sfi gsi ve ecotec gsi

setapxxx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
2,238
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Kirmizi Kapağin Altinda Dedim Yetmezmi Arkadaşim Zaten Aciklama Yapmişş...en Büyük Etken Silindir Kapaği Ve Hedrs...farkinda Iseniz Vectra B Kasalarda 150 Hp Gt üretildi Ve Bikaç Takviye Ile Hedars En Büyük Etken Ve Eksentrikler
 

Enolaguy

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
173
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
iyi ama vectra B sonuçta SFI değil o bir ecotec :) ecoteci 150 hp yapmak kolay ama sfi yapmak çok zor çünkü kapağı vs bir sürü şeyi değiştirdiğin gibi yağ pompasından bujilere kadar akla gelmeyen yığınla ıvır zıvırlada uğraşmak zorunda kalmak var. En iyisi çıkma sfi alıp takmak yada ecoya dereceli egzantrik koyup egr yi iptal edip devam etmek :)
 

setapxxx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
2,238
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
ben onu bunu bilmem ecotec zamanla gücünü kaybediyor bu bi gercek ama sfi gücünü kaybetmiyor abicim...
 

miynat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Kirmizi Kapağin Altinda Dedim Yetmezmi Arkadaşim Zaten Aciklama Yapmişş...en Büyük Etken Silindir Kapaği Ve Hedrs...farkinda Iseniz Vectra B Kasalarda 150 Hp Gt üretildi Ve Bikaç Takviye Ile Hedars En Büyük Etken Ve Eksentrikler

yetmez tabi ki. arkadaşın açıklamaları yeterli mi sence?? kompresyon yüksek ama güç düşük, biz o zaman kompresyonu arttırmak için boşuna uğraşıyoruz. ha birde headers diyorsun, sana şöyle söyleyeyim X20XEV motora bahsettiğin headersı taktım takmadan önce ve sonra Paşaoğlunun dyno ya girdim fark ne oldu biliyor musun??? koskoca bir sıfır.

fark kırmızı kapağın altındaymış bırakalım bu şehir efsanelerini teknik bir foruma sizin gibi teknik bir personelin böyle bir cevap göndermesi yakışmıyor.
 

xet4

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2007
Mesajlar
252
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yetmez tabi ki. arkadaşın açıklamaları yeterli mi sence?? kompresyon yüksek ama güç düşük, biz o zaman kompresyonu arttırmak için boşuna uğraşıyoruz. ha birde headers diyorsun, sana şöyle söyleyeyim X20XEV motora bahsettiğin headersı taktım takmadan önce ve sonra Paşaoğlunun dyno ya girdim fark ne oldu biliyor musun??? koskoca bir sıfır.

fark kırmızı kapağın altındaymış bırakalım bu şehir efsanelerini teknik bir foruma sizin gibi teknik bir personelin böyle bir cevap göndermesi yakışmıyor.
malesef ecotecle sfi çok farklı
blok olarak aynı çap strok aynı,
asıl fark denildiği gibi kapak dizaynı geri kalan şeyler az çok belli beyin tesisattada illaki farklılık var
sfi nin headersı çok ahım şahım bişey değil
boruları çok dar sfi için sfi yın zaten en çok güç aldığı yerler emiş sistemi ve eksoz.
ilk üretilen sfi ler 170hp egzos sistemi daraltılmış ve yazılımı farklı olarak
sfi gerçekden çok başarılı bir araba egzost subapları sodyumlu krankı nitratlı bugün bu özellikler sti larda var wrx lerde yok.
2100cc atm. olarak 320hp metanolle alabilinen bir motor
ecotec ise adı gibi ekonomi teknoloji performansdan ziyade çevre düşünülerek üretilen bir motor
sfi kapak zaten grup n f3 yarışlarından esinlenerek üretilen bir kapak
bugün coshwort denildiğinde herkesin düşündüğü aynıdır sanırım performans :)
farkı bu.
 

Enolaguy

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
173
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ecotec e sadece headers takmakla çok az bir fark alırsın çünkü headers çıkışı rahatlatır tamam ama sende giriş yokki çıkış olsun girişede lexmaul tipi ayrık portlu bir manifold tak açık filtreye geç işte o zaman headers ın faydasını görürsün ayrıca çip ile devre kesiciyi kaldırıp aynı zamanda program değişikliğiyle yeni giriş çıkış portlarına yakıt enjeksiyonu olarak uyum sağlar üstüne birde dereceli takarsan birşeyler fark eder hatta ecotecten bile iyi performans çıkar desek yalan olmaz :)
zaten sfi da yukarıdakilerden devre kesici uygulaması hariç hepsi standart olarak vardır.
 

Enolaguy

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
173
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Lexmaul hariç tabii ;)
 

getrag84

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu çok ilgimi çeken bi konu olduğu için bikaç sorum olacak:
ecotec motorun üst kapağını sfı ile değişsek neleri de değiştirmek gerekir?
ecotec motorun egzantrik milleri ile vectra b gt egzantrik milleri arasındaki fark nedir? bu egzantrikleri gt ninkilerle değişsek kaç beygir olur?
bu sisteme güzel bir headers,emme manifoldu,katalitik iptali,serbest bi egzos ilave edildiğinde motor gücü ne olur?
çip yazılımına bu değişikliklerin girilmesi neyi değiştirir?
hep beygir gücü diyoruz ama bunların tork üzerindeki etkileri nedir?
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Vladimir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
3,110
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bide ecoteclerin daha gelişmiş olduğunu savunuruz hep tabii ecoteclerde kaliteli üretimler ama sfi ın alt yapısı gerçekten farklı opel gt deki 2.0lt sidi-turbo motorun alt yapısında bildiğim kadarıyla sfi ile benzerlikler var benzinli direkt enjeksiyon, intercooler özelliğine sahip twin scroll turbo, çift kam mili zamanlaması ve dönen iki adet karşı ağırlık mili özel geliştirilmiş egzoz sistemiyle 264hp güç ve 353nm tork üretiyor sizce opel sfi ı diriltiyor olabilir mi sfi+ecotec=ecotec sidi-turbo
 

Enolaguy

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
173
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben size kişisel fikrimi söyleyeyim isterseniz...

Bu konuda geçmişte olmuş olan birkaç konuyuda bilmek gerekli diye düşünüyorum.

Opel tarihinde mantada ascona da rekord ta kullanılmış olan motorun adına CIH denirdi bu motor döküm kapaklı kısa stroklu bir motordu bu motor ömrünü en son 1988 de üretilen manta üzerinde tamamladı.
Bu motorun yerini almak üzere Fritz İndra denen ve aynı zamanda motor mühendisliğinde doktor lakabı ile anılan bir dizayner önderliğinde yeni motor için bir çalışmalara başlandı ve bu motora C20XE kod adı verildi eski CIH motorunun stroğu 69.8 mm olduğu ve dolayısıyla kısa stroklu olduğu için manta zamanında rallilerde tork sorunu yaşandığından bu motor yerine daha iyi tork verecek bir dizayn üzerinde uğraşıldı ve benim bildiğim kadarıyla dünyada ilk defa opel tarafından fiziki olarak en verimli yanma odası formu olarak kare yanma odası formu Fritz İndra tarafından tasarlandı bu motor Opel tarafından gerçekten üzerine çok düşülerek üretilmiş ve üretildiği tarihte benzeri diğer firmalarda olmayan üstün bir motordu. standart olarak 1988 de kadett üzerinde kullanıldığında 168 HP ürettiği yıllarda eşi benzeri yoktu. sodyum alaşım süpaplar ve yine özel alaşım krank mili kullanılmıştı ki bu bugün bile birçok performans otomobilinde bunlar yoktur. Fritz İndra tarafından geliştirilen kare yanma odalı bu motor bloğuna Cosworth ve Kolbenschmit tarafından bir üst kapak tasarlandı ve bu kapak aynı zamanda Lotus tarafından da desteklendi.
Fakat Opelin bu motoru daha çok avrupada satmak zorunda olduğundan 168 HP yi euro gaz emisyonlarına uydurmak için 156 ya ve hemen devamında yine egzost gaz normu nedeniyle bir de katalitik konvertör takarak 150 HP ye düşürüldü. Bu tarihte opel bunu yapmaya aslında mecbur değildi çünkü diğer markalar henüz bu gaz normlarını karşılayacak model geliştirmemişlerdi Opel avrupada bir ilk olarak Tüm modellerini daha normların zorunluluk tarihinden çok önce euro emisyon normlarına uydurmuş olan ilk firma oldu (BMW ve Mercedes ve VW henüz bu emisyon değerlerini karşılayamıyorlardı)
Şunu unutmayalım ki işte bu tarihte aslında 150 HP olan ve gaz normunu karşılayan bu motorun ayarında güç üretebilen bir motor yoktu dolayısyla rakipler ise işte hep bu motora karşı motorlar ürettiler Honda, Peugeot, Citroen, hep 150 HP 198 newtonu geçmeye çalıştılar ve sonunda peugeot 306 GTI ile, Citroen Xsara ile Honda TypeR ile bu kare yanma odası formunu opelden sonra opeli takip ederek ürettiler ve Opelin gücüne yıllar sonra ulaşabildiler Hatta citroen opelden taklit etmiş olduğu 86X86 bore strok motor ile daha sonraları dünya ralli şampiyonluğunu bile kazandı. Bu başarıyı Aslında Opel citroenden daha önce ve rahat kazanabilirdi ama kazanmadı çünkü mantanın homologasyonunun ani bir kararla kaldırılmasından beri dünya rallilerini protesto ettiği için 1986 yılından beri rallilere girmemektedir. ( Bu Opel madem o kadar iyi de neden hiç WRC başarısı yok diyen diğer markacılara bir fikir olur umarım )
Opel in SFI ına 2000 cc olamasa bile 1.6 ile ilk cevap Honda dan geldi 160 HP vtec olarak ama hiç kimse opelin 150 HP sinin özellikle euro normuna uymak için kısılmış olduğunu aslında 168 HP olduğunu düşünmedi oysa Honda nın o tarihte euro normuna uymak gibi bir sıkıntısı yoktu üstelik beygir güçleri için hiç bir zaman DIN normu yerine SAE net normu olarak verdiği beygir güçlerinin aslında DIN e göre en azından %5 eksik olduğunu da kimse dikkat etmedi. Beygir güçlerinin abartı yüksek olmasına rağmen torkunun olmaması da ürettiği yüksek beygir gücünün gölgesinde kaldığından tork eksikliği de kağıt üzerinde fazla dikkat çekmedi.
Peugeot ve Citroen ise daha sonra 167 HP veren atmosferikler ürettiler ama opelin de kısılmadan önceki 1988 deki asıl gücü 168 HP idi ve o haliyle torku da kendisinden neredeyse 10 yıl sonra üretilmiş olan citroen den de pug 306 GTI dan da yüksekti.
Şimdi neden ecotec çıktı sorusuna gelelim
Aslında Opel tüm motorlarını ecotec yaparak yeniden düzenlenen avrupa emisyon şartlarını da ilk defa yine tüm modelleri ile karşılayan firma olmayı hedeflediği için SFI ı bitirdi yerine Ecotec i çıkardı aslında SFI ı 1998 sonuna kadar üretebilirdi ama üretmedi tüm modellerini 1997 yılında Ecotec yapmıştı bile ;)
Ecotec çoğunun bildiği gibi ekonomi veya ekoloji anlamına gelmez ecotec demek emmison control technology nin baş harflerinden oluşur yani sadece emisyonu karşılamak içinüretilmiştir. Eco motorlar SFI kadar iyi malzemeden de üretilmemiştir çünkü nasıl olsa SFI kadar güç üretmek amacıyla düşünülmemişlerdir o normlara uymak demek en fazla 136 HP demektir işte Ecotec budur kompresyon oranı bile emisyon kontrolünü sağlamak amacıyla yükseltilmiştir güç için değildir ;)
SFI motorunun üzerine gerçek yeniliği aslında sadece honda getirmiştir o da TypeR dır yenilik ise Vtec özelliğidir tir ama Honda bile TypeR ı ürettiği ve 86X86 kare yanma odasına döndüğü gün bile SFI ın ölçülerini taklit etmiş durumda olduğu unutulmamalıdır. ( Bir süre 86X86 yapmayacağım diye S2000 makinesi ile inat etmiştir ama tutmayacağını görmüş olmalı ki TypeR ile 86X86 nın gücünü mecburen kabul etmiş durumdadır :) )
Kısacası bugün bizim artık eskidi dediğimiz SFI motorunda aslında sadece variable cam ( VTEC özelliği) dışında günümüz teknolojisinde var olan her şey bugün hala vardır. ve üstüne üstelik pistonlarda olsun süpaplarda olsun krankta olsun kullanılan malzeme teknoloji kalitesi bugünün performan otomobillerinin bile % 90 ında yoktur. Turbo uygulamalarında çok aşırı yüklenmelerde işte bu malzemenin kalitesi ve kare yanma odası formunun verimi yüzünden hala başa çıkılamamaktadır.
Opelin daha sonra ürettiği Opel GT de kullandığı motor ise apayrı bir tekniği kullanır ve dünyada şu anda bilinen en güçlü direct injection gasoline turbo motordur ve Opelin SFI dan sonra ürettiği ve sodyum alaşım süpaplar ve aynı özellikte krank kullandığı ilk motor olma özelliğini taşır.
Fakat bu motorunda sistemi farklı olma nedeniyle alıp fazla modifiye yapılacak bir tarafı şimdilik yoktur en fazla 370 HP vermektedir. ( şimdilik mekanik olarak sadece fabrika tarafından gücü arttırılabilen bir dizayna sahip olması nedeniyle en fazla çip olarak açılıp 370 HP ye ulaşmaktadır. )
 
Üst