trafikte 17 yanlış inanış

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

VAKVAK95

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
1,578
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
Emeğine Sağlik Teşekkürler çok Güzel Olmuş
 

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
Ben yine de şu debriyaj olayında takılı kaldım. Yalçın abi, söylediğine katılıyorum ama sen de biliyorsundur ki bu sistem aracı kaldırırken stop ettiren kişiler için bir yardımcı görevi görür, düşük devirde (rolantinin altında) devreye girerek ek benzin pompalar ve 1, 2 ve 3. viteslerde etkili olur. Devir yüksekken ise benzin pompalanmaz motor kompresyona girer.

Acil bir frenlemede durma mesafesi önemli olduğuna göre hızlıyımdır ve 5. viteste gidiyorumdur, (4 olması daha avantajlı tabi), motor devrim de yüksektir. Debriyaja basıp sadece fren etkisiyle yavaşlamaktansa aracı viteste bırakırıp yüksek devir kompresyondan da faydalanırım ben olsam. Viteste bırakmanın hızım çok düştükten sonra yapacağı itme kuvveti, hızlıyken yapacağı yavaşlatma etkisinin yanında bence yok sayılabilir.

Zaten kural da aslen ne diyor "Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakin debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!" Kişisel düşüncem bu yönde.
 

hakanbey

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
192
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Şöyle düşünelim
4. viteste 70 le giderken ani fren yaptınız ve hızınız 40 a düştü ve ayağınız frenin hala üzerinde.. Vites değiştirecek değiliz hala 4 teyiz. Motorun kompresyonla yavaşlaması için senin 4. vites hızının üzerinde bi hızla devam ediyor olman gerekir. Anlık hızın 30-40 civarında 4. vites kompresyonu, yavaşlatma değil hızlandırma eğilimindedir. O yüzden aracı bu hızlandırma kompresyonundan kurtarmak için debriyaja basarak motor yükünü frenajın üzerinden alırız.
 

webbee

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2007
Mesajlar
2,024
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
www.harunonline.8m.net
4. Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de
daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması
gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü inik
lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın
ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. inik lastiklerin yalnız
omuz kısımları yere basar. Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha
düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon
hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş
yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde
çarparsınız!

bu şık yanlıstır bu yazılanlarla tam ters orantılı calısıyor denendı
ınık lastıkten kasıt nedır buda bellı degıl ??
32 basınc degerlı lastıge 38 vurursanız elbettekı sarsıntı gurultu artacaktır
yada 25 e dusurdugunuzde dıreksıyon agırlasacaktır ama kesınlıkle yoldan ayrılma yada tabanın kesıtlerden sapma durumu gozlenmez ...
 

fcuhadar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
2,486
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ABS olayı birazcık kafama takıldı.
Hep daha önce durulur diye biliyordum demekki yanlış biliyormuşum.

ABS sadece ani frenleme esnasında manevra yapabilme kabiliyeti verir diye biliyorum..Biraz daha uzun mesafede durabiliriz ama o frenleme esnasında direksiyonu kırarak manevra yapabiliriz..ABS li arabalar tekerler kilitlenmediği için bu manevraya ters tepki vererek kontrolden çıkmaz..Fakat ön tekerleri tamamen kilitlemiş olarak kayan bir aracın direksiyonunu çevirdiğimiz anda daha kötü tepkiler alabiliriz aracımızdan..
 

muraltun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
532
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben yine de şu debriyaj olayında takılı kaldım. Yalçın abi, söylediğine katılıyorum ama sen de biliyorsundur ki bu sistem aracı kaldırırken stop ettiren kişiler için bir yardımcı görevi görür, düşük devirde (rolantinin altında) devreye girerek ek benzin pompalar ve 1, 2 ve 3. viteslerde etkili olur. Devir yüksekken ise benzin pompalanmaz motor kompresyona girer.

Acil bir frenlemede durma mesafesi önemli olduğuna göre hızlıyımdır ve 5. viteste gidiyorumdur, (4 olması daha avantajlı tabi), motor devrim de yüksektir. Debriyaja basıp sadece fren etkisiyle yavaşlamaktansa aracı viteste bırakırıp yüksek devir kompresyondan da faydalanırım ben olsam. Viteste bırakmanın hızım çok düştükten sonra yapacağı itme kuvveti, hızlıyken yapacağı yavaşlatma etkisinin yanında bence yok sayılabilir.

Zaten kural da aslen ne diyor "Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakin debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!" Kişisel düşüncem bu yönde.


Tamamen katılıyorum. Hatta ekleyeyim motorun itme kuvveti gaza basılmadığı zamanlar rolanti devrinin biraz üstünde devreye gireceğini düşünüyorum. Aslında bunu tecrübede etmiş bulunuyorum. Kendi tecrübem rolanti devrine kadar debriaja basmamanın fren gücünü arttırdığı yönünde.
 

ftsncr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2008
Mesajlar
112
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
ABS olayı birazcık kafama takıldı.
Hep daha önce durulur diye biliyordum demekki yanlış biliyormuşum.

abs olmayan bir aracta frene bastıgımızda lastikleri kitler ve saga sola manevra yapılmaz. abs lastikleri kitlemez igne gibi vurdugundan saga sola manevra yapılabilir.
 

ftsncr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2008
Mesajlar
112
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
13. Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir.
Ideal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir.
Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu sure 3-4 saniye
olmalıdır.



fren yapmamı gerektiğini anlayıp frene basana kadar 90 km hızla giderken bu sürede zaten arac 19-20 metre geciyo. bu süreye intikal süresi deniyo. yani yani riski görüp frene basana kadar 20 metre gitti. hızın yarısı durma mesafesi dersek 90'la giderken 45 metre de durmamız gerek 45+20=65 metre bizim durma mesafemiz. hani reklamlarda cıkıyo 90'la 100 km arasında ne fark diye sonuc acık 25- 30 metre mesafe uzuyo. tabi bunlar düz asfalt ve kuru zemin de
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst