yokuş aşşağı boş vitesdemi gitmek?.büyük vites küçük devirde gitmek mi?.daha az yakar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

alpago

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2006
Mesajlar
370
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
www.muayyer.com
Tüm yazıları okudum. Benim aklıma takılan husus şu. Hafif yokuş aşağı inerken araç viteste, devir saati 3-4 divarında. Boşa alınca 0,5-1 civarına iniyor. Yani araç daha az devir yapıyor. Daha az devir daha az yakıt demektir. Yokuş aşağı düşük vitesle inince devir saati yükselir ve araç motorundan çok ses gelir. Araç, hızlanmamak için bulunduğu vitese yüklenir.(tabiri caiz ise motor bağırır) Bu durumda araç nasıl daha az yakar?
Göstergelerin viteste inerken 0 göstermesi ile boşta inerken çok yakıyor göstermesi, elektronik sistemden olabilir. Araç boşta ise gitmiyor demektir. Araç gittiğine göre, sistem araç gitmediği halde yakıyor şeklinde yanlış bir veri sunuyor olabilir.
Bu hususta ne dersiniz?
 

KA®ANLIK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,032
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
alpago' Alıntı:
Göstergelerin viteste inerken 0 göstermesi ile boşta inerken çok yakıyor göstermesi, elektronik sistemden olabilir. Araç boşta ise gitmiyor demektir. Araç gittiğine göre, sistem araç gitmediği halde yakıyor şeklinde yanlış bir veri sunuyor olabilir.
Bu hususta ne dersiniz?

aynı araç yokuş aşağı 2500-3000 devirde "0" gösterirken yakıt tüketimini,

Yokuş yukarı ve düz yolda yine aynı viteste yine aynı devir aralığında "8-12" litre gösteriyor yakışı, buna ne diyeceğiz :D
Araba hissediyor mu rampa aşağı indiğini :]:]
yoksa kompresöre girdiğinde motor farklı mı çalışıyor ;)
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
alpago' Alıntı:
Tüm yazıları okudum. Benim aklıma takılan husus şu. Hafif yokuş aşağı inerken araç viteste, devir saati 3-4 divarında. Boşa alınca 0,5-1 civarına iniyor. Yani araç daha az devir yapıyor. Daha az devir daha az yakıt demektir. Yokuş aşağı düşük vitesle inince devir saati yükselir ve araç motorundan çok ses gelir. Araç, hızlanmamak için bulunduğu vitese yüklenir.(tabiri caiz ise motor bağırır) Bu durumda araç nasıl daha az yakar?
Göstergelerin viteste inerken 0 göstermesi ile boşta inerken çok yakıyor göstermesi, elektronik sistemden olabilir. Araç boşta ise gitmiyor demektir. Araç gittiğine göre, sistem araç gitmediği halde yakıyor şeklinde yanlış bir veri sunuyor olabilir.
Bu hususta ne dersiniz?

teorik olarak dogru gibi görünsede atladıgın bir nokta var.Aracı hareket ettirdikten sonra ,bu hıza baglı olarak arac bir ivme kazanır.Yani ilk başta motoru çalıştırıp gaza bastın ve tekerleklerin dönmesini sagladın.Arac belli bir hıza ulastı,bu anda sen verdigin enerjiyi kesersen(gazdan ayagını cekersen) bu sefer dönen tekerlekler ( krank mili vasıtasıyla) pistonları hareket ettirir.Bu da motorun belli bir devirde dönmesini saglar. (senin bahsettigin bayır asagı , devir saatinin 3-4 civarını göstermesi, motor bagırması) .Ama aradaki fark sudur; ilk durumda sen gaza basıp motoru cevirdin( tekerler döndü, arac hızlandı),ikinci durumda gazdan ayagını cektin ( bu sefer dönen tekerlekler,motoru cevirdi) yani tüketim minimum düzeyde gercekleşir.
özellikle yokuş aşagi inişler de yada kırmızı ışıklara yaklaşırken ayagını gaz dan cekerek aracın bu kuvveti kullanması saglarsanız, hem yakıt tüketimini minimum düzeyde tutarsınız, hemde frenleri en az yıpratarak, kontrollü sekilde yavaslarsınız
 

daskinoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
539
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar bu konuda ilgilenen herkese çok teşekkür ederim..sanırım çoğumuza faydası oldu bu konuyu açmam:)
 

New Astra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
252
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
ewet bu bnmde dikkatimi çekmişti, onun için boşta değilde viteste gitmeyi tercih ediyorum, olmadi cruise control war o kafasina göre ayarlio sağolsun :)
 

from_anatolia

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
86
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Boş vitese halk arasında peygamber vitesi de derler,hep yanlış bilgi...:)
 

alpago

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2006
Mesajlar
370
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
www.muayyer.com
Araç rampa aşağı viteste giderken, motorun bağırması aracın hızını kesmek için. Aracın kontrolsüz hızlanmasını önlemek de bedava olmuyor. Bunun karşılığında yakıt yakıyor. Bunun ispatı çok kolay. Aracı rölantide 1 saat çalıştırıp yakıt düzeyini ölçmek, ardından 3,000 devirde sabit 1 saat basarak yakıt düzeyini ölçmek. Aracı yokuş aşağı 3,000-4,000 devir seviyelerine çıkaran güç benzin değil mi? Bir araç nasıl rampa çıkarken çok yakarsa, aşağı vitesle inerken aynı yakar. Aynı vitesle çıkılıp aynı vitesle inilirse bence aynı yakar. Rampa aşağı diye niye az yaksın ki? Araç yukarı çıkarken yükü taşımak için, aşağı inerken de yükün hızlanmasını önlemek için yakıt yakar.
Vitesi boşa atmak güvensiz, buna diyeceğim yok. Ama yakıt işi kafama yatmadı.
 

kutluhan23

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
1,614
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
peki arkadaşlar yokuş inerken vitese atıp inilince devir kendiliğinden yükselmiyor mu? yani araba soradan daha büyük vites istemiyormu?
 
M

mdellal

Bilgi Girilmemiş
O zaman devire göre vitesi çok iyi ayarlamak gerekiyo.Mesela ben Manisa İzmir arasında bi rampayı iniyorum,baya dik bi rampa,3.vitese attığım zaman gaza basmasamda vites istiyo.Hemen 4 e alıyorum rahatlıyo ... ;)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst