lastiklere Nitrojen

levoli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
179
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
ben 2008 yaz aylarında kullanmıştım hiç tavsiye etmiyorum çünkü lastik havasını kontrol etmek için bile adamlara muhtaç oluyorsunuz ve onun için bile ücret isteyecekler nerdeyse... ikişer hafta arayla yapılan üç kontrolde lastik havalarınn 30 psi den 22 ye kadar düştüğünü gördüm ve üçüncüden sonra normal havaya geçtim iki haftada bir istediğim benzin istasyonundan kontrol edip inmişse hava basıyorum...kimseye eyvallahım yok:)))
ve bakıyorun normal hava basınca 2-3 psi iniyor lastik havası nitrojende yere yapışıyodu lastikler....anlamadım gitti anlamdığım şeyden de uzak durmak gibi bi huyum var:)))
 

tolerans

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
29
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
3 yıldır nitrojenli lastik kullanıyorum..sadece 2 kez lastik havalarını kontrol ettim.Onlarda da gaz ilave ihtiyacı hissetmedim..
 

DEMİREL71

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
236
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
vatan caddesinde migrosun karşısında 20 milyona bastırdım bende nitrojeni, pisikolojik olarak rahatladım sadece biraz :))
haa siboplarda janjanlı olydu tabiki yeşill yeşilll :))
 

emrebuyukok

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar konunun özü şudur
nitrojen diğer bildiğimiz adı ile azot atomları lastik patladığında yada kaçak olduğunda oksijen atomlarından daha yavaş hareket ettiği için lastiğin hava kaybı geç olur. bunun haricinde lastiği soğuk tutması vs. gibi direk faydası yoktur. Dolaylı olarak havası tam olan lastik yere tam basar aşınma azalır sürtünme normal düzeyde olur. ve lastik az ısınır.
Hava basılan lastik ne kadar ısınırsa nitrojen basılan lastikte o kadar ısınır (Basıncı aynı olmak şartı ile)
 

canaras

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2009
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
daha çok racing motor larda tercih edilir olmazsa olmaz hatta motoru yatırdığında her milimine aynı basıncın uygulanması içindir diye biliyorum
 

ahmet2002658

Kayıtlı Kullanıcı
80-Osmaniye
Katılım
28 Mar 2009
Mesajlar
304
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
herkese çok teşekkürler. bende bi deneyim bakalım.:)
 

bugatti78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
96
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar lastiğin içine basılan azot jeneratöründen çıkan Azot gazıdır. artık bu jeneratörleri oldukça geliştirdiler mesela şuan piyasada %99,9 saflığında üretebilen cihazlar mevcuttur. Peki neden lastiğe azot basılır (lastikçi değilim ama işim icabı zamanında araştırmıştım) Azot; kauçuk üzerinde normal havaya göre geçirgenliği 6 kat daha az olan soğuk bir gazdır ayrıca sıcaklıkla genleşmesi 0,50 kat daha küçüktür. yani azot basmanın faydası lastik basıncını kontrol altına almaktır. Saatlerce yok gitseniz bile sıcaklıktan dolayı Azot gazı genleşemediği için hep aynı basınçta kalacaktır bu da yaz aylarında lastiklere gelen yükü azaltacaktır. ve tabi diğer özelliğide ayda bir lastiklere bakıyorsanız kontrol için 6 ayda bir bakabilirsiniz.
 

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar lastiğin içine basılan azot jeneratöründen çıkan Azot gazıdır. artık bu jeneratörleri oldukça geliştirdiler mesela şuan piyasada %99,9 saflığında üretebilen cihazlar mevcuttur. Peki neden lastiğe azot basılır (lastikçi değilim ama işim icabı zamanında araştırmıştım) Azot; kauçuk üzerinde normal havaya göre geçirgenliği 6 kat daha az olan soğuk bir gazdır ayrıca sıcaklıkla genleşmesi 0,50 kat daha küçüktür. yani azot basmanın faydası lastik basıncını kontrol altına almaktır. Saatlerce yok gitseniz bile sıcaklıktan dolayı Azot gazı genleşemediği için hep aynı basınçta kalacaktır bu da yaz aylarında lastiklere gelen yükü azaltacaktır. ve tabi diğer özelliğide ayda bir lastiklere bakıyorsanız kontrol için 6 ayda bir bakabilirsiniz.

:alkis::alkis::alkis:

güzel açıklama.. özellikle ince yanaklı lastiklerde vazgeçilmez..
 
Üst