yokuş aşşağı boş vitesdemi gitmek?.büyük vites küçük devirde gitmek mi?.daha az yakar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ALBATROS_09

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
935
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
pedodentist' Alıntı:
Eski Corsa mdaki bir tecrübemi iletmek istiyorum. Mersin e gidenler bilirler, otobana girip toroslara tırmandıktan sonra mersin - adana yoluna kadar sürekli iniştir. Ben orada vitesi boşa alarak yaklaşık 120 km sabit hızda inerdim. Ama farkettim ki motor harareti fazlası ile düşüyor ve motor devri aynı soğuk havada çalıştırmış gibi yüksek devirde çalışıyor ve yakıt sarfyatında bir değişiklik olmuyor.
Saygılarımla

Ben buna takıldım.Yorgunmuyum ne...Vitestede boşda da insen fark yok der gibi,yanlış mı anlıyorum..... M@honi bi anlat hele...
 

iscanthere

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eki 2006
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
way bee, arkadaslar benim astrada yol bilgisayarı olmaigi icin yakit tuketimi hakkinda bi bilgim yoktu ver her firsatta araci bosa atiyodum (kirmiziya yaklasirken bile) aracim 2004 astra G 1.4 ecotec motor ve cok noktali enj. sistemi var yani dediginiz gibi kullanmam gerekiyormus.. ozellikle yakit tuketimini minimuma cekmek icin bilmemiz gereken baska detaylari da paylasirsaniz sevinirim.... cok tesekkurler...
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
iscanthere' Alıntı:
way bee, arkadaslar benim astrada yol bilgisayarı olmaigi icin yakit tuketimi hakkinda bi bilgim yoktu ver her firsatta araci bosa atiyodum (kirmiziya yaklasirken bile) aracim 2004 astra G 1.4 ecotec motor ve cok noktali enj. sistemi var yani dediginiz gibi kullanmam gerekiyormus.. ozellikle yakit tuketimini minimuma cekmek icin bilmemiz gereken baska detaylari da paylasirsaniz sevinirim.... cok tesekkurler...

yolda mesela 80 km ile giderken biden gazı kökleyip hızlanmak,özellikle 1 ve 2 viteste araca çok yüklenmek,vites geçişlerini 3000 rpm den sonra yapmak en doğrusu 2000-2500 rpm arası daha aşşağısıda aracın motorunu çok zorladığından debriyaj balatasını sıyıracaktır aklıma gelenler bunlar
 

iscanthere

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eki 2006
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tesekkur ederim. ozellikle bu ecotec motor teknolojisi, temel calisma prensibindeki farklililar hakkinda nette teknik bi bilgiye ulasamadim acaba var midir bu tur daha teknik bilgilere ulasabilecegim siteler??
 
M

mdellal

Bilgi Girilmemiş
M@honi' Alıntı:
bu bizim araba da da bazen oluyo du bende ilk gördüğümde şaşırmıştım dedim ecotech motor bozuldu mu acaba diye ama normal bişeymiş
Böyle durumlarda bi küçük vitese alıyorum tüketim yine 0 a düşüyo ... ;)
 

KA®ANLIK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,032
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
mdellal' Alıntı:
Bişey dikkatimi çekti yalnız:Viteste iniyorum tamam da bazen devir saati 2000 veya altına düştüğü zaman yol bilgisayarı anlık tüketimi 4-5 lt gösteriyo.Bu normal mi peki???

eğerki deviriniz motorun çalışmasına yeterli değilse 4-5 litre göstermesi normal,

yani 50 ile giderken yokuş aşağı 4 e atarsanız devriniz düşük olacaktır ve motor yeterli gücü alamayacaktır, ama aynı hızda 3. vitese atarsanız yokuş aşağı devir artacak ve motora istenilen gücü sağlayacaktır. bununla birlikte anlık gösterim de 0(Sıfır)'a düşecektir...
 

KA®ANLIK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,032
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
rica ederim ;)
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ecotec le alakası yok bu işin.karbüratörlü araçlar için bile sürüklenme kapatması denilen devre ile bu özellik sağlanabiliyor.Enjeksiyonlu arabalarda hepsinde var bu özellik.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst