Bor Esaslı Motor Yağ Katkısı İşe Yarar Mı?

orcinus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
893
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
geçen yıl bu olayı bayağı bi araştırmıştım ben. sonuç ise her zamanki gibi hüsran. hiç bir etkisi yok, uzun vadede çok da zararı var. bazı arkadaşlar yazmış zaten. içeri yapışıyor vs. dikkat ederseniz ciddi yağ üreticileri böyle ürünler satmıyor! yılda milyonlarca dolar harcıyorlar ar-ge ye. max 200 lira satış fiyatlı bişey üretmiyor çünkü yok öyle birşey.
 

buraki

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba
2006 model astra cdti model aracıma 2 şişe nnt bor power koydum... ses gün geçtikçe azalıyor ama performansa inanamadım araba yeniden doğmuş gibi oldu... ve ben bu arabayı aldığımdan beri devir saatinin bu derece hızlı bi şekilde yukarı çıktığını hiç görmedim... çok memnunum tavsiye olunur...

Senin mesajını okuyunca aklıma direk reklam yaptığın geldi. onca kişiden bitek senin böyle bir etki görmen + ilk mesajında bunu yazman
 

astra bor

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
154
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
tansu gürler arkadaşımızın gibi 97 astra ya da taktırdım. 2-3 sefer takırdığım ustaya gittim randıman alamadığımı söyledim. bir ayar vidası var. onunla tam ayarını tutturmak gerekiyormuş. iki çizgi arası 50 km olcak şekilde ayarlanmalıymış. kaputu aç kapa yapmaktan iyice bıktım artık. şehir içi ayar tuttu derken şehirler arasında ayarı bozuluyor. ayar vidasıda üstelik yenilendi. yine olmadı. üstelik dediğin gibi fazla devir vermeden kullanıyorum vites geçişlerinde. ben bu işten iyice soğudum . İzmir karabağlarda mercanotomotivde taktırmıştım. araca otogaz taktırmayı düşünüyorum. bor sistemini söktürmeyeceğim. bakalım nasıl olacak.
 

acar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2006
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar selam,
Bu bor katkısını 4 arabada denedikten sonra size gözlemlerimi belirtmek isterim.

İlk olarak 1998 model 104.000 km. otomatik Opel Astra'da 2005 yılında kullandık. Araba artık dizel gibi çalışıyordu, motor 1600cc olmasına rağmen 1400 cc. gibi tepki veriyordu ve yakıtı yaklaşık şehir içi 12,5lt/100km olarak ortalama değerdeydi. Kullanmaya başladıktan sonra ilk önce motordaki gürültülü çalışma azaldı. Yaptığımız ölçümlerde yakıt şehir içi 10lt/100km değerine düştü. Yağ yakması gözle görülür seviyede azaldı. Daha önce 6 ayda bir yağ eklenirken yılda bir yağ eklemeye başladık. Ayrıca çekişte de artmayı hissettik. Araba şu anda 130.000 km.yi geçti ve herhangi bir eskiye dönüş yaşamadık.

İkinci olarak 2005 model 8.000 km. otomatik Chevrolet Kalos'da 2005 yılında kullandık. Arabada motor sesinde azalma hissettik hatta kırmızı işikta motor çalışıyor mu diyerek sık sık devir göstergesine bakar olmuştum. Motor devirlenmesi de bir miktar artmiştı. Aracı 25.000 km. de 2006'da satana kadar da bu söylediklerim devam etti.

Üçüncü olarak sanırım 2000 model -emin değilim- 80.000 km. brc tüplü, otomatik Seat Leon'da 2005 yılında kullandık. Motor sesinde azalma, çekişte bir miktar artışı hissettik. Yokuşlarda tüplü çalışma sırasında olan çekiş azalmasının da azaldığını da gözlemledik. Araç şu anda 120.000 km.de ve herhangi bir sıkıntı yaşamadık.

Bu 3 araç için MOTOR SILK BOR ON CLS BOND motor yağı katkısı kullandık. Ayrıca bu araçlar için MOTOR SILK BOR ON CLS BOND OTOMATİK VİTES ŞANZIMAN KATKISI kullandık. Opel Astra için vites geçişlerindeki vuruntu çok azaldı. Diğer iki araç içinse vites geçişleri çok sessiz oldu. Şu an için bunlarda da bir geriye dönş gözlemlemedik.

Son olarak 2006 model 15.000 km. düz vites Opel Corsa-C cdti araçta yaklaşık 10 gün önce ilk yıl bakımından sonra kullandık. Belki de bakımın da etkisiyle motor sesi iyice azaldı. Gaz pedalı çok daha hassas tepki vermeye başladı ayrıca yakıtta tüketimi daha da düştü.

Bu araç için ise NNT BOR POWER NANO TEKNOLOJİK S-GOLD 250 motor yapı katkısı kullandık.

Araçların kapasitesi dahilinde ve kullanılan malzemenin de sadece katkı malzemesi olduğu düşünüldüğünde beklentilerimiz karşılandı diyebilirim.

Saygılar
 
Son düzenleme:

57.aLaY

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Mar 2007
Mesajlar
882
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ben kullanmadım ama faydalı olacağına inanıyorum.Zira uzay roketlerinde ve savaç gemilerinde hidrojen kaynağı olarak yani yakıt kaynağı olarak bor kullanılıyor, belirtmek istedim...

Aynı zamanda geçen zamanlar içersinde bir bilim adamını yaptığı çalışmada bor kristallerini direk olarak yakıtın içinde kullanarak ortalama yaklaşık %3 civarında bir yakıt kazancı sağlamış olması.Bir araba için küçük bi ekonomiklik olabilir ama dünya genelinde yaklaşık 1 milyar varil yakıtın ekonomisi söz konusu...
 

smoki66

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Siteyi ziyaret et
selamlar

Merak edileni sormak kulağa saçma gelmemeli, aksine daha doğruya daha çok merak ile varılabilir diye düşünürüm.

Motorsilk ve Borpower dan bahsediyorsunuz. Merakı biraz daha genişletelim, neden Molykote, Molyslip, Mo es zwo v.s molibden di sülfitli bir yağ katkısı ile bunlardan biri ya da mesela grafitli bir yağ katkısı ile metal zerreleri öytetik hale getiren biri veya yukarıdakilerden biri ile bunlardan birini kullansak karşılıklı etkileşmleri ve/veya tek başına veya karışımla faydalar ve zararlar neler olabilir desek...

Mesela Molibden di sülfitin 1 mm lik katmanı basınç altında 1400 iç katmancığa ayrılabilir denmektedir. Nanoteknoljide 100 nanometreye kadar kalınlık nanoteknoloji sınırlarındadır denmektedir. 100 nanometre 0,1 mikrondur. Molibden di sülfidin 1400 iç katmancığından her biri de 0,14 mikrondur. Bazı tür grafitlerin de katmanları arası kayma ile mikron altı kalınlıkta katman oluşturduğu söylenir. kg ı 700 ve hatta 1.000 TL olan grafitli yağlar vardır. Bunlar kullanıldığı yere zararlı olur nasıl deriz veya bunlar motorlara da faydalıdır nasıl deriz? Bir yağ katkısının motorlara zararlı olma ihtimal sebebi katmanların veya zerrelerin incelmesi ile önlenemez, katman üstüne katman ya da zerre üstüne zerre yapışabilmesininı veya buların birbiri ile birleşebilmelerinin önlenmesi ile önlenebilir.

Bor türevleri ile ilgili edinebildiğim bilgilere göre bunların zerreleri henüz elektropolarize edilememiş, edilebildi ise öğrenebilsem mutlu olurum. Sn Ali Erdemir araştırmaları ile gerçekten milli gururumuz, mesela Teflon'u dünyada ilk defa O' nun 5 mikronluk zerrelere inceltip onları elektropolar hale getirdiğini duymuştum, bu çok büyük bir buluştu, çünkü; kirli veya temiz mevcut yüzeyde kaplama kalınlığı 5 mikronu geçemezdi, 5 mikronluk kaplama kalınlığının yağlama klerenslerini rahatsız edip "Tribolojik dengeler" in bozulmadığı yerlerde zararlı olamazdı.

Bor, molibden di sülfid, grafit, kükürt v.s. zerreleri nanometrik incelik dahil ne kadar inceltilirse inceltilsin katman veya zerreler birleşebiliyorsa kaplama zamanla kalınlaşır, Tribolojik dengeler bozulur, onlar başlangıçta biraz faydalı olurlar ama kaplama kalınlıkları Tribolojik dengeleri bozar hale geldiğinde ilk faydalarının çok üstünde zararlı olurlar.

Günlük hayattan bir - 2 örnek;

Günümüzün çok küçültülüp gücü çok arttırılmış modern motorlarında yağlama boşluklarının yani mesela yatak ile krank çapları arası boşluğun binde 10 civarı olduğu söylenir. Binde 10 demek 10 mikron demektir. Yani yarı çap farkı 5 mikron demektir. 100 nanometreye yani onda bir mikrona nanometrik boyut denmekte olduğuna göre uygulandığında bazı faydaları görülen nanometrik boyutlu bor veya başka zerre içeren yağ katkısının zamanla 10 zerresi birbirine birleşirse 1 mikronluk kaplama kalınlığı oluşturur. 5 mikronluk yağ geçişinde krankta 1 mikron, yatakta 1 mikron kalınlık oluşunca 5 mikronun 2 mikronu kapanır, buradan geçebilecek yağ debisi yarıya kadar azalır. Yağın olmazsa olmaz iki ilkesinden biri de motorun sürtünme ile ısınan yataklanmalarını soğutmaktır. Yataklanmalar yeterince soğuyamaz olur. yataklanmalarında ısı biriken karterin oraları daha çok genleşeceğinden ya deforme olur ya da çatlar. Motorlarda segman kaynatma denen olay segman yuvalarının kurum ve diğer kirliliklerle dolup segmanın yaylanamaz hale gelmesidir. Segman yuvaları da yağlanır. Segman yuvaları temizlenip segman rahatlatılmadan nanometrik incelikte de olsa birbiri ile birleşebilen zerreler içeren bir yağ katkısı kullanıldığında segman kaynatma daha gecikir mi erkenleşir mi? Ne kadar ikna edici laflarla anlatılırsa anlatılsın böyle zararlar verme ihtimali olan yağ katkılarını alıp ama bir arada ama ayrı ayrı kullanmak gelecekte zarar etmeyi satın almak olmaz mı? Bunlar ciddi irdelenmesi gereken konular, merak ne kadar güçlü olursa irdeleme de o kadar ciddi olur.

Bu anlattıklarımdan sorularınız olursa bilebildiğim kadar açıklarım, elbette bilgim sınırsız değil, eksiklik ve yanlışlıklarımı açıklayacak arkadaşlara da müteşekkir olurum.

Saygılarımla
 

imran

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Haz 2008
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
motor silk iett raporu

Saygıdeğer arkadaşlar. Ben de çoğu arkadaş gibi bu tür haberlere temkinli yaklaşırım. Motor silk satışı yapan bir siteden iett raporu indirdim. İst. belediyesinde çalışan arkadaşlardan isimleri kontrol ettirdim, doğru çıktı. iett raporunda işe yaradığına dair bilgiler var. Gözatıp yorumlarınızı yazarsanız sevinirim. Ben de satınalmayı düşünüyorum. Saygılar.

http://www.anadestek.com/Motor Silk İETT Raporu.htm

veya

http://www.anadestek.com/IETT.pdfhttp://www.anadestek.com/Motor Silk İETT Raporu.htm
 

imran

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Haz 2008
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
nnt bor power koyduracağım sonuçlar açıklanacak

Arkadaşlar yarın (17.06.2008) arabama (2006 corsa 1.3 cdti 21bin km) nnt bor power koyduracağım. çok araştırdım. bor power ın molekül büyüklüğü motor silk den daha küçük. üstelik %100 yerli. plasebo etkisine kapılmadan teknik veriler ışığında ne gibi değişikliklerin olacağını burda yazacağım. bunlar yakıt ve ses hakkında olacak. aracımın ne kadar yaktığını 2 hafta önce ölçtüm. depoyu fulledim, benzin tabancası attıktan sonra üstüne koydurmadım daha sonra ortalama yarısı şehiriçi yarısı da otoyolda olmak üzere 222 km yol yaptım. daha sonra aynı benzin istasyonu ve de aynı pompada tekrar fulledim, benzin pompası tık attıktan sonra üzerine koydurmadım. 34,95 de durdu. 35/222=0,158. yani km de 158 bin eski hesaba göre. nnt bor power koydurmadan önce sesi de ses kayıt cihazımın mikrofon kazanç hikayesini devreden çıkarıp rolantide motor kaputu açık ve 1.5 metre mesafeden 1 dakka boyunca kaydedeceğim. aynı işlemi nnt bor power kullandıktan sonra da yapacağım. daha sonra kayıtları bilgisayarımdaki ses işleme programına aktarıp. peak yani tepe noktalarının birbirine olan oranlarını hesap ederek burada sizlere açıklayacağım. yağ hakkında bir ölçüm yapamayacağım çünkü aracı yeni aldığım için henüz huyunu suyunu bilmiyorum. hepinize saygılar selamlar.
 

avrsrsr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Haz 2009
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
bu konu baya bayat ama aradigim konu bu malesef elimde sansizman kayıplari 30hp bulan bir arac var ve bunu 5-10 hp kurtarmaya calişiyorum
bu ürünleri kullanan var mi
Motor Sılk Bor On Cls Bond Düz Vites Şanzıman Katkısı
NNT Bor Power NANO TEKNOLOJİK GBX Şanzıman,Dişli Yağ Katkısı
 
Üst