmuş ama bence güzel çizgiler. Keşke arka kısım biraz daha uzatılarak o spoyler entegreli stoplar daha yer yakın konumlandırılsaymış süper bir tasarım olacakmış
 

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
hakan, makina mühendisliği bitirme tezim taşıtlarda yakıt hücresi kullanımı idi.. yani fuellcell. ya da senin bahsettiğin gibi hidrojen teknoloji diyelim halk arasında bilinen adı ile.. malesef o kadar kolay değil bu teknoloji, büyük riskleri var ve onay verilmesi için aşılması gereken engeller var malesef halen, bunun dışında hidrojen istasyonları gibi hammadde sağlayan tesislerin kurulması da uzun zaman alacak çalışmalar, tabi olmayacak değil.. 2020 yılında yaygın olarak kullanımda olacağız bu teknolojiyi dünya genelinde. yakıt olarak suyun elektrolizinin tersi olarak tabir edilen bu yöntem ile H2O (su) ile birleştirilen H atomu ayrıştırılarak H2 ve 02 olarak açığa çıkmakta..açığa çıkan H2 molekülünün ise özel bir membrana gönderilmesi ve elektron ile protonlarına ayrıştırılması, devamında ise proton (+) membran içinden yoluna devam ederken elektron (-) bu membrandan geçememektedir. bu sebeple ayrıştırılan (-) elektronun elektrik motoruna gönderilmesi ve elektrik enerjisi üretmesi söz konusu olmaktadır. motora enerji veren elektron, membran içinden yol alan proton ile birleşirken ilk başta ayrıştırılan O2 ile birleşerek tepkime sonucunda H2O oluşturmaktadır.. yani su.. tabi kayıplar söz konusudur ama sıfır co2 sıfır emisyon..
burada en büyük sorun ilk tepkimenin oluşturulması için gereken H2 nin depolanması. oldukça soğuk derecelerde sıvı halde hidrojen depolamak yüksek bar değerlerine sahip tanklar ile mevcut olabilir. ya da buna alternatif olarak h3 şeklinde depolanıp tepkime için gerekli h2 için yine h2+h şeklinde ayrıştırılmasına dayanan bir diğer model..
detaylara girmeden açıklama yaparsak sistem bu.. :D ve oldukça güzel bir model olan bu buluş 1800 lü yıllarda bulundu, ve şuan sistemin patenti amerikada sanırım GM e ait. yalnız bundan emin değilim. tezi tekrar gözden geçirmem gerek :D bu da demek oluyor ki petrol rezervlerinin sahibi olan amerika petrol tükense de yine pazar payı yüksek olan otomotiv sektörünün kalbi olarak yoluna devam edecek.
Umut aslında herşeyi anlatmış. Çok ufak bir iki ekleme yapayım ben de. Hidrojenin doğrudan motor içinde yanması ihtimali de var teknolojik olarak. Ancak hidrojen aşırı patlayıcı bir gaz olduğundan motor içindeki en ufak basınç farkları motorun patlamasına neden olabiliyor. Bu nedenle biraz güvenilmez bir yakıt. Ancak mazdanın wankel motoru gibi düşük yanma odası basıncına sahip bir motorda çok yüksek güvenlik ve verimle kullanılabiliyor. Mazda RX-8'in hidrojenli bir versiyonu da var.
Ancak hidrojendeki bir diğer sıkıntı depolanmasının çok zor olması. Umutun da söylediği gibi, LPG de bile tank güvenliği borular falan sıkıntı yaratıyor. Kaldı ki hidrojen çok daha yüksek basınçta çok daha tehlikeli bir gaz.

Bu arabayı BBC de beğenmeyen dallama kesin Tiff dir. O adam viper ı da beğenmemişti bir keresinde :)

Ama teknolojinin sonu elektrikte bu bir gerçek. Hidrojenden, güneşten veya başka bir şeyden elektrik sağlanacak ama arabalar elektrik motoruyla gidecek. Bu gerçeğe kendimizi alıştırmamız lazım. Bu arabanın 150 beygirlik bir elektrik motoru var, yani şu anda çoğumuzun kullandığı araçtan daha yüksek bir güç. Tork dan bahsetmiyorum bile. Bu arabanın akülerinin gücü aracı 160 a kadar çıkartıyormuş, ama bunun sebebi motor değil, aküler. Şimdi markası aklıma gelmedi ama bir marka bildiğimiz kalem pillerin birleşiminden bir akü sistemi kurarak 150 yapan bir elektrikli spor otomobil de yapmıştı. Arabanın altını mople pillerle kaplamışlar.

2015'de eminim bir çok insan elektrikli araba kullanıyor olacak. Çünkü petrol bitiyor artık... Dubai 2025 de petrolünün biteceğini tahmin ediyormuş...
 

bbarann

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2008
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
adamlar yapmış çok güzel hatları var=)) arkası hondaya benzemeseymiş ddaa da bi iyiymiş=)
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hakan, makina mühendisliği bitirme tezim taşıtlarda yakıt hücresi kullanımı idi.. yani fuellcell. ya da senin bahsettiğin gibi hidrojen teknoloji diyelim halk arasında bilinen adı ile.. malesef o kadar kolay değil bu teknoloji, büyük riskleri var ve onay verilmesi için aşılması gereken engeller var malesef halen, bunun dışında hidrojen istasyonları gibi hammadde sağlayan tesislerin kurulması da uzun zaman alacak çalışmalar, tabi olmayacak değil.. 2020 yılında yaygın olarak kullanımda olacağız bu teknolojiyi dünya genelinde. yakıt olarak suyun elektrolizinin tersi olarak tabir edilen bu yöntem ile H2O (su) ile birleştirilen H atomu ayrıştırılarak H2 ve 02 olarak açığa çıkmakta..açığa çıkan H2 molekülünün ise özel bir membrana gönderilmesi ve elektron ile protonlarına ayrıştırılması, devamında ise proton (+) membran içinden yoluna devam ederken elektron (-) bu membrandan geçememektedir. bu sebeple ayrıştırılan (-) elektronun elektrik motoruna gönderilmesi ve elektrik enerjisi üretmesi söz konusu olmaktadır. motora enerji veren elektron, membran içinden yol alan proton ile birleşirken ilk başta ayrıştırılan O2 ile birleşerek tepkime sonucunda H2O oluşturmaktadır.. yani su.. tabi kayıplar söz konusudur ama sıfır co2 sıfır emisyon..
burada en büyük sorun ilk tepkimenin oluşturulması için gereken H2 nin depolanması. oldukça soğuk derecelerde sıvı halde hidrojen depolamak yüksek bar değerlerine sahip tanklar ile mevcut olabilir. ya da buna alternatif olarak h3 şeklinde depolanıp tepkime için gerekli h2 için yine h2+h şeklinde ayrıştırılmasına dayanan bir diğer model..
detaylara girmeden açıklama yaparsak sistem bu.. :D ve oldukça güzel bir model olan bu buluş 1800 lü yıllarda bulundu, ve şuan sistemin patenti amerikada sanırım GM e ait. yalnız bundan emin değilim. tezi tekrar gözden geçirmem gerek :D bu da demek oluyor ki petrol rezervlerinin sahibi olan amerika petrol tükense de yine pazar payı yüksek olan otomotiv sektörünün kalbi olarak yoluna devam edecek.


ben national geographic kanalında geleceğin yakıt türleri ile ilgili bir belgesel izledim orda gördüğüm şuydu izlanda devasal hidrogen tesisleri kurmuş ve devlet halk otobüsleri ve pek çok sivil araçları hidrogene geçiş yapmış izlandadaki benzinliklerde hidrogen pompası var araba benzin alır gibi hidrogen alıyor..
ve hidrogen tesisindeki atıkları işin ilginç yanı mayalama (bira) sektöründe kullanılıyordu yani sıfır atık..
yani izlanda gibi minicik bir ülke buna geçmişse biz niye geçemeyelim hayli hayli geçeriz.

ayrıca o belgeselde pek çok firma araba yöneticileride konuşuyordu hepsinin ortak oldukları payda geleceğin yakıtı performans açısından ve en önemlisi yeni bir yakıt türü yaparken sıfırdan yep yeni araçlara geçemeyiz diyorlardı 100 yıl boyunca ürettiğimiz bütün araçlar çöpe gider dünya çok büyük bir krize girer önemli olan mevcut teknoloji üstünde basit uyarlamalarla sistemi eskisi gibi devam ettirebilme.. yani normal benzinli dizel araçlarda basit ekipman uyarlamalarıyla yeni yakıt türüne adapte olabilme
adamlar bundan bahsediyorki mantıklı olanda bu zaten.. ve hidrogende şu an elimizdeki tek yakıt bu konuda diyorlardı. ethanol ve biodizelde vardı gerçi ama onları üretmek daha maliyetliymiş yani her kapı hidrogene çıkıyor..

o belgeselde elektrikli arabalarıda verdiler çoğu araba bilimci araba tarihçi bile dedi elektrikli araba kısa vadede çözüm gibi görünsede menzili az performansı kötü ve uzun vadeli sürüşde çok masraflı onlarında belli bir süre sonra içindeki akülermi hücre kaynaklarımı ne işde onların değişmesi gerekiyormuş bu büyük bir masrafmış falan filan.. elektrikli araçda yeni bir şey değil zaten oda yıllardır var 1960 lılardan beri elektrikli araçlar üstüne pek çok firma çalışma yapmış ama verimsiz die hepsi çalışmaları durdurmuş şu ankiler bile gene benzinli motora muhtaç tek başlarına ancak kısıtlı bir kullanım imkanı sunuyor..

zaten ben ilk o belgeselde gördüm bmw den bir adam çıkdı hidrogenle çalışan motorlarını gösterdi biz yapdık işde beklemede falan dedi motorun üstünde de hydrogen bir kodlama yazıyordu motorda bmw 7 kasadaydı adam tanıttı arabayı falan..
 
Üst