Emeğine Sağlik Teşekkürler çok Güzel Olmuş
ABS olayı birazcık kafama takıldı.
Hep daha önce durulur diye biliyordum demekki yanlış biliyormuşum.
Ben yine de şu debriyaj olayında takılı kaldım. Yalçın abi, söylediğine katılıyorum ama sen de biliyorsundur ki bu sistem aracı kaldırırken stop ettiren kişiler için bir yardımcı görevi görür, düşük devirde (rolantinin altında) devreye girerek ek benzin pompalar ve 1, 2 ve 3. viteslerde etkili olur. Devir yüksekken ise benzin pompalanmaz motor kompresyona girer.
Acil bir frenlemede durma mesafesi önemli olduğuna göre hızlıyımdır ve 5. viteste gidiyorumdur, (4 olması daha avantajlı tabi), motor devrim de yüksektir. Debriyaja basıp sadece fren etkisiyle yavaşlamaktansa aracı viteste bırakırıp yüksek devir kompresyondan da faydalanırım ben olsam. Viteste bırakmanın hızım çok düştükten sonra yapacağı itme kuvveti, hızlıyken yapacağı yavaşlatma etkisinin yanında bence yok sayılabilir.
Zaten kural da aslen ne diyor "Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakin debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!" Kişisel düşüncem bu yönde.
ABS olayı birazcık kafama takıldı.
Hep daha önce durulur diye biliyordum demekki yanlış biliyormuşum.