trafikte 17 yanlış inanış

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yakup

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2008
Mesajlar
1,021
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
64
Siteyi ziyaret et
Paylaşim Için Teşekkürler
 

kesanlee

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Haz 2008
Mesajlar
113
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Motor ustaları konuya kesinlik kazandırsa yada profesyonel sürücüler konuya el atsalar tüm maddelerin gerçekliğinden emin olup hatalarımızı düzeltmemiz çok güzel olur kanaatimce.. Bende acemiliğimde debriyajı çok kullanıyodum frenlerken aracı. tam vazgeçiyodum motor freni denilen sisteme alışırken verilen bilgiler acemiliğimdekilerin dogru oldugu yönünde.
İşin ustalarından bilgi bekliyoruz..

paylaşım için teşekkürler..
 

fastest89

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,336
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
bu komresyon konusu yine açıldı yani :D abilerim mantıklı düşünün frenleriniz zaten lastikleri anında kilitleyebilecek kadar güçlü kompresyon neden gereksinki lastikleri kilitleyebiliyosa motoru hiç araya sokmaya gerek yok he ama şöyle birşey olr aniden yavaşlayıp sağa yada sola dönmen gerekir vites küçültekrek dönerim yan 100 kmh da frenlere asılıp dönüyorsam 40 dayken fala n1 e yada 2 ye artık hangisi olrsa ona takar öyle ddönerim çünkü daha kontrollü dönüş sağlıyor
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
rolantiye kadar aracın kompresyon uygulama durumu söz konusu olmaz kanımca ancak panik anında bu noktayı tutturabileniniz varsa anlından opmek lazım... ayrıca debriyaja basmayarak aracın stop etmesine sebebiyet verirsek şunların alayı da devreden çıkacağı için şoförlüge pek gerek kalmayacaktır
ABS-ve de fren basıncı
Hidrolik direksiyon
ESP
yangın önleme sistemleri
hava yastıkları
gergili emniyet kemerleri

e daha ne kaldı ki geriye...
basın basın... önemli olan durmak değil güvenli şekilde engelden uzaklaşmaktır

son olarak da geçirdiğim kazayı örnek vereyim
son ana kadar direksiyonu kıracak yerim yoktu ABS ile titreye titreye kocaman tıra dogru yürüdüm son salisede nasıl yaptıgımı bilmediğim manevra ile kasanın altına girmedim ve de arka tekerine çarpıp esneyerek yolun dışına uçtum eşim bu sayede yaşıyor ve ben de sağ taraftaki lastikçiye dalmayarak katil olmaktan kurtuldum araç şarampole yattıgında motor halen çalışıyordu... salise denecek sürede aracı stop etmiş kontak anahtarını almış el frenini çekmiş emniyet kemerini sökmüş kapıyı açmış eşimin şarampole sıkışan kapısını açmak için -10 derecede buzlanmış zeminde koşmaya başlamıştım bile... araç 206 pejo...

öyle ben kompresyonu ayarlarım yok onu yaparım yok bunu takarım olmuyor kazada...
tek yapabildiginiz rekleks olarak beyincigin komutu ve de arac kullanırken alışmış oldugunuz hareketler
 

gdonmez77

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
10 numaralı şık kesinlikle yanlış. Bu şıkkı hayatında hiç büyük araç kullanmamış arkadaşlar doğru sanabilirler, ancak benim gibi minibüs kamyon v.b. kullananlar debriyaja basmadan fren yapmanın ne kadar hayati önem taşıdığını daha iyi bilirler. Eğer bu doğru olsaydı retarder diye bir sistem hiç olmazdı. (Retarder sistemi aracı frene basmadan direk şaft ve motor aksamları frenlenerek yapılan fren şeklidir.) Tek başına motor kompresyonunun ve normal frenin yetmediği tonajdaki araçlarda şafta uygulanan frendir. Peki bu fren neden takılır. Çünkü 20 tonluk bir tırı normal frenle yokuş aşağı 10 dakika sabit hızda götürmeye kalkarsanız fren diskleri ve balatalar yanar ve tutmaz.
Aynı şekilde kendi servis aracımda, yokuş inişlerinde ya da ani duruşlarda her zaman düşük vites + normal fren yaparım. Çünkü 2 tonluk bir minibüsün lastikleri kilitlenince nereye nasıl gideceği belli olmaz. Motor kompresyonu yaptırmadan fren yapan eski şirket şoförümüz benim minibüsü 2 kez bariyerlere vurdu. 60 km hızla sert frende minibüsün kontrolü imkansızlaşır.
Ayrıca frensiz bir aracı durdurmanın tek yoluda seri bir şekilde vites küçültüp 20 km altı hızda el frenine asılmak 10 km altında ise gerekiyorsa kontak kapatmaktır.
Not: almanya da ehliyet sınavında kırmızı ışığa yaklaşırken frene basıp debriyaja da basarsanız ehliyet alamazsınız. Motor kompresyonundan faydalanmadığın için balataların ve lastiklerin daha çok aşınacak, milli servetimize zararın olacak şeklinde de bi uyarı yersin. (Birebir arkadaşımın başına geldi)
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
10 numaralı şık kesinlikle yanlış. Bu şıkkı hayatında hiç büyük araç kullanmamış arkadaşlar doğru sanabilirler, ancak benim gibi minibüs kamyon v.b. kullananlar debriyaja basmadan fren yapmanın ne kadar hayati önem taşıdığını daha iyi bilirler. Eğer bu doğru olsaydı retarder diye bir sistem hiç olmazdı. (Retarder sistemi aracı frene basmadan direk şaft ve motor aksamları frenlenerek yapılan fren şeklidir.) Tek başına motor kompresyonunun ve normal frenin yetmediği tonajdaki araçlarda şafta uygulanan frendir. Peki bu fren neden takılır. Çünkü 20 tonluk bir tırı normal frenle yokuş aşağı 10 dakika sabit hızda götürmeye kalkarsanız fren diskleri ve balatalar yanar ve tutmaz.
Aynı şekilde kendi servis aracımda, yokuş inişlerinde ya da ani duruşlarda her zaman düşük vites + normal fren yaparım. Çünkü 2 tonluk bir minibüsün lastikleri kilitlenince nereye nasıl gideceği belli olmaz. Motor kompresyonu yaptırmadan fren yapan eski şirket şoförümüz benim minibüsü 2 kez bariyerlere vurdu. 60 km hızla sert frende minibüsün kontrolü imkansızlaşır.
Ayrıca frensiz bir aracı durdurmanın tek yoluda seri bir şekilde vites küçültüp 20 km altı hızda el frenine asılmak 10 km altında ise gerekiyorsa kontak kapatmaktır.
Not: almanya da ehliyet sınavında kırmızı ışığa yaklaşırken frene basıp debriyaja da basarsanız ehliyet alamazsınız. Motor kompresyonundan faydalanmadığın için balataların ve lastiklerin daha çok aşınacak, milli servetimize zararın olacak şeklinde de bi uyarı yersin. (Birebir arkadaşımın başına geldi)
neşeli şartlar altında konuşmuyor acil durumdaki frenajı tartışıyoruz... konunun bu nüansını kaçırmayarak yorum yaparsak esasında hepimizin aynı şeyi söylediğini anlamış oluruz... bu viraja gelmeden önceki veya ışığa varmadan evvelki keyfi duruş anı değil 90 km ile giderken önünüze çıkan bisikletli ya da hayvan gibi acil durum anıdır... zaten 3-5 sn var size o zaman kadar uzanın bakim retardere beraberinde de küçültün vitesi de kompresyon yapın...5. vitesdeki kompresyon ile 1. vitetekini eşit tutmayalım lütfen... balatası saglam bir şekilde de dagıtın meydanı...
 
Son düzenleme:

orcinus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
893
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
11. ABS (Anti Blokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa
mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını
önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha
kısa mesafede durdurmaz. Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu
aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup (yani dönmeden) kayarak Yol
üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır. Yayınlanmış olan
tüm fren boylarındaki kabul böyledir. Halbuki ABS tekerleklerin tam
bloke olmasını engeller.

sanki abs kötü birşeydir demişiz gibi, şunu kaç kez yazdım şu forumda. kaç kişi ölümüne itiraz etti hatırlamıyorum.
 

gdonmez77

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
neşeli şartlar altında konuşmuyor acil durumdaki frenajı tartışıyoruz... konunun bu nüansını kaçırmayarak yorum yaparsak esasında hepimizin aynı şeyi söylediğini anlamış oluruz... bu viraja gelmeden önceki veya ışığa varmadan evvelki keyfi duruş anı değil 90 km ile giderken önünüze çıkan bisikletli ya da hayvan gibi acil durum anıdır... zaten 3-5 sn var size o zaman kadar uzanın bakim retardere beraberinde de küçültün vitesi de kompresyon yapın...5. vitesdeki kompresyon ile 1. vitetekini eşit tutmayalım lütfen... balatası saglam bir şekilde de dagıtın meydanı...


Arkadaşım son 4 yıldır günlük 120 km Peugeot J9 servis aracı kullanıyorum. Şehir trafiğinde günde en az 2 kez ani fren yapmam gereken durum oluyor. ACİL Frende frene tek başına basmadan önce vitesi 2 ye atıp frene öyle asılıyorum, durmaya yaklaşınca debriyaja basıyorum. Dediğim şekilde fren yapmadığı için şoförüm minibüsü 2 kez bariyerlere bindirdi. Benimle bilmediğin bir kulvarda tartışıyorsun. Benzinli binek aracın fren sistemin ağır tonajlı araçlarınkine benzemez. Hidrolik frenle havalı freni, 1200 kg ağırlıkla 2500 kg ağırlığı bir tutamazsın. Senin Astra ya da Vectra (ki benim eski Zafira da öyleydi) belki 80 le giderken ABS ninde yardımıyla sadece frenle zırt diye durur, ama emin ol acil durumlarda aynı hızdaki minibüs otobüs ya da kamyon sadece frenle durmuyor. Ben deneyimlerimle konuşuyorum, istediğin otobüs şoförüne sor aynı cevabı alırsın. (Acil frende otobüslerde hem ayak freni hem kompresyon hem de retarder kullanırlar, otobüse bi daha binişinde 2 nolu koltuğa otur izle bence) Retarder lı araç kullanmadığında belli oluyor. En üst seviyede travegonun retarderı aracı öyle bir durduruyorki el freni çekildi sanırsın. Ayrıca 3-5 saniyelik tepki süresi içinde sürücünün ayağı frene giderken eli de retarder a gidebiliyor. Yani her ikiside aynı anda devreye girebiliyor, bi çakışma yok. Eli alışık uzun yol şoförleri bunu otomatikman yaparlar zaten.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst