Marşa bastığımda hemen çalışmıyor 3. veya 4. marşta alıyor

ummete

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim araçta da kış başından beri aynı sorun vardı. Sabahları hava sıcaklığı (-10) un altında oldu muydu, 45 er saniyelik 3-4 marşta ya çalışıyordu, yada akü bitiyordu. Ama bir defa çalıştıktan sonra bir marşta çalışıyordu. Ustam "kompresyonu düşük, silindir kapağı açılacak, contaları değişecek, subaplar elden geçecek, veya değişecek" dedi. çok masraflı olacağı için başka çözümler aradık. Bujileri bosch marka ile değiştirdik olmadı. "benzin filtresinin değişmesi lazım" dedi, değiştirdik olmadı. Sekonder valfi devreye (ilk marşa basıldığında motora sıcak hava üfleyen saç kurutma makinesi gibi çalışan aksam) geç giriyor sıcaklık müşürünü değiştirmek lazım" dedi değiştidik olmadı. Başka çare kalmayınca kompresyon değerlerini ölçtürdüm. Silindir başına en az 11-12 bar olması gerekiyormuş. 9-8 gibi değerler çıkınca silindir kapağını açtırdım, contaları değiştirdim, subabları elden geçirttim, kapağı taşlattım. Kompresyon değerlerini tekrar ölçtürdüm. Hepsi de 12 cıktı. Ertesi gün araba çalıştı mı? Hayır. Son çare yetkili servise gittim tech ıı ye bağladılar. Bir arıza görünmüyor dediler. Arabayı bırak sabah biz deneyelim dediler. Ertesi sabah beraber denedik. çalışmadı. Marş motoru dişilisi kaçırıyor veya volan gevşemiş veya mili kırılmış olabilir dediler. Tabiki bunları orada yaptırmadım. Sanayide marş motoru dişlisini değiştirttim. Ertesi sabah araç yine çalışmadı. Tekrar servise gittim. Tech ıı ye bağladılar. Alınan verileri ana bilgisayara attılar. Daha sonra depo havalandırma valfinin hortumu ters bağlanmış dediler ve düzelttiler. ertesi sabah nihayet araç (-30 c) de tek marşta çalıştı.
Kolay gelsin..
 

cobra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Nis 2011
Mesajlar
198
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
:bir:
benim araçta da kış başından beri aynı sorun vardı. Sabahları hava sıcaklığı (-10) un altında oldu muydu, 45 er saniyelik 3-4 marşta ya çalışıyordu, yada akü bitiyordu. Ama bir defa çalıştıktan sonra bir marşta çalışıyordu. Ustam "kompresyonu düşük, silindir kapağı açılacak, contaları değişecek, subaplar elden geçecek, veya değişecek" dedi. çok masraflı olacağı için başka çözümler aradık. Bujileri bosch marka ile değiştirdik olmadı. "benzin filtresinin değişmesi lazım" dedi, değiştirdik olmadı. Sekonder valfi devreye (ilk marşa basıldığında motora sıcak hava üfleyen saç kurutma makinesi gibi çalışan aksam) geç giriyor sıcaklık müşürünü değiştirmek lazım" dedi değiştidik olmadı. Başka çare kalmayınca kompresyon değerlerini ölçtürdüm. Silindir başına en az 11-12 bar olması gerekiyormuş. 9-8 gibi değerler çıkınca silindir kapağını açtırdım, contaları değiştirdim, subabları elden geçirttim, kapağı taşlattım. Kompresyon değerlerini tekrar ölçtürdüm. Hepsi de 12 cıktı. Ertesi gün araba çalıştı mı? Hayır. Son çare yetkili servise gittim tech ıı ye bağladılar. Bir arıza görünmüyor dediler. Arabayı bırak sabah biz deneyelim dediler. Ertesi sabah beraber denedik. çalışmadı. Marş motoru dişilisi kaçırıyor veya volan gevşemiş veya mili kırılmış olabilir dediler. Tabiki bunları orada yaptırmadım. Sanayide marş motoru dişlisini değiştirttim. Ertesi sabah araç yine çalışmadı. Tekrar servise gittim. Tech ıı ye bağladılar. Alınan verileri ana bilgisayara attılar. Daha sonra depo havalandırma valfinin hortumu ters bağlanmış dediler ve düzelttiler. ertesi sabah nihayet araç (-30 c) de tek marşta çalıştı.

Kolay gelsin..​
:bir::bir::bir:
 

serefzor

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2007
Mesajlar
372
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
benim araçta da kış başından beri aynı sorun vardı. Sabahları hava sıcaklığı (-10) un altında oldu muydu, 45 er saniyelik 3-4 marşta ya çalışıyordu, yada akü bitiyordu. Ama bir defa çalıştıktan sonra bir marşta çalışıyordu. Ustam "kompresyonu düşük, silindir kapağı açılacak, contaları değişecek, subaplar elden geçecek, veya değişecek" dedi. çok masraflı olacağı için başka çözümler aradık. Bujileri bosch marka ile değiştirdik olmadı. "benzin filtresinin değişmesi lazım" dedi, değiştirdik olmadı. Sekonder valfi devreye (ilk marşa basıldığında motora sıcak hava üfleyen saç kurutma makinesi gibi çalışan aksam) geç giriyor sıcaklık müşürünü değiştirmek lazım" dedi değiştidik olmadı. Başka çare kalmayınca kompresyon değerlerini ölçtürdüm. Silindir başına en az 11-12 bar olması gerekiyormuş. 9-8 gibi değerler çıkınca silindir kapağını açtırdım, contaları değiştirdim, subabları elden geçirttim, kapağı taşlattım. Kompresyon değerlerini tekrar ölçtürdüm. Hepsi de 12 cıktı. Ertesi gün araba çalıştı mı? Hayır. Son çare yetkili servise gittim tech ıı ye bağladılar. Bir arıza görünmüyor dediler. Arabayı bırak sabah biz deneyelim dediler. Ertesi sabah beraber denedik. çalışmadı. Marş motoru dişilisi kaçırıyor veya volan gevşemiş veya mili kırılmış olabilir dediler. Tabiki bunları orada yaptırmadım. Sanayide marş motoru dişlisini değiştirttim. Ertesi sabah araç yine çalışmadı. Tekrar servise gittim. Tech ıı ye bağladılar. Alınan verileri ana bilgisayara attılar. Daha sonra depo havalandırma valfinin hortumu ters bağlanmış dediler ve düzelttiler. ertesi sabah nihayet araç (-30 c) de tek marşta çalıştı.
Kolay gelsin..

kardeş dediğine katılıyorum yani bu dediğinizde aklıma geliyor ama neden hava sıcaklığı etkilesin. dediğinizi dikkate alacağım teşekkürler
 

bimmer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
2,656
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
200 km kadar benzinde bin kardeş. sonra bi daha bak bakalım.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yakıt geri dönüşümede bakın tank kapağı açık iken çalıştırmayı deneyin birde
 

serefzor

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2007
Mesajlar
372
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Artık havalarda ısındı soğuk veya sıcak hiç farketmiyor ne zaman tık diye çalışacağı belli olmuyor.Ben soğuktan sanıyordum havalar ısındı sorun gene aynı bana da benzin geri kaçırma gibi geliyor diyecem ama aracı lpg de çalıştırdıktan sonra benzine alıyorumçalışıyor istop ediyorum tekrar benzinde çalıştırıyorum çalışmıyor.Bu nasıl iş yav benzinle ateş kavuşmuyor galiba yani ben pompadan şüpheleniyorum
 

serefzor

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2007
Mesajlar
372
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
beyne giden hararet müşürünü çekince çok kolay çalışıyor yeni müşür almak lazım bunlarda yan sanayi veya orjınal farkediyor mu
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
bendede geç çalışma problemi var sabah tek marşla almıyor fakat çalışınca stop ettiğimde tek marşla alıyor.Bana benzin dolaşım sisteminde hata var gibi geliyor benzin geri kaçıyor sanki.
 

efsane66

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
475
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
şeref bey sorununuzun benzin pompasından kaynaklanma ihtimali çok yüksek.bende gecenler de konu açmıştım gördünüzmü bilmiyorum aracımı evin önüne park ettim ertesi gün bindim bastım marşa çalışmadı ustamı çagırdım benzin pompasından oldugunu söyledi parçayı aldı geldi değiştirdi şimdi hiçbi sorunu yok marşa basar basmaz anında çalışıyor.
arka koltuğu kaldırın ve orada büyük ihtimalle üzeri paspasla örtülü siyah bir kapak görürsünüz o kapağı sökün 2 adet boru göreceksiniz o borulara tornavida ve ya pensenin sap kısmı ile 5-10 saniye kadar vurun ama fazla sert değil.daha sonra marşa basın çalışır..benim de aynı şey başıma geldi ve işçilikle beraber orjinal GM marka benzin pompasına 300 TL ödedim bunuda belirteyim hayırlı günler
 

serefzor

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2007
Mesajlar
372
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
ben benzin pompasını söktüm araç çalışırken içine baktım şarıl şarıl çalışıyordu gayet tazikli basıyor pompanın hortum kelepçesinin dibinde patlak vardı ordanda sızdırıyordu tazikli bir şekilde bende dedim hah arızayı buldum neyse hortumu kesip yeniden kelepçeyi sıktım kaçağı kestim marşa bastım aynı sorun devam ediyor müşürün olduğuna kesin kanaat ettim çünkü motora benzinin gittiğini gelen hortumda küçük bir vida var ordan benzin geldiği anlaşılıyor formlarda birinin başından aynı şekilde geç çalışma nedenlerden birtaneside beyne giden hararet müşürünün bozuk olmasındandı inanın bugün hiç fire vermedi tık çalışıyor tık çalışıyor 1 hafta bu şekil kullanacağım bakalım sorunsuz çalışacak mı
 
Üst