Yakit tasarruf ürünleri (lütfen herkes görsün ve yorum bildirsin, benzin iyice azdi)

Heavenguardian

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar...
Ben de maaşına 1 lira 40 kuruşluk zama tabi bir devlet memuruyum ve bu benzine gelen yeni zamlardan sonra oturup artık kara kara düşünüyorum. Aracımı sevdiğim için de tüp olayına yanaşmak istemiyorum. Bu nedenle internetten yakıt tasarrufu ile ilgili ürünleri araştırdım, ilan sahipleri ile irtibata geçtim ve çalışma prensiplerini öğrendim. Şimdi ise sizlerle de paylaşıp, özellikle aranızda kullananlar varsa herkesten bilgi almak ve hep beraber paylaşmak istiyorum. Mağlumunuz ki bu hepimizin sorunu. Tabi aramızda acayip zengin arkadaşlar üzerine alınmasın :)
1. İlk olarak bu chip tuning uygulamasına bir göz atalım. Chip tuning ile ECU'da bulunan chip (Bilgisayarlarda bulunan bios dediğimiz dalga) tekrar programlanarak enjektörlerin pompaladığı benzin oranları başta olmak üzere bu gibi değerler değiştiriliyor ve aracın beygir gücü (kw'sı) artırılarak özellikle uzun yolda daha az yakması sağlanıyor. Benim 1.4 2006 model Opel Astra H marka aracım için şehir dışında 0.5 Lt.'lik bir tasarruftan bahsettiler ve aracımın 90 beygirden 100 beygire çıkacağını, tabi tork'unun da bu ölçüde değişeceğini öngördüler. Bu sistem anladığım kadarıyla motor hacmi daha büyük ve özellikle de turbo uygulamasını bünyesinde bulunduran araçlarda daha randımanlı çalışıyor.
Ücreti İse: 500 Tl peşin... :hıh: (Tartışmalı Bir Fiyat ve kendisini amorti edecek gibi durmuyor. Tasarruf değil de güç için tercih edilebilir.)

2. İkinci olarak incelediğim ürün EKOYAK Max Radyator Su Sistemi Korumalı Yakıt Tasarruf Aparatı adı altında üç parçadan oluşan bir sistem. Sistemin çalışma prensibi tamamen manyetikle ilgili geldi bana :S Araçtaki radyatör, benzin ve tahmin edemediğim bir yere daha ikiye ayrılmış silindir şeklindeki ( Bobin şeklinde bence ve bobin görevi görüyor) farklı büyüklükteki parçalardan oluşuyor ve yine tahminimce bu parçalar tamamen mıktnatıs görevi görüyor. Bu şekilde benzin ve suyun içerisinde bulunan ve yanma - patlama özelliği bulunmayan partikülleri ayrıştırarak daha saf bir yakıtın enjektörlere gitmesini sağlıyor. Burada önemli olan parça tamamen yakıt borusundaki parça gibi geldi bana. Bu şekilde %18 oranında yakıt tasarrufunu garanti ediyor. Fiyatı ise 2500 cc'lik motorlara kadar 164 tl. Yani eğer yazılanları yapabiliyorsa cidden güzel bir rakam. Şu adresten inceleyebilir ve yorumlarınızı buraya yazabilirsiniz...

http://www.sahibinden.com/ekoyak_ma...aparati_u-23WQQaXQQ19438685WQQpXQQdisplayitem?

3. Üçüncü olarak EKOMAZ Yakıt Tasarruf Cihazı adında bir ürün bulunmakta ve Suyu hidrojen ve oksijen gazlarına ayıran bir elektroliz cihazı olduğunu, bu şekilde %35'e varan bir yakut tasarrufu elde ettiğini iddia etmektedir. Bu arada tabi aracın gücünü de arttırıyormuş. 650 Tl'lik fiyatı olan bu cihazın internet sitesi de aşağıdaki linktedir.
http://www.ekomax.com.tr/anasayfa/index.html

4. Dördüncü maddemizde ise z5 adındaki cihaz bulunmakta. Z5 nedir sorusuna adresinde şöyle bir cevap verilmiştir : MOTORUN HAVA GİRİŞİNDEN GECEN HAVANIN İCİNDEKİ ATOMLARIN PARCALANIP HIZ KAZANARAK YANMAYA SAGLAMIŞ OLDUGU VERİMDİR . BU SAYEDE ARACINIZ RAHATLAR VE TÜKETİM AZALIR YAKIT İYİ YANAR VE HAVAYI KORUR MOTORUN KROM BAGLAMASINI ENGELLER. Demelerine göre 700 km giden bir araç bu şekilde aynı yakıt ile 850 km gidebilmekteymiş. Cihaz motorun hava bağlantı çıkışına takılarak monte ediliyormuş. Dedikleri doğru ise 100 Dolarlık fiyatına göre diğer ürünler karşısında oldukça iddialı.
http://www.sahibinden.com/yakit_tasarruf_cihazi-75WQQaXQQ15069294WQQpXQQdisplayitem? bu adresten incelenebilir.

5. Beşinci olarak Simota açık hava filtresi ve kutu içi hava filtreleri mevcut. Hava filtrelerindeki modifiye prensibini hepimiz biliyoruz tabi ki. Ne kadar çok oksijen o kadar çok patlam ve ne kadar patlama o kadar güç. Peki bu ortaya çıkan güç ve patlama yakıtın artmasına mı sebep olur, azalmasına mı? Burada iki türlü mantık yürütülebilir. Birincisi yakıtın veriminin artması ile daha az yakıt kullanarak daha çok güç elde edilirse tabi ki yakıt oranı düşecektir. Tabi bir de şu var, ne kadar çok oksijen olursa yakıt daha fazla tüketilecek, aracın verdiği tepkiler hızlandıkça ona göre yakıt tüketilecek. Tabi pazarlamacılar hem performansın arttığı hem de tasarrufa gidildiği konusunda iddialı. Ayrıca ortaya çıkacak ses de cabası. Tabi bir de 1.000.000 km garanti veriyorlar. Hiç bir suretle filtre değişmecek sadece bakımlarda tozu alınıp tekrar takılacak. Bence bu bile bir avantaj. Ben kutu içi hava filtresine sıcak bakıyorum. Tabi araba böğürmeyecekse ;)

6. Altıncı olarak Y-CL isimli cihaz dikkatimi çekti. Çalışma prensibi yakıt tasarrufu konusunda oldukça mantıklı. Mantık şu ki araç durduğu ya da gaza basılmadığı zamanlarda ekstra harcanan yakıtı keserek sadece motorun çalışabileceği oranda bir yakıt harcıyor. Yani tam anlamıyla kesenin ağzını büzüyor. Bu arada bu işlem esnasında şehir içi kullanımda %18 ila %30 arasında bir tasarruf söz konusu. Kendilerini şu cümlelerle ifade ediyorlar:
Seyir halindeki araçı durdurmak veya yavaşlatmak için ayak gaz pedalından çekildiğinde araçın yakıta ihtiyacı yoktur. Oysaki bu sırada YAKIT SİSTEMİ AKTİF olup yakıt sarfiyatı devam etmektedir.

Y-CL ( YAKIT CONTROL ) Yavaşlamak veya durmak için ayağın gaz pedalından çekildiği andan itibaren gecen sürede kullanılan yakıtın yolunu motor devrine bağımlı olarak ve gaz pedalının haraketini gözlemliyerek kapatır. Yani yakıt yolunu keser.Buda size ciddi anlamda yakıt tasarrufu sağlar.

Y-CL ( YAKIT CONTROL ) Elektronik bir devredir.Motor çalışdığı andan itibaren motorun devrini ve sürücünün gaz pedalı haraketlerini denetlemeye başlar.Bu denetim sürücünün arabayı haraket ettirmesiyle devam eder seyir esnasında ( Özellikle Şehir ici kullanımlarda )Her yavaşlama,vites değiştirme ve durma pozisyonlarında gecen sürede devreye girer ve yakıtın deponuzda kalmasını sağlar.

Y-CL ( YAKIT CONTROL ) Çalışması sırasındadaki pozisyonları görsel olarak izlenebilmektedir.

Y-CL ( YAKIT CONTROL ) Yakıt tasarrufunun yanında fren sisteminde;Fren balataları ve fren disk aynalarının daha uzun ömürlü olmasını sağlar.
( Yavaşlamada kompresyon freni olduğu için ) Ayrıca soğutma sistemi daha verimli çalışmaktadır. Fiyatı ise 160 TL... mantıklı geldi.
http://www.sahibinden.com/yakit_tasarruf-63WQQaXQQ19725330WQQpXQQdisplayitem?

7. Olarak Nanocharger adındaki bir ürün var. Bu da aslında EKOYAK isimli ürün mantığında çalışıyor diye hatırlıyorum.

Bunun dışında ben Motorsilk'in depo katkısını kullanıyorum ve bir depo ile 700 km yapan aracımı en son aracımı aldıktan sonra yaptırdığım bakım sonrasında aynı depo ile 1000 km'yi deviriyorum ki benzinli bir araç için mükemmel. Benim aracım uzun yolda 16-17 kuruş aralığına kadar rahatlıkla düşüyor 100 km sabit hızda.
Şimdi herkesin samimi bir şekilde birbirimize yardımcı olmak amacıyla inceleyip yorumlarımızı, bilgilerimizi paylaşalım bu konuya. Saygılarımla...
 

oguzbaris

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Tem 2008
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ekoyak ı ben kulladım kesinlikle tavsiye ETMEM
ekoyak sitesinde corsa d ye ilk takan bendim ve o benim arabamdı sakın inanmayın
 

MadeN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
6,208
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
param varsa binerim yoksa binmem :D
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Benzinli aracınızla 1000 km yol yapıyosanız sizden daha ekonomik olan başka bir ürün yok hocam. hiç başka bişey takmaya çalışmayın. bu şekilde binin gezin:D
 

Kunteper Canavarı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
5,146
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu ürünlerin tamamını discovery de test ettiler .
birtek hidrojen teknolojisi işe yarar oda bagaja tüp koyarsanız ve yangın çıkmasın diye dua ederseniz işe yarıyor:D:D:D
 

BURAK53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
15,652
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
www.facebook.com
eko yak gıbı bır suru urun var pıyasada bı işe yaramıyor pıskolojık yanı bı ara benzın hortumuna guclu mıknatıs baglanıyodu hesapta benzının molekullerını arıyormuş yakıtt tasarufu var dıye almiştık 2002 de sattıgım arabada uzerıne bıraktım co kaz farkettı tasaruf aamma buzdolabı fıtıllerının ıcınde miknatıs var onları benzın hortumuna kablo bagcıyla bı takın bakın tasaruf saglıcakmı denemesı bedava :)
bırde benzın hortumuna hastene serumu ıcınde ıspirto baglıyolardı ford tannusta görmustum cok faydası oluyomuş ben koktum bızım arabaya takmaya benzınlıyken motor yuksek sıcaklıkla devam calıstıgın ıcın şışe patlar falan fılan dıye takmamıştım:D
 
S

Sertan_c

Bilgi Girilmemiş
aracımı seviyorum ve lpg taktırmak istemiyorum demişsiniz...
sadece aracını sevmeyenler taktırmıyor lpg yi...
ama tasarruf diyorsanız yukarıda saydıklarınızı hidrojen hariç deneyen biri olarak,
sizin tek çareniz LPG...
birgün herkes lpg kullanacak..
çok sevdiğinizden lgp taktırmayacaksanız da en azından saydıklarınızı deneyerek boşuna para harcamayın. kaç depo benzin eder o denemeler...
 

karabek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,837
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bir defo ile 1000km yapıyorum demistiniz cok iyi rakam bence hiç oynamayın
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
lpg iyi bir montaj işçiliği ve iyi bir marka tercihi yapmak kaydı ile tek ve en etkili çözüm,tabii ona da benzindeki gibi aşırı zam yapmazlar ise... lpg nin araçlara zarar verdiğini de sanmıyorum çünki mantıksız aracın yanma odasında benzin yansa ne olur gaz yansa ne olur sonuçta sistem ona adapte ediliyor...
 
Üst